![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan noen hjelpe meg litt foer jeg bestiller en billett for en reise i mai. Finnes det noen som helst mulighet for at SAS opphever 25 % opptjening paa Economy Discount. Jeg spoer da jeg gjerne vil fly SAS en tur over dammen fra New York til Oslo paa deres nye rute. Problemet er at jeg opptjener poeng i Continentals program. K-klasse billetter hos SAS gir elendig opptjening i begge programmer. Flyr jeg med Continent faar jeg i tillegg 100 % opptjening uansett bookingklasse bak gardinen, soelvfordeler som valg av sete og elite check-in. Grunnen til at jeg vurderer SAS er at jeg liker deres A-330 bedre enn 757-200, samt at det finnes en mulighet for aa oppgradere med EB poeng hos SAS 9jeg har fortsatt endel poeng hos Eurobonus). Jeg oensker ogsaa gjerne aa proeve SAS paa en gjenaapnet rute.
SAS skyter seg selv i foten ved aa ha elendig opptjening paa saa mange billetter og i tillegg paalegge ogsaa sine partnere aa gi elendig opptjening paa SAS-opererte flyvninger. Gir Continental soelvstatus noen fordeler naar man flyr med SAS?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ikke regn med at neandertalerEurobonus drar huet ut av raevva foer du skal ut aa reise.
Dersom du er CO Elite, ville jeg holdt meg paa CO metall. Du faar 100% + 25% elitebonus. Du har standard Star Alliance rettigheter med SAS dersom du har CO Silver Business check in, ekstra bagasje etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et spoersmaal til. Hvis man bruker poeng til delvis og betale reisen, opptjener man da da bonuspoeng?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Nei - det står ganske klart på websidene
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS kutter opptjening i GO... med nær 95% | Fnate | Reiseforum | 68 | 17-12-2018 17:25 |
Stemmer SAS app EB poeng opptjening? | hanschristian | Reiseforum | 5 | 03-09-2014 09:23 |
SAS bonus tilbake i Norge (status, opptjening m.v.) | Discus | Reiseforum | 39 | 13-08-2013 21:43 |
SAS EuroBonus-opptjening på Oslo-New York | FlightDeck | Reiseforum | 6 | 20-12-2010 15:07 |
SAS EuroBonus: opptjening og uttak med Cimber Sterlin | FlightDeck | Reiseforum | 1 | 29-08-2009 15:26 |