![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi skal reise til Florida. Turen går via EWR til MCO med SAS og Continental. Vi har nesten 4 timer lay-over på EWR, så jeg lurte på om noen vet hvilke Lounger som er tilgjengelige der? Jeg vet ikke noe om terminal eller noe slikt. Jeg har SAS Gullkort og LH Senator. Familien fly economy, så vi må vel i en lounge som tillater mere enn en gjest...... Finer jeg en SAS lounge der??
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS har sin lounge i terminal B, mens din CO-flight går fra terminal C.
I Terminal C, finner du kun CO sine President Clubs, som man slipper inn i med Star Gold. Vet ikke hvordan de er med gjesting - antageligvis bare en. Evt. kan man også kjøpe dagspass for å komme inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SAS og LH har lounge på EWR, men skal du videre med CO så er det kanskje greiest å prøve å komme seg inn i en PC siden de ligger i samme terminal. Med internasjonal billett og *AG så burde det kunne gå. Slikt gikk i alle fall fint i skyteam-tiden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi får se. Vi er jo tilsammen 2 voksne og 2 barn; 1 business billett, 3 economy-billetter og jeg har 2 Star alliance gullkort..
Husker at LH i frankfurt var VELDIG strenge på at Star Alliance Gull kun fikk ta med EN gjeste i loungen...
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dette er litt bingo. Jeg har fått med to gjester hos CO på EWR, og jeg har blitt nektet to gjester. I utgangspunktet har du kun krav på en gjest, selv om resten er familie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
jeg får smile og bukke og nikke da, og legge frem business billett og to gull-kort og høre om de forbarmer seg over en sliten familie... :-)
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.continental.com/web/en-US...ge/access.aspx er det kun ved avgang på BF at du kan ta med hele familien. At du har to gullkort tviler jeg på har noe å si. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke si at det er du som har biz-billett. Hvis det er kona di som er den andre voksne og hun må fly economy med barn må du fortelle meg hvordan du kommer unna med det.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
It's a first time for everything :-) Er ikke helt sikker på at jeg blir forann hele veien nei...
selv om jeg er 192 cm og hun 170 cm...
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da har du en god unnskyldning. Selv er jeg kun 174, men har trøstet meg med at jeg har bedre plass enn andre når jeg flyr. Men nå holder jo ikke det lenger.....
![]() Har nesten blakket meg på å frakte hele familen på biz til USA i juli av den enkle grunn at jeg ikke vil sitte bak. Kona sier det ikke gjør noe, og barna på 8 og 10 har god nok plass i et øko-sete. Kanskje jeg skal bli så feit at jeg kan bruke det som unnskyldning?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I rettferdighetens navn; det er vel første gang familien flyr bak. Vi har vært 3 ganger i USA, Dubai, de store byer i Europa.. Alltid på Business, delvis vha poeng, delvis vha complimentary upgrades.. Så jeg synes ikke familien er ufint behandlet så langt :-)
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei, enig, synes de skylder deg en, og du burde få sitte foran i fred. God tur!
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
SK/LH-loungen ligger etter security i den ene B-piren. Med andre ord kommer man ikke inn dit med mindre man har billett til et fly som går derfra, og PC er eneste mulighet.
![]() |
#15 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvordan er det med lounge på A-terminalen?
Kommer med SK 907 på mandag og skal videre med AC Jazz (UA codeshare) til YUL og har et par timer å slå ihjel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
|
![]()
*A Lounger på EWR (plassering i parantes):
Continental (A2, C1 & C3) | Lufthansa (B3) | SAS (B3) | United Airlines (A1) + B Du kan taste inn flyruter, billett-type og status-info her: http://www.staralliance.com/en/benef...lounge-finder/ Tilgang for gjester vil vel variere, men vil tro at sjansen er større hos LH og SAS enn i PC/RCC -loungene til CO/UA - LH og SAS sine lounger er generelt bedre også.. snacksen de setter frem i Presidents Club er ikke akkurat noe å skryte av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Og i tilfelle du har veeldig god tid skal det vel være mulig å gå gjennom sikkerhetskontrollen i hvilken som helst terminal så lenge du har en EWR-billett, gå i loungen og så airtrain over i 'din' terminal, og ny sikkerhetskontroll etterpå? Jeg gjorde det for et år siden da jeg hadde 6-7 timer layover, men det er mulig de har forandret på reglene siden da? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng | Rparker | Reiseforum | 3 | 04-06-2014 00:42 |
Lufthansa og United til Orlando, lounge domestic i USA? | viking83 | Reiseforum | 5 | 04-03-2014 19:20 |
Beste "business-veien" til Montreal med StarAlliance | Star Flyer | Reiseforum | 10 | 02-02-2014 01:02 |
Har BA Gold tilgang til OSL lounge med gjest, når man reiser med annet selskap? | Brandal | Reiseforum | 6 | 03-06-2010 23:54 |
Ingen lounge for innenriks reisende i USA med Star* Gold? | haavig | Flyforum | 15 | 24-09-2008 06:03 |