![]() |
|
![]() |
#1 |
Flysitter
|
![]()
Pensjonert SAS pilot Odd Birger Johansen er Libyas diktator Gaddafis privat pilot http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/o...t-3424190.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Oj, hva skal man si?
Det virker som han har små problemer med å jobbe for en diktator som skyter sitt eget folk. Ikke bra!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Det var akkurat den tanken som slo meg også... Men nå som det er krise der nede, sier han at det begynner å brenne under beina på ham, og nå vil han hjem. Jaja. Enough said.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
Thumbs up for å dømme folk fra en avisartikkel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Virgin
|
![]() Quote:
![]() Jeg vet ikke hva en NU'er er engang, jeg ![]() Så da er vel jeg en NU'er jeg da, hva nå det måtte være. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Statoil har/hadde kontor i Libya, og har eierandeler i noen brønner. Bør vi som handler på Statoil stasjoner ha problemer med å handle der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
At Odd Birger er nødt til å jobbe for en gal diktator som gir f... i menneskerettigheter og demokrati, det er vel heller tvilsomt. Å ta en slik jobb er i min bok total mangel på dømmekraft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
NU - natur og ungdom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Virgin
|
![]() Quote:
Kan love deg at jeg ikke har noe med NU å gjøre, og deres virksomhet interesserer meg midt i ryggen. Og det var heller ikke miljø-aspektet som fikk meg til å reagere på denne avisartikkelen, hvis det var det du trodde. Hvis jeg kan få lov å dra denne debatten litt tilbake igjen on topic, så hadde det vært interessant om TV2 i stedet for å lage et sånn "WOW, nordmann flyr Gadaffi - så kult" intervju, hadde stilt ham noen kritiske spørsmål. Det hadde for eksempel vært spennende å høre litt om hvilke refleksjoner han har gjort seg rundt det å fly og være så tett på en av verdens aller verste diktatorer. Men det er vel for mye forlangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Og forøvrig var det ikke siktet mot mine meddebattanter, men en generell kommentar om samfunnet i sin store generalitet.` |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Virgin
|
![]() Quote:
![]() Ellers enig i at man ikke skal dømme folk ut fra en tynn nettartikkel - men hvordan i svarte skal vi kunne diskutere noe som helst, hvis vi ikke skal forholde oss til det som faktisk står skrevet... Essensen her var: Norsk eks-SAS-pilot flyr Gadhaffi men er nå redd og vil hjem. Han har nok en mer interessant livshistorie, karen - men den får vi kanskje når han er trygt nede på norsk jord igjen. Jeg lurer også på hvilke refleksjoner man gjør seg som pilot når man får jobbtilbud fra en som har innrømmet å ha stått bak en av flyhistoriens verste og mest omtalte terroraksjoner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg har litt vanskelig for å skjønne hvordan noen egentlig kan støtte han som jobber for en diktator. Jeg antar at denne Odd Birger er klar over hvem hans arbeidsgiver var før han startet i jobben, noe som vel viser til, ja noen nevner det over meg, dårlig dømmekraft. Hvis det var slik at det kun var en pilotjobb igjen i verden, og det var en grusom diktator som tilbød en arbeidsplass, så tror jeg kanskje jeg hadde skiftet karriere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da jeg så intervjuet på tv i går, så virket det på meg som at han hadde lyst til å dra hjem.
Er ikke alltid sånn at man er enig i det ens sjef står for. Jeg mener vi bare har sett en side av saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Nei, man er ikke alltid enig med sjefen, men et sted må man trekke en grense for hva og hvem man kan leve med å jobbe for. Min grense går definitivt et godt stykke før diktator, og hadde jeg vært pilot, ville jeg nok ha lest meg opp litt på Lockerbie før kontrakten med Gaddafi ble signert (som Spantax nevner før meg). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Breaking news på db.no akkurat nå: "Kadhafi ga ordre om Lockerbie-attentatet. Avgående justisminister med nye avsløringer om Libya.
http://www.dagbladet.no/2011/02/23/n...sjon/15547461/ Om dette stemmer eller ei, får vi sannsynligvis aldri vite med hundre prosents sikkerhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Merkelig valg han Odd har tatt- han må jo ha fått med seg at
hans nåværende sjef på en eller annen måte var involvert i at kollegaer i Pan Am ble drept.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå vet man ikke bakgrunnen. Slike jobber blir ofte formidlet av byråer, og det kan godt være at det er et tidsbegrenset oppdrag for dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Historien til Birger Grinde? | Rob Mulder | Flyhistorisk forum | 4 | 24-12-2011 19:04 |
Odd -en suksess? | Concorde | Flyforum | 2 | 08-03-2007 00:06 |
Cimber tar en "ODD" | CK | Flyforum | 0 | 21-02-2007 08:55 |
ODD-billetten | tosfreight | Flyforum | 2 | 11-01-2007 12:03 |