![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
del 1/2
Reiste til Middelhavet som en relativt ung mann, og kom tilbake til heimlandet som en eldre mann... Fløy til Amsterdam med KLM, som alltid utmerket service og alt for trange (får ikke en gang mine lange bein INN bak seteraden foran uten å leke akrobat) 738`ere... Og jeg lurer igjen på hvorfor man hos KLM, som HC blir plassert nesten helt bak i den lange maskinen (ja, som HC er 738 laaaang når man skal forsere en trang midtgang mesteparten av flyets lengde), når man attpåtil bestiller i GOD tid i forvegen...? Her er maskinen vi fløy med: B738 PH-BXV ![]() En langt mer behagelig opplevelse var min første fløytur med E-190, fra Amsterdam til Nice... Og her fikk både beina og skuldrene mine god plass... Men kjære KLM, hvorfor igjen - må man som HC helt bak...! Joda, denne gang ble jeg henvist til siste seterad... Her maskinen vi fløy med: E-190 PH-EZA ![]() Under mellomlanding fra Roma, ble det tid til hele 25 min på terrassen i Amsterdam, og for dem som har vært der så vet de at den er så lang at man ikke får så mye med seg når man reker rundt på rullestol og skal ha med hele verden i løpet av 25 min... Men litt ble det nå, før kø-kaoset ved innsjekk startet og vi måtte løpe/trille halv-marathon grunnet gate-skifte i siste sekund før boarding...!!! B744 Combi PH-BFE: ![]() ![]() ![]() ![]() Og så åpnes luken for å slippe ut hestene, som ikke fikk reise foran på første klasse... ![]() Nydelige B773 PH-BDV i de nye og flotte fargene til ST... ![]() B772 PH-BQI og B744 PH-BFP: ![]() ![]() ![]() forsettes...
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
del 2/2
B737 PH-BGH: ![]() ![]() ![]() ![]() British Airways A319 G-EUOB: ![]() British Airways A321-200 G-EUXI: ![]() ![]() Royal Air Maroc CN-RNL var et nytt selskap/maskin for meg: ![]() Så er vi plutselig tilbake i Roma, hvor jeg måtte fotografere gjennom vinduene, og siden vinduer ofte er av farget glass, måtte jeg prøve å gjøre fargene litt korrekte i etterbehandlingen, med varierende resultat... Og ja, vinduer har som oftest fettete fingre, hender og neser (hva er det de skal, prøve å skyve ut vinduet...?). Stripene på himmelen er altså ikke kondens-striper, men skraper i glasset... Alitalia A320 EI-DSJ: ![]() Alitalia A320 EI-IKU: ![]() TAP A319 CS-TTR: ![]() Alitalia A321-100 EI-IXU: ![]() ![]() Så en Alitalia A321-100 med sort nese, EI-IXV: ![]() Air France A321-200 F-GTAR: ![]() Så maskinen som tok oss fra ROM til AMS, en nesten ny A320 EI-DTH - en svært behagelig og flott flytur...: ![]() Før KLM`s B738 PH-BGA tok oss hjem til et vær-helvete igjen...! Og ja, jeg havnet på 4.siste seterad...! Og nei, jeg fikk ikke inn beina bak stolryggen denne gang heller... ![]() harall
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 09-10-2011 at 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flotte bilder Harald! Synd det at du ble plassert bakerst da, merkelige greier det der
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
B747 rett forfra, bare tenner på slike bilder.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Ikke misforstå med å tenne på
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Herlige bilde dette her rett og slett en god 10
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er en av de bedre bildetrådene jeg har sett her inne! Mye flott å se på! Amsterdam er en vanvittig spottervennlig flyplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
KLM har noen av de vakreste dekoren på fly, flotte bilder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Flotte bilder, Harald
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har et bilde av et Atlas Blue.com fly i Marseille fra 2008, nærmere bestemt CN-RMV, med lik logo som den Royal Air Maroc'en. Har disse slått seg sammen i ettertid gjerne?
Flott bildeserie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
The Heraklion Spotter :)
|
![]()
Fint Harald
![]() TK ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Kjekt å se du har fått fanget litt metallfugl på linsen også, og gratulerer med overstått
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Knall serie Harald, Alitalia maskinene er virkelig vakkre
![]()
![]() |
#17 |
Free Luigi
|
![]()
Hvordan skal man rett forstå det da....?!
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spekulere i no-show retur med tur-retur billett | RJon | Reiseforum | 9 | 21-06-2014 13:40 |
Tur/Retur | Basse-HAU | Småprat | 10 | 30-10-2011 16:10 |
Tur/retur USA | kjetil | Flyforum | 1 | 02-02-2010 19:51 |
Tur/retur kr. 384.- | ATC-flyradar | Flyforum | 2 | 17-08-2007 13:32 |
Tur/Retur Washington DC | VoiceCom | TripReports | 11 | 25-12-2006 02:31 |