![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Prøveutgaven av et nytt luftfartshistorisk magasin er ute ...
http://www.luftfart.museum.no/Nyheter/Magasin/NLHM0105.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Jeg har forsøkt å vente på å få bladet i posten, men nå sprakk jeg og bare måtte titte på pdf'en!
Det grafiske er kanskje ikke helt forløst i mine øyne (er det ditt verk, Jumper? ![]() Men alt i alt ser dette knall ut. Jeg synes også at valget av stoff i alle fall ved første øyekast er bra. Det som skjer i Bodø og omegn er naturlig nok spesielt godt representert denne gangen, men det kommer til å jevne seg fint ut. Jeg håper alle skriveføre hobbyhistorikere som har noe de ønsker å dele kjenner sin besøkelsestid og bidrar til bladet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som devoted leser av den tidligere firesiders blekka er jeg overlykkelig!
Synes miljøet i Bodø er imponerende. Tror neppe det ville blitt så mye aktivitet dersom Flymuseet hadde blitt lagt til Østlandet. Nordlendinger er heftigere! Men - å tenke tilbake på at jeg er gammel nok til å kunne ha besøkt Gidsken da hun fortsatt levde? Kick my ass!!! Over and over again! Gjett hvem som skal abonnere? ![]()
![]() |
#4 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Jeg hadde faktisk mulighet til å bli med en gang på 80-tallet da min mor (som kjente Gidsken godt) skulle besøke henne. Men da tenkte jeg noe sånt som "jeg gidder da ikke kjøre så langt for å sitte og spise vafler med noen gamle damer". Ær're mulig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
la oss håpe dette kan gi grobunn for en fornying i det flyhistoriske miljøet som i min oppfatning er 1) veldig militærhistorisk vinklet og 2) er fullt av gamle gretne gubber. Selv har jeg lovet Hr. Liland aka Jumper et bidrag i løpet av 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
1) Enig. Her er det sikkert mange av oss som kan bidra for skape balanse Mil/Siv.
2) Hva f.... mener du med det CK ? ![]() ![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
En ting er sikker - you'll all eventually get there! - Åneiiida, det skulle da ikke jeg heller dengang jeg var ung. Duh. See ya later, navigator! Naturens bakholdsangrep? Men du verden så mye flyhistorie man kan finne hvis man bare tør/orker å kjempe seg forbi "grettenheten": Gamlinger er bare grinete fordi kropp og hjerne ikke klarer å utføre det de alltid har vært vant til! Inne i enhver 80-åring sitter en frustrert 25-åring som ikke kan begripe hvorfor "ungdommen nå-til-dags" tar så lett på "problemene". Welcome to Planet Earth. Hvis "den nye vin" klarer å overstige denne terskelen, kan vi muligens få skrevet ned den viktige del av norsk flyhistorie som snart er iferd med å "gå 8 foot under". Der finnes de som var med på hele utviklingen: F.eks Wilhelm Mohr - bivånet som barn Amundsen dra avgårde for å redde Nobile. Han er fortsatt meget mentalt oppegående, men husk at alle de år man får etter 70 er "bonus". DET kan skje nårsomhelst. Og -sorry guys, det haster faktisk nå... Mange av de som var med på den heftigste delen av norsk flyhistorie ligger faktisk allerede under torva. Uten at noen gadd/forsto å nedtegne deres versjon mens de var her. Ouch. Faaan. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tiltredes!!
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tiden strekker ikke til for å lage layout, det er det en proff designer i miljøet som gjør for oss. Og som det nevnes i lenken ovenfor, vi regner med (og håper) på redaksjonelle bidrag fra alle miljøene i landet, slik at stoffet blir representativt for alle.
Ønsker alle en god jul!
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
En meget god start Rolf! Regner med at det blir i dette bladet at mitt RAF-prosjekt vil bli publisert i tiden fremover.Den spede starten med norske Typhoon/Tempest-piloter var i Warbirds of Norway's årlige newsletter,og vil kanskje danne malen til påfølgende artikler.
God Jul! Stein
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det ville vært kjempeflott, FBU4EVER! Håper å se deg i bladet.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Mottok for lenge siden den bestillte prøveutgaven, men når går neste nr. i trykken, og vil dette erstatte "Luftposten" for oss som er med i BLHF eller må bladet abonneres på for seg selv??
Første utgave var veldig bra, by-the-way!! ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det ble vel sagt at første nummer kommer i mars, eller at det trykkes i mars (?), på fagdagen om luftfartshistorie som var sist fredag. Ny redaksjon ble valgt på møtet.
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Når det er sagt, utgave nr. 1/06 skal få terningkast 6 fra min side. Er det på noen måte mulig å heve standarden i kommende utgaver, har vi mye flott i vente. Tror det var på høy tid å bringe et slikt blad på markedet.... ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Slutter meg til det! Dette var veldig interessant, og jeg ser fram til neste nr. allerede! Godt jobba av dem som står bak
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg fikk 1 eksemplar av det føste nr. av bladet,så fikk jeg 2 stk av neste,lurer på om jeg får tre av det neste..?Nei,jeg gjør nok ikke det men på s.13 i det nyeste står det at BLHF skal legge ned sitt medlemsblad "Luftposten" og at dette nye bladet skal erstatte det gamle.De har ikke vært flink å informere om det som skulle skje,men det ordner seg nok etterhvert.(Slik at man får et blad og ikke to mener jeg..)
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg er ikke motstander av å støtte flyhistorisk arbeid, men det er jo rimelig unødvendig å betale to ganger for samme blad da...... ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
|
![]()
Heisan........
og kan ikke annet enn å beklage det som har skjedd. NLM skulle fra børjan bli en erstatning for gamle Luftposten for medlemmene i BLHF. Jeg trodde dette var blitt informert om i nummeret som kom ut i fjor. Om det ble gitt informasjon om dette husker jeg ikke, men i allefall har den ikke vært god nok. ![]() Vi er tre i familien og alle er medlemmer i BLHF. Vi får altså tre blader. Jeg tar to og sender dem til noen jeg kjenner godt, men som ikke har noen interesse av å abonere eller melde seg inn i BLHF. Slik får de to ekstra eksemplarene et "fornuftig" liv, istedet for å havne i søpla. Men, sorry til de av BLHFs medlemmer som nå motar to eksemlarer. Bengt Redaktør, NLM og tidligere ØK for BLHF. ![]() PS! Takk for positiv tilbakemelding på bladet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser i nr. 1 at utgivelse for Norsk Luftfartshistorisk Magasin nr. 2 skal være mai/juni, med innsendelsesfrist for bidrag 10. april...
Lurer bare på om det er postgangen her på Nordmøre som er treg eller hva? Noen med peiling på når nr. 2 kommer i kassa? ![]() ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyhistoriske reklamer | Cecilie | Flyhistorisk forum | 1 | 05-02-2013 12:57 |
Norske flyhistoriske filmsnutter | Gandalf | Flyhistorisk forum | 1 | 22-06-2011 18:50 |
Norsk Flyhistorisk Tidsskrift (Mk.I) gis bort | CK | Flyhistorisk forum | 3 | 11-05-2009 11:08 |
Fornebu Flyhistoriske Forening | Falcon | Flyhistorisk forum | 24 | 10-01-2007 10:33 |
Luftfartshistorisk tidsskrift er i gang | Jumper | Flyforum | 1 | 19-08-2005 06:14 |