![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Jeg skrev et lignende innlegg for to uker siden etter en tur til Oslo.
Forsinkelser og Kanselleringer på SAS i går kveld, mens Norwegian (som jeg var så heldig å ha valgt, gikk greit). Akkurat det samme var det den dagen for et par uker siden? Har SK tatt seg vann over hodet og planlegger større produksjon enn de har ressurser til, eller er det tilfeldig at jeg i det siste har vært borti opptil flere lignende tilfeller. Mange passasjerer som skulle vært med SK var meget frustrert, de hadde også vært med på dette i det siste, og syntes SK hadde en lite seriøs holdning til dette. Det ble gitt uttrykk for at neste gang skulle DY velges som transportør fra flere hold! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
situasjonen har klart forbedret seg siden sist, men det er sene leveranser fra STS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Akkurat det her tror jeg er hver sin gang, og da kommer kommentarene om at "neste gang skal jeg fly SASBraathens"
Tror ikke de gjør det med vilje akkurat, men som CK skrev for en stund siden , hadde de vært plaget av endel tekniske problemer, og været var ikke ikke akkurat på flyselskapenes sider i går heller...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Så langt i November har SK blitt forsinket på rundt 1000 av 4000 avganger, DY har på 1200 avganger rundt 210 forsinkelser.
"locale" ca tall for OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Jeg er klar over at det er hver sin gang, men det er påfallende med SK for tiden.
Jeg bruker heretter DY, og så skal du se at når det begynner å skjære seg der benytter jeg glatt SK neste gang ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Doodlebugger
Join Date: Oct 2004
Location: Oslo / Nordsjøen
Posts: 470
|
![]()
Hei,
For to uker siden skulle jeg på jobb i Cadiz og hadde fått billetter med SAS til Malaga. Kom til Gardermoen en drøy time før avgang og oppdaget siden det var satt opp to personer på samme bookingreferansen så kunne jeg ikke sjekke inn på automat. Hun som står og siler folk ved køen til innsjekking mente jeg kunne få ordnet i billettskranken slik at jeg kunne bruke automatene. Har hatt en del erfaringer med å bli sendt fram og tilbake mellom skranker og bestemte meg for å stå i den manuelle innsjekkingskøen som ikke var så lang. Det var bare to åpne skranker og køen vokste. På henvendelse til hun som sto og silte fikk jeg til svar at det pleide å være køer. Etter en halv time i køen begynner flere å få kort tid til avgang, men intet skjer før en supervisor kommer forbi og tar affære. Han får fire ekstra skranker åpnet og køen begynner å løse seg opp. Når jeg sjekker inn er det etter 45+min i kø, hadde ikke flyet vært forsinket så hadde jeg neppe rukket det. Virket nesten som om det hadde vært en form for gå-sakte-askjon eller lav motivasjon for å følge opp situasjonen fra de som kunne se at køen vokste og beveget seg så sakte framover. Hvor lang tid bør beregnes på innsjekking hos SAS Gardermoen en onsdag morgen? At det blir ekstra arbeide med to fly til Spania omtrent samtidig hvor en del som er lite reisevante skal sjekke inn fem kofferter, svigermor i rullestol og et par barnevogner burde være kjent for de som setter opp bemanning i skrankene. Som sjømann flyr jeg en god del i inn og utland og SAS innsjekkingskøene på Gardermoen er ofte lange og med lav bemanning i skrankene - i tillegg virker det som om de som er i skrankene mangler opplæring/erfaring slik at mye tid går med på å spørre sidemannen. Er det noen måte på forhånd å sjekke om en kan bruke automatinnsjekking, der er det nesten aldri kø og enklere å velge seg et passende sete? Sikkerhetskontrollen på Gardermoen er jeg fornøyd med, går greit unna og det virker som om de dimensjonerer bemanningen etter trafikken. Er sjeldent at det går mer enn 3-5 min fra jeg har stilt meg i kø til jeg har fått igjen håndbagasjen - passe tid i køen til å fjerne mynter og annet metall fra lommene og gjøre seg klar. Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 85
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva er det med Skyways | Lennart | Småprat | 33 | 27-06-2011 11:02 |
Hva er det med CPH? | Giama3 | Flyforum | 14 | 24-11-2010 21:39 |
Tårnet, hva med det ? | LN-SEK | Flyhistorisk forum | 6 | 24-01-2007 18:28 |
Hva er det med SASBraathens? | VC-10 | Flyforum | 20 | 22-11-2005 07:40 |
OT: Hva er det med nordmenn... | EB | Flyforum | 13 | 26-11-2004 06:22 |