Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-07-2011, 06:46   #1
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Default Stille søndag 24. Juli

God morgen, flyvenner.

Der er tidlig morgen, jeg ferierer i Farsund, og stemningen er rolig og uvirkelig.

Selv har jeg blitt indirekte berørt av bombingen av regjeringskvartalet. Nær familie som befant seg i Oslo sentrum fredag ettermiddag, opplevde det voldsomme trykket og glass som regnet over dem da bomben gikk av. Og frykten og sjokket hos alle menneskenene i nærheten etterpå. De hadde flaks og ble ikke fysisk skadet. En kollega og venn som var på jobb i et av departementene slapp unna med kul i hodet. Det går bra med henne, for hun sier hun er shaken, but not stirred. Vi er likevel redd for at vi nok kjenner noen av de omkomne der, men foreløpig vet man ikke hvem eller hvor mange de er. Vi får vente og se.

Ta vare på hverandre folkens!

Last edited by RWY 24; 24-07-2011 at 06:53.
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2011, 08:29   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Stille søndag 24. Juli

Mornings fra OSL. Flott tur med SAS fra EWR. Venter bare på bagasjen før det blir å komme seg hjem. Litt usikker hvilken tidssone kroppen befinner seg i, men blir ihvertfall å kjøre endel vaskemaskiner
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2011, 10:18   #3
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Fra Trondheim er det nyheter som står i fokus, og håpet om at de savnede blir funnet.......en av dem en bekjent fra Stjørdal....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2011, 13:02   #4
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Sandefjord.

Selv dramatiske og tragiske ting skjer så stopper ikke verden opp og idag er det rydding av rommet og litt pakking som står på programmet før Widerøe tar meg til Stavanger og jeg melder meg til førstegangstjeneste på Madla imorgen tidlig.

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2011, 13:04   #5
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Det blir en stille søndag. Rent praktisk blir det også en del jobbing for å formidle en del nyheter til rette instanser.

Ellers må jeg si jeg blir imponert over både myndighetspersoner og media, spesielt NRKs dekning, f.eks. fra Domkirken, som også gikk direkte på BBC Word. Stoltenberg viser seg som en statsminister og Kongen som konge.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2011, 13:21   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

En stille søndag her også, med litt småplukk som skal gjøres.

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Ellers må jeg si jeg blir imponert over både myndighetspersoner og media, spesielt NRKs dekning, f.eks. fra Domkirken, som også gikk direkte på BBC Word. Stoltenberg viser seg som en statsminister og Kongen som konge.
Jeg kikket også innom BBC, og der reflekterte de over en ting jeg ikke en gang tenkte på: BBC-reporteren var voldsomt overrasket over hvor lite sikkerhet det var rundt statsminister og konge sett i lys av det som har skjedd. De hadde forventet ID-sjekk, bodyscanner, større avstand m.v. ifbm. gudstjenesten. Det at det ikke er slik viser allerede nå at vi har beholdt en del av de godene vi er vant med, og viser hvor heldige vi tross alt er her i landet.

Old 24-07-2011, 13:38   #7
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post

Det at det ikke er slik viser allerede nå at vi har beholdt en del av de godene vi er vant med, og viser hvor heldige vi tross alt er her i landet.
Ja, og i tillegg var jo det hundrevis av mennesker som var bare meter unna kongen og statsministeren under nattverden. Jeg antar dette er nøye gjennomtenkt av de involverte og at de ser det symbolske i at det fortsatt skal være slik.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2011, 13:43   #8
eirikma
>>>>><<<<<

eirikma's Avatar

Hei fra Sortland.

Skal hjem idag 1545, var en stille tur i går nordover hit, og heldigvis er det dårlig radiodekning igjennom Sørfold. Blir nok en stille, dog fullsatt busstur nedover idag. (Bruker å være slik på ettermiddagene herfra)

Det jeg skrev i går, skriver jeg også idag. Vi får gjøre det beste ut av dagen utfra de forutsetninger vi har. Så med det i tankene ønsker jeg alle en god dag.
Old 24-07-2011, 17:26   #9
Øivind
ScanFlyer Silver

Har sett på nyhetene mesteparten av dagen. Er fortsatt i sjokk.
Når jeg hører historiene til ungene som opplevde dette, gjør det vondt langt inn i hjerterota. Å opplevde dette i så ung alder og skulle leve med det hele livet er ufattelig. De har sett vennene sine bli regelrett henrettet, de har bedt for sitt liv men dette svinet har ikke vist noen nåde.
Skulle ønske han fikk oppleve den samme smerten selv. Hevntanker er destruktivt, men umulig å unngå i en slik situasjon.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2011, 18:11   #10
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

http://www.youtube.com/watch?v=0_9BT...&feature=share

Er helt ufattelig dette.. Kondolerer til alle som har mistet sine nære og som har fått sine kjære skadet for livet..

Last edited by jameson82; 24-07-2011 at 18:14.
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2011, 22:50   #11
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Nå skal jeg legge meg etter ei helg som har vært vanskelig å fatte, men mange av reaksjonene har også gjort meg litt stolt. Heldigvis har jeg ikke mistet noen jeg kjente og er også glad for at heller ikke forumet ser ut til å ha mistet noen medlemmer.

Samtidig vil jeg berømme alle forumets medlemmer for å vist at dere klarer å holde debatten på et saklig og godt nivå også i en slik situasjon.
Old 25-07-2011, 00:59   #12
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Vært en lang helg med mange inntrykk.
Godt å se landet stå samlet i sorgen, og at vi faktisk har en Konge og statsminister som kan vise alle at de kan felle tårer.

Take care everyone.
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2011, 05:27   #13
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

G'aften fra Chicago. Akkurat hjemkommet fra hyggelig besoek hos Dr.Johnsen i Houston. Litt Cessnaflaksing og god mat/drikke summerer godt opp helga.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules