![]() |
|
![]() |
#1 |
>>>>><<<<<
Join Date: Jan 2011
Location: Bodø
Posts: 311
|
![]()
Denne lille turen kom i hop da jeg i vinter fikk vite at en kamerat hadde en billett ekstra til Roger Waters i Telenor Arena, og i og med at jeg er Pink Floyd fan kunne jeg ikke la denne sjansen gå fra meg! Så da var det bare å koke i hop en plan. Som dere sikkert ser av reiseruten, startet jeg ikke flighten i Bodø. Herfra ble det nattog til Grong og opplukking kl 0430 av en kompis. Togbilletten kostet meg den nette sum av 200 spenn, og var egentlig en backup, da jeg planla å ta hurtigruten. Men gamle ærverdige MS Nordstjernen fikk snag på Sortland, så da ble det toget da. Entret det kl 2100, og avgang var på rutetid. Etter en øl i bistroen la jeg meg (i den grad man kan legge seg i setet i en gammel og slitt B3). Fikk overraskende nok sove sånn høvelig i 5 timer, og jeg måtte kjøre den siste biten inn til Rørvik, da kompisen min ikke hadde vært like heldig.
Etter 4 flotte dager med fiske, sightseeing og nydelig vær, var det bare å komme seg av gårde mot Oslo, og høydepunktet på denne turen, og det er vel egentlig her TripReporten starter. 28/04-2011 WF740 RVK-TRD DH81 LN-WIR Free seat Etter en kort tur til flyplassen sjekket jeg inn. Eller, hadde jo sjekket inn dagen før, så det var bare å levere bagasjen på båndet, scanne boardingkortet på mobilen, og trø igjennom sikkerhetskontrollen. Alt gikk meget greit, og personalet var meget hyggelige. Jeg satte meg ned og ventet. Dvs, at når jeg visste det nærmet seg ankomst, gikk jeg i vinduet og speidet. Og der kom den, maskinen som skulle forflytte meg og et titalls andre personer videre til Værnes. LN-WIR landet fjellstøtt på banen og takset inn i et nydelig solvær og lett bris. 10 minutter senere entret vi flyet, og jeg fant meg raskt til rette i setet ved nødutgangen på høyre side. Flyvertinnen kom bort, tok den vanlige briefingen, og gikk i gang med velkomstmelding og sikkerhetsdemo. Kabinfaktor var på 60%. Avgangen gikk knirkefritt, og med skjærgården i Vikna rett under oss, satte vi kurs mot TRD. Jeg er sikker på at vannet var så klart at hadde jeg sett etter, ville jeg kunne sett skreien der nede! Etter en 20 minutters tur, som jeg gjerne kunne tenkt meg lenger, var vi framme. Kom inn på en Visual Right base RWY 27, før vi landet mykt og takset bort til gammelterminalen. Jeg gikk rett opp i avgangshallen, og ventet på neste flight. SK359 TRD-OSL B738 LN-RRE Seat 09C Etter å ha surfet litt på nettet, hørt på musikk og vaset litt rundt, var det tid for boarding, eller, dvs at på TRD er det et eget boardingområde, dvs du scanner boardingpasset og går dit og venter, så er det bare å gå om bord når den tid er inne. Meget praktisk! Leste Dagbladet mens jeg ventet, og etter 20 minutter var vi om bord. Jeg må si jeg ble meget skuffet! Trangt var det, og de skinnsetene var ikke behagelige! Bytta plass med en eldre mann som heller ville sitte mot midtgangen, men liker å se ut når jeg flyr, så jeg brydde meg ikke om det. Kabinfaktoren var for øvrig på 85-90%. Oppdaga skjermer i taket, men de ble ikke brukt. Ellers var purser ikke i særlig topphumør, og det var ikke særlig fornøyelig å reise. Men kaffen smakte greit, og det var jo tross alt bare en 50 minutters tur. Bagasjen kom relativt raskt, og etter 20 min var jeg på flytoget inn mot Oslo. Kjøpte meg 7 dagers kort, da jeg hadde base på Grorud, og ville benytte banen mye! Tjente det fort inn. Konserten var fantastisk! Det som også gjorde det til et høydepunkt, var det faktum at vi skulle ut på gamle ærverdige Fornebu! Det å se tårnet og noen av de gamle hangarene, gjorde meg blank i øynene! Kunne gjerne ha tenkt meg å se dette i storhetstiden til FBU, da det yret av trafikk der! De i reisefølget så dette, og syns det var litt morsomt. Jeg drog et par gamle røverhistorier fra forumet her for dem, til deres store fornøyelse; alle fikk seg en god latter! 02/04-2011 SK4122 OSL-BOO B73G LN-TUI Seat 12C Etter 4 flotte og varme dager var det på tide å vende snuten nordover igjen. Tok flytoget opp til OSL kl 1535, og sjekket raskt inn. Var bra med folk i køen, så jeg var glad jeg var tidlig ute. Etter scanning av billett og sikkerhetssjekk var jeg på den andre siden. Viste for øvrig ikke legitimasjon en eneste gang under ferden, noe som egentlig var meget behagelig! Fikk først en SMS om at det var 10 min forsinket, men dette ble raskt korrigert til 20 min. Dette skyldtes at LN-TUI var sen fra CDG, og i tillegg var det snag i cockpit. Et sete var løst. Dette ble fikset, boarding ble påbegynt, og på ny avgang pushet vi i fra Gate 32. Flyet hadde en kabinfaktor på 100%, samt en på klapp, så det var helt fullt. Vel opp i lufta tenkte jeg å prøve en sandwich, men jeg må si jeg ble skuffa! Den smakte rett og slett stygt! Men med Cola til gikk den da ned, og det smakte godt med kaffe etterpå. Besetningen var blidere på denne turen, selv om de for det meste var bakom gardina. Kl 1900 planta vi hjula på RWY 07 i BOO, og takset raskt inn på gate 18. Bagasjen kom relativt sent, og etter en kort drosjetur var jeg hjemme. Konklusjon: Widerøe leverer som alltid varene sine. De er rett og slett et høydepunkt å reise med! SAS skuffet voldsomt denne gangen! Er ikke hver gang det skjer, men denne gangen skjedde det, og det var et stort hakk i plata for deres del! Men ellers var turen flott, og jeg kommer nok til å besøke Oslo snart igjen, muligens med DY. ![]() Alle kommentarer settes pris på. ![]()
__________________
Whisper Mode! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Kan love deg at uansett hvilket selskap du flyr, så vil aldri B737 være det samme som å fly DHC8-100 i sommervær
![]() Tror de skinnsetene på RRE/F/G er litt smak og behag, mange sterke meninger om de ![]() Og fin rapport, nonetheless ![]()
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,969
|
![]()
Flott rapport, og ser du fikk LN-RRE, en av SAS sin torturkjerrer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
>>>>><<<<<
Join Date: Jan 2011
Location: Bodø
Posts: 311
|
![]() Quote:
![]() Flyplassen skimtes på høyresiden, "bakom" øya. Takk for kommentarene! ![]()
__________________
Whisper Mode! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Kjekt med en WF-rapport igjen - alltid hyggelig. (Forøvrig enig vedr. RRE & Co)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL - TRD - TLL - OSL med hæææh? | FlyCarl | TripReports | 0 | 13-08-2016 00:48 |
OSL-BGO-OSL-TRD/OSL-TRD-OSL (2012) | SeatBelt | TripReports | 17 | 09-07-2012 11:28 |
OSL BOO VRY BOO OSL - TR med blant annet helikopter i terrorens tegn | NordicMaster | TripReports | 7 | 31-07-2011 15:30 |
BOO-OSL-LHR-NCL-LHR og LGW-OSL-BOO med DY og BA | eirikma | TripReports | 7 | 20-02-2011 12:25 |
MINI Tripreport - TRD-BOO-TOS-BOO-TRD med DY | LTH | TripReports | 7 | 15-01-2011 20:23 |