Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-05-2011, 05:47   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default God onsdag morgen fra Flytoget

På vei til kontoret på Løkkeveien i Stavanger, kun ståplasser fra Oslo S - men skarpt i rute. Innsjekkingssystemet til Norwegian er et skikkelig steg tilbake i tid, automatene på Fornebu må ha vært rene tidsmaskinene ;-)
Old 18-05-2011, 06:43   #2
Dreyer
ScanFlyer Silver

Default Re: God onsdag morgen fra Flytoget

God alt for tidlig på morgen! Nå braker det opp til Gardermoen, ny jobb så får se hvordan det går!

Ha en fin dag da
Dreyer is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 07:34   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra sete 2A på en smågris snart på vei mot KRS. Kjørte til OSL og sjekket inn på mobil, så imotsetning til trådstarter slapp jeg unna på ståplass og gammeldagse innsjekkningsmetoder. En tur innom leiligheten på Bislett i kveld for å hente mer av flyttelasset og en løpetur vil jeg vel heller ikke ta skade av. Ha en fin dag
Someone is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 07:59   #4
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
På vei til kontoret på Løkkeveien i Stavanger, kun ståplasser fra Oslo S - men skarpt i rute. Innsjekkingssystemet til Norwegian er et skikkelig steg tilbake i tid, automatene på Fornebu må ha vært rene tidsmaskinene ;-)
God morgen fra Tromsø! Overskyet og litt kaldt. Kommer nok til å få sitteplass til jobb, men finner neppe parkeringsplass....

Hva er forresten så antikvarisk med DYs innsjekkingssystem? Som kunde oppfatter jeg automatene som funksjonable. Internettinnsjekk har de jo selvsagt ikke, men det er jo for å "tyne" kundene for litt mere peng...
TOS is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 08:23   #5
OJB
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Tananger,
Noe grått her over ved kyststripen i morges , men det blir vel bedre etter hvert skulle jeg tro.
Det blir en grei dag som går med til HAZOP for en av våre planlagte brønnoperasjoner.
Morgendagen går i retning nordover til BNN og videre til BOD.
Ha en fin dag folkens.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 08:41   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

God morgen fra hovedstaden - ingen fakir på meg i dag, den får vente til i morgen. Sol og varmt ute , men det er meldt adskillig fuktigere utover dagen.

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Hva er forresten så antikvarisk med DYs innsjekkingssystem? Som kunde oppfatter jeg automatene som funksjonable. Internettinnsjekk har de jo selvsagt ikke, men det er jo for å "tyne" kundene for litt mere peng...
Det er vel mangel på internettinnsjekk som er greia iflg. noen frustrasjoner overhørt bak en kaffekopp forleden. Hvorfor skal man på død og liv tvinge folk innom automatene? Det er jo såååå 1990 . Penger kan de tyne fra folk på internett like greit som andre steder.

Last edited by Discus; 18-05-2011 at 08:44.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 08:52   #7
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

God morgen fra Trondheim

Strålende sol her i morgentimene , så får vi bare håpe at det varer idag. Skulle gjerne tatt noen bilder av bilen, som skal ut på salg. Håper alle får en flott dag idag

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 08:57   #8
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Jeg går på Fast Track uten å sjekke inn på noen automater direkte til loppekassen. Her skal kropp og sjel få hvile etter nattvakt og våkner vel opp utpå dagen til kjøttkaker og brun saus. Ha en strålende dag
Old 18-05-2011, 10:01   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God dagen derpå folks!

Her har Someone tatt med seg regnvær til Krsand, så det var skikkelig begredelig vær. Men heller i dag enn i går. Gårsdagen var sol hele dagen, men litt for mye vind dessverre. Men tempen var grei den hvis man bare kom i le av vinden. Fikk med meg alle togene i går, og avsluttet med tapto gjennom Krsands gater før et flott fyrverkeri gikk til himmels kl 2250.

Nå er det back to work, og noen møter venter i dag. Eldstemann skal på overnattingstur i dyreparken med barnehagen, noe som var veldig stas til jeg spurte om han skulle sove sammen med apekattene. Så minstemann og jeg skal hygge oss hjemme alene i kveld, til en stor forandring.

Ha en fin dag!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 11:00   #10
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Det er vel mangel på internettinnsjekk som er greia iflg. noen frustrasjoner overhørt bak en kaffekopp forleden. Hvorfor skal man på død og liv tvinge folk innom automatene? Det er jo såååå 1990 . Penger kan de tyne fra folk på internett like greit som andre steder.
Det brude vel naturligvis være mulig å sjekke inn på nett for betaling, men samtidig så kjører vel DY muligheten for å gå rett til gate om man kun reiser med håndbaggasje i motsetning til et annet selskap som tilbyr internettinnsjekk (jfr. en tidligere diskusjon her inne). Har man så kjøpt sete ved bestilling (eller reiser på flex eller via reisebyråavtale og har dette inkludert) så trenger man jo strengt tatt ikke sjekke inn.
Old 18-05-2011, 12:15   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Det brude vel naturligvis være mulig å sjekke inn på nett for betaling, men samtidig så kjører vel DY muligheten for å gå rett til gate om man kun reiser med håndbaggasje i motsetning til et annet selskap som tilbyr internettinnsjekk (jfr. en tidligere diskusjon her inne). Har man så kjøpt sete ved bestilling (eller reiser på flex eller via reisebyråavtale og har dette inkludert) så trenger man jo strengt tatt ikke sjekke inn.
Stemmer for innland, ja. Skal man til andre steder så må man iflg. teksten på weben være sjekke inn på automat 45 min før avgang uavhengig av om man har betalt fixed eller flexed. Det er en pest og en plage å måtte være ferdig med automatinnsjekk kl. 05:55 om morgenen når man eks. skal til HEL uten bagasje Nå har de heldigvis fått automater på Oslo S (disse stenger 90 min før avgang, mulig man kan sjekke inn dagen i forveien).

En annen ting er at dersom man bestiller billett mindre enn 25 timer før avgang så kan man ikke kjøpe/få sete, selv om man betaler full pris.

Old 18-05-2011, 12:41   #12
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Noen har feilparkert denne utenfor kontoret mitt
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1305715240.343600.jpg
Views:	244
Size:	37.6 KB
ID:	29629  
Old 18-05-2011, 13:08   #13
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

God morgen fra gate H4! Her boarder man snart en blyant med vinger som skal ta meg til Pittsburgh. Moete paa Hyatt rett ved flyplassen der foer en litt nyere og stoerre brasilianer tar meg til LaGuardia ved lunchtider. Hjem kl. 18 med en MD80. Eller dvs. blir Hilton Terminal 1 paa meg i kveld da jeg har en 0600 til Dallas i morgen tidlig.

Saann gaar nu dagan!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 13:18   #14
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Stemmer for innland, ja. Skal man til andre steder så må man iflg. teksten på weben være sjekke inn på automat 45 min før avgang uavhengig av om man har betalt fixed eller flexed. Det er en pest og en plage å måtte være ferdig med automatinnsjekk kl. 05:55 om morgenen når man eks. skal til HEL uten bagasje Nå har de heldigvis fått automater på Oslo S (disse stenger 90 min før avgang, mulig man kan sjekke inn dagen i forveien).

En annen ting er at dersom man bestiller billett mindre enn 25 timer før avgang så kan man ikke kjøpe/få sete, selv om man betaler full pris.
Det har du selvsagt helt rett i. Jeg "glemte" at man også reiser utenlands...
Old 18-05-2011, 13:22   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen fra Alpharetta, hvor 17. mai ble feiret paa kvelden med et glass skotsk myrvann jeg hverken kan stave eller uttale. Godt var det ihvertall ..

Registrerer at den globale oppvarmingen maa vaere paa verdensturne eller noe slikt .. iallefall er det 5 grader utenfor vinduet mitt. Det er en temperatur jeg forbinder mer med Mosjoeen enn Atlanta i mai ... Blir sol og fint ihvertfall - en fin dag aa jobbe med aapent vindu.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 14:19   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

G'onsdag fra FedEx. Mandags-følelse i dag. Satser derfor på å bli positivt overrasket på "onsdag", når jeg finner ut at det egentlig er fredag. Nok å henge fingra i på jobb også, takket være litt "uregelmessigheter" pluss litt sykefravær. Heldigvis T-22 til det blir champis i FL340 eller noe sånt igjen - og fri enda noen dager før det igjen.

God man... eh, onsdag ønskes
Martin is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 15:54   #17
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

God ettermiddag fra Lillestrøm..... LH leverte alt perfekt igjen , on-a-bit-before-time fra CCS.. Hagen viser at det har regnet mye siste uke....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 16:42   #18
JonF
ScanFlyer Blue

God ettermiddag fra Oslo. Befinner meg fortsatt på jobb, men tar en velfortjent pause for å sjekke status på forumet. Gårsdagen var fin, selv om man ikke fikk sett et eneste tog. Kun besøk hos familie med tilhørende middag. Men sånn funker det når 17.mai ikke fremkaller det største engasjementet i meg.

Det som derimot fremkaller engasjement er dagens feriebestilling. Bare drøye 3 uker til Thai Airways bringer meg fra Oslo til SGN via BKK. Prisen også lavere enn jeg trodde var mulig. Rett i overkant av 5.000
JonF is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules