Originally posted by HMWK
Blir det TRF eller MLR sammen med HAU?
Originally posted by HMWK
Blir det TRF eller MLR sammen med HAU?
Originally posted by MartinL
gode poeng.
Men jeg ser her ett annet argument. Ryanair har vel ingen andre planer om noe annet enn en 738 enhetsflåte også i 2010 + + +. lavpris genererer pax, men vil de generere nok pax til at SAS Braathens, Norwegian, Ryanair kan bruke smågriser.
Med tanke på Norge er vel ikke 737-800 det beste for Ryanair. de vil vel ha større problemer med å fylle opp en slik maskin fra Torp eller Rygge enn andre fra Gardermoen.
For all del, utspillet bør tas alvorlig. de venter mange nye fly, men jeg tror ikke de på samme måte kan penetrere markedet (i alle fall fra Oslo) ved ikke å benytte Osl.
med dette argumenterer jeg for at det stadig blir billige billetter og flere lavpris selskap.
slik var det ikke før. jeg tror derfor terskelen for å reise lenger til en flyplass for å skaffe seg billige flybilletter bare kommer til å minske i takt med nye lavpris selskaper fra hovedflyplassene.
jeg ser poenget ditt, men så lenge det tar lengre tid å komme seg til flyplassen er det ekstra kostnader rellatert til dette.
En flyplass med tog pr 10 min, ragional tog, lokaltog, flybusser osv..... har bedre forrutsetninger fordi infrastrukturen er tilrettelagt. ikke noe dritt om torp, like flyplassen jeg, men de har ikke samme tilgjengeligheten for Oslo folk som Osl.
Så lenge hovedflyplassene klarer å tilpasse seg trafikkutviklingen ser jeg ikke mange trussler fra ryanair og sekundær flyplassene deres (spesielt i oslo)
Vi er uansett heldige da. ikke mange land på 4,4 mil innbyggere som kan
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.