![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 105
|
![]()
Noen som vet hvordan Lufthansa gjør det på Sola for tiden. KLM og SAS har kjørt opp kapasiteten med større fly til henholdsvis AMS og CPH, mens det virker som LH står på stedet hvil til FRA. Har kundegrunnlaget stagnert for LH? Slotrestrictions på FRA? Mangel på større fly?
Any input mottas med takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Hva er grunnen til at LH har nedgradert materielet på SVG ruten fra B735 til E190? Dårlig belegg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 114
|
![]()
Ikke nødvendigvis en stor nedgradering dette. Nå husker jeg ikke i detalj hvor mange seter LHs 735 hadde, men mener den var rett over hundre, med andre ord et krav om 3 stk i kabinen. Embraeren tar maksimum 100, her sparer man med andre ord lønnskostnader på en ansatt på hver eneste flygning. Dessuten var det vel kun kveldsflygningen som ble fløyet med 735, så en stor nedgradering er det jo ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Stavanger
Posts: 202
|
![]()
LH går vell med 70-80 pax på de fleste avgangene kan jeg tenke meg, har ikke noe eksakt tall.
__________________
The airport runway is the most important main street in any town... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Grunnen til nedgradering er utfasing av 8 stykker 735 fra LH pluss at det gjöres tunge MX sjekker pa alle 737CL hos LH, blant annet med Window Belt Replacement. God mulig at 737 kommer tilbake til SVG, men personlig ser jeg ikke det, rett og slett fordi kapasitaeter trenges andre steder...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Lufthansa har ikke 737-400, men 737-300 og -500. Noen av disse skal ut, men de fleste skal fortsette i flåten i flere år og har også blitt oppgradert med nytt interiør. Selskapet har per i dag 33 737-300 og 25 737-500, i tillegg står fem 737-500 på bakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Lufthansa har for øvrig også hatt en nedgradering i Bergen - fra Embraer 190/195 til CRJ-700.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
|
![]() Quote:
http://konzern.lufthansa.com/en/themen/nek.html Angående -500 er jeg litt usikker, men som påpekt ovenfor fases noen ut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 114
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Kan underskrive på det
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,420
|
![]()
Det største problemet til LH på SVG, må være punktligheten. Jeg kan ikke forstå hvordan et selskap kan ha en punktlighet på 25% (oktober), med en gjennomsnittlig forsinkelse på over 40 minutter. Da forstår jeg godt at passasjerene rømmer.
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,152
|
![]()
Lufthansa er forsinket i skrivende stund. 874 er forsinket ut fra Frankfurt. Ser at cate er closed der nede nå så da er den vel snart på vei.
Skal avgårde med 875 men har heldigvis ingen connection videre i dag. Men ja, punktligheten er et problem. Frankfurt er definitivt ikke førstevalget når jeg skal videre ut i verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Er altfor mye teknisk med disse Jungeljetene.
Hverken LH eller KLM er fornøyd med ERJ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 105
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
De flyr E-jets til Norge, ikke ERJ. ERJ er en helt annen familie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Vent...? Et TYSK selskap er kronisk forsinket fra en NORSK flyplass? (den mest punklige av alle de punktlige norske flyplassene til og med
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Alle 737CL som star far den nye cabinen plus Window Belt Replacement. Av de 8 735 som gar blir 7 scrapped...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansas nye businessclass | Bizflyer | Reiseforum | 54 | 13-01-2015 22:45 |
Lufthansas Helvetesflight, LH499 | Basse-HAU | Småprat | 9 | 18-03-2013 12:59 |
Lufthansas nye B747-8 | Bizflyer | Flyforum | 3 | 02-04-2012 07:00 |
Lufthansas CRJ 900 | MountainDew | Flyforum | 12 | 27-08-2006 19:40 |