![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]()
Istedet for å komme med et nytt og større fly, og konkurere med de minste modellene fra Airbus og Boeing, samt C-Series, har Embraer bestemt seg for å forbedre dagens E-Jet med blant annet nye motorer og nye materialer. Samt å muligens strekke den lengste utgaven fra 120 til 130 passasjerer.
Hva slags motor er ikke bestemt og det er først planlagt levert fra 2018 http://www.flightglobal.com/news/art...e-jets-364603/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]()
Ser ut som en NG-variant av Embraer vil få Pratt and Whitnet GTF motorer
http://www.flightglobal.com/news/art...y-wire-380821/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,112
|
![]()
Her har P&W tydeligvis gjort en solid jobb når de har sikret seg kontrakten foran nesa på GE. Regionaljet er også et markedssegment der Pratt tidligere har stått svakt.
Last edited by Desk pilot; 15-01-2013 at 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
E2 blir navnet
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]()
Ser de går fra winglets til raked wingtips
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]()
Leehamnews har en ny analyse og artikkel angående E2-serien
http://leehamnews.com/2014/01/13/emb...or/#more-10950 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
De har nå kommet med en ny winglet
http://www.youtube.com/watch?v=XFEM1...ature=youtu.be
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]()
Ser at det bidrar til et par meter ekstra vingespenn i forhold til den gamle wingletten, samt at fuel forbruket vil være 6,4% lavere i forhold til tidligere, selv om jeg er usikker på i forhold til når og om alt skyldes den nye vingen?
Så når E2 kommer så kan det kanskje bli et veldig bra fly? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]()
Nei, det er en Embraer
![]() Men spøk til side, hvorvidt et fly er bra eller ikke kommer gjerne an på hvem man spør. Teknikere vil vurdere andre ting som bra, enn piloter, pax og de som sitter i ledelsen av selskapene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Det er vel i all hovedsak sistnevnte som får siste ordet om dette er bra eller ikke. Men nå er jo økonomien en funksjon av de andre partene du nevner, så alt henger sånn sett sammen.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]()
Jeg er to ting: passasjer og økonom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Embraer E-jet E2 - statustråd | Someone | Flyforum | 134 | 03-04-2025 18:31 |
Thy,Atlas Jet, Anadolu Jet 1:100 og Novair | Hpkris | Samlerhjørnet | 0 | 15-05-2014 14:57 |
LH Embraer på SVG | svgspotter | Bilder & foto | 1 | 29-09-2010 07:26 |
Embraer vurderer en 100-150 seters jet | Someone | Flyforum | 0 | 15-07-2009 09:36 |
Embraer 195 | Superhai | Flyforum | 0 | 08-12-2004 23:59 |