![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
EDIT: Så de på nytt nå, er nok ikke noe A10 nei :P
Så to fly nettopp som lignet svært mye på A10 Thunderbolt ta av fra BOO. Hvertfall det første flyet jeg tenkte på når jeg så det... Fikk selvsagt ikke tatt bilde da jeg kjørte bil.. Luftforsvaret har vel ikke noen A10 i sin flyflåte? Kan det ha vært noe annet? Last edited by meliiis; 13-01-2012 at 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Luftforsvaret har ikke noen A10 i sin flyflåte. Det kan absolutt ha vært noe annet ;-)
A10 er stygg. [Ironi]Kanskje du har sett en Do 328? LN-LYR? ;-) [/ironi] Den er jo stygg som juling den også! Håper noen andre kan hjelpe deg bedre!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Forvekslet ikke med DA-20 da? Fløy to fly over her i formasjon igår, er rimelig sikker på at det var et par sånne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det kan nok ligne veldig på DA-20 , var grå begge to som lekte seg rundt flyplassen i går iallefall?
![]() Når jeg først så de kunne jeg banne på at det måtte være A10 men når jeg så dem igjen fra kontoret så var det absolutt IKKE noen a10 :P Var vel hjernen som spilte meg et puss fordi jeg ville at det var A10 hehe ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]() Quote:
....men LN-LYR er jo Norwegian Coast Guard ![]() Og vedr. "NCG" finnes det et flott Electra lignende eksemplar som virkelig er nydelig. Litt spekulasjon om "A-10" så må vel DA-20 være det som i visse silhuetter vil ligne mest av det vi har i nærområdene som er vårt, om det ikke var "fin besøk" i Bodø ![]() Men en A-10 in action må være litt av et syn. Noe for Bodø Air Show ? God helg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]()
Noen som kjenner til / husker: "Jane's All the World's Aircraft" ?
Var den mest slitte lille boka / paperback, som jeg hadde under ungdomstiden. I dag er det ikke bare å gå på bokhandleren på hjørnet (eller Kabul ![]() Men der ble luftfartøyene beskrevet og det fine, er det "cut away" det kalles ? var tegninger av det i alle vinkler. Sånn lærte jeg forskjellen på DC-9 og Fokker F-28 ![]() (så ville man se om det var en A-10, Dornier, DA-20 eller Cessna......) Anbefales på det sterkeste for spottere og andre interesserte. http://www.janes.com/products/janes/...-aircraft.aspx Hilsen Dag (blir nesten nostalgisk når jeg tenke tilbake på den glede den ga) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
Kanskje litt stive priser? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
DA-20 se ut som A10? Veeeeel, da skal du være enten meget trøtt eller meget brisen. Det kan ikke ha vært VAMP'ene som har vært på ferde?
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]() Quote:
![]() ![]() (og er avholdende og på den mest våkne tid på døgnet) Og bruk av smilefjes forteller at man ikke er like seriøs som din karakteristikk av meg. Mange innlegg, kommentarer uten et smil på lur kan lett tolkes som ens seriøse mening. Det var ingen problem med å skjønne at "seilfly" fleipet der DO-28 blir nevnt. Og selvfølgelig kan jeg misforstå deg og din form for humor ![]() ![]() Ha en fortsatt fin kveld "rymle" og bare spør om du er i tvil hva jeg mener ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Dornier 228 skulle det være
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]() Quote:
![]() Å sitte under der tom-hylsene faller ned, må vel være like uheldig som å være der kula (granaten) treffer ![]() Har vært så heldig å se den "in action" under NATO øvelser i Indre Troms på 70 tallet og ved andre anledninger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
A10 og KC135 | ENKB | Bilder & foto | 3 | 29-06-2009 15:08 |
Noe flyrelatert fra Bodø i lokale media idag | spitfire | Flyforum | 0 | 19-06-2007 18:35 |
Bilder fra Bodø idag | Jan H | Flyforum | 15 | 07-04-2006 00:06 |
Noen bilder fra Bodø idag :) | Jan H | Flyforum | 3 | 04-04-2006 00:26 |
Bilder fra ENBO-Bodø idag 15mars | Jan H | Flyforum | 2 | 15-03-2006 19:51 |