Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-02-2011, 09:17   #1
Rearden86
Newcomer

Default Roadtrip USA, Delta vil ikke ha betalt?

Kona og undertegnede skal legge ut på roadtrip fra Atlanta til San Francisco i en måned fra midten av august til september, og jeg har allerede booket bilettene frem og tilbake over dammen med Delta (De fleste flighter er med KLM, men var billigst å booke gjennom Delta).

Jeg betalte turen, og fikk opplyst at jeg skulle bli trukket 10.444 kr for BGO-ATL og BOS-BGO. Fikk tilsendt bilettene for oss begge på mail og alt virker å være i orden. Imidlertid har Delta kun trukket meg for 5.222 kr så langt, og bestillingen ble foretatt for en uke siden. Er dette normalt? Burde jeg si fra, eller skal jeg bare la det gå?

Skal også bestille SFO-BOS, men ser til min store forundring at billigselskapene som flyr strekningen (JetBlue og Virgin America) fortsatt ikke har lagt ut billetter, og de synes også å ikke legge ut lavprisbilletter med en gang. Noen som vet hvorfor de har denne policyen kontra den "vanlige" vi er vant til med at de billigste billettene blir lagt ut og solgt først?
Rearden86 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2011, 09:58   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Roadtrip USA, Delta vil ikke ha betalt?

Quote:
Originally Posted by Rearden86 View Post
Skal også bestille SFO-BOS, men ser til min store forundring at billigselskapene som flyr strekningen (JetBlue og Virgin America) fortsatt ikke har lagt ut billetter, og de synes også å ikke legge ut lavprisbilletter med en gang. Noen som vet hvorfor de har denne policyen kontra den "vanlige" vi er vant til med at de billigste billettene blir lagt ut og solgt først?
Stemmer ikke her hjemme heller - de normale lavprisbillettene blir lagt ut først, men plutselig kommer det et salg som dumper prisene ytterligere. Konkurransebildet er nok også noe annerledes innenriks i USA, og at de tidvis kjører flere små ukes-kampanjer av type "billig-tirsdag-priser, reise ila. neste to ukene" o.l.

Old 04-02-2011, 12:48   #3
Redcap
ScanFlyer Silver

Redcap's Avatar

Quote:

Jeg betalte turen, og fikk opplyst at jeg skulle bli trukket 10.444 kr for BGO-ATL og BOS-BGO. Fikk tilsendt bilettene for oss begge på mail og alt virker å være i orden. Imidlertid har Delta kun trukket meg for 5.222 kr så langt, og bestillingen ble foretatt for en uke siden. Er dette normalt? Burde jeg si fra, eller skal jeg bare la det gå?
Tror ikke Delta gir det halve beløpet i gave, her er det ikke noe som stemmer. Sjekk på "billettene" som du har fått på epost at du har to billettnummer. Delta sitt nummer begynner på 006, tilsammen 13 nummer. Uten dette har du kun en reservasjon og ikke en gyldig reise.
Old 04-02-2011, 14:06   #4
Rearden86
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Redcap View Post
Tror ikke Delta gir det halve beløpet i gave, her er det ikke noe som stemmer. Sjekk på "billettene" som du har fått på epost at du har to billettnummer. Delta sitt nummer begynner på 006, tilsammen 13 nummer. Uten dette har du kun en reservasjon og ikke en gyldig reise.
Takk for tilbakemeldingen. Har nå sjekket billettene de inneholder to ulike billettnummer som begynner på 006 og er på 13 nummer. Jeg har også vært inne på reservasjonene på delta.com og valgt seter, så alt synes å være i orden.

Noen som aner hvorfor Virgin America og JetBlue fortsatt ikke har begynt å selge billetter for SFO-BOS til midten av september? Hva slags businessmodell er det som tilsier at man ikke skal la kunden booke lang tid i forveien?
Old 04-02-2011, 14:11   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Noen som aner hvorfor Virgin America og JetBlue fortsatt ikke har begynt å selge billetter for SFO-BOS til midten av september? Hva slags businessmodell er det som tilsier at man ikke skal la kunden booke lang tid i forveien?
Har jeg forstått det riktig så er det endel selskaper som først legger ut billetter +- 6mnd før avreisen.

Gjorde et tilfeldig søk hos Virgin America og der fant jeg billetter frem til 6. September.

Uansett, så ser jeg ikke hvorfor du stresser med billetter nå, når det er over 7 måneder til du skal reise!
Old 04-02-2011, 14:15   #6
Rearden86
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Har jeg forstått det riktig så er det endel selskaper som først legger ut billetter +- 6mnd før avreisen.

Gjorde et tilfeldig søk hos Virgin America og der fant jeg billetter frem til 6. September.

Uansett, så ser jeg ikke hvorfor du stresser med billetter nå, når det er over 7 måneder til du skal reise!
Vi skal fly 14.september. Turen over dammen ble bestillt nå da jeg så at billigbillettene allerede var i ferd med å tømmes. Når det gjelder SFO-BOS stresser jeg ikke, er bare nysgjerring :-)
Reply

Posting Rules