![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
|
![]()
Har en reise SFO-PVG med UA og businessklasse. Flyet har førsteklasse foran nede, og business både nede og oppe. Ser jo litt roligere ut opp med færre seter enn nede på biz, noe tips om hva jeg bør velge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 278
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Naa er det sjelden at beinplassen er dirkekte avgjörende paa buisnessclass. Der er den stort sett tilstrekkelig uansett. Det er ofte andre faktorer som er avgjörende, som om det er kun to rader i en minikabin, eller at en ikke faar mer trafikk enn nödvendig forbi en. Upperdeck gir en slags fölelse av privatjet, ettersom det er faa folk der oppe. Kan väre verdt litt det ogsaa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
|
![]()
Ja, det var noe slikt jeg tenkte, Hickok. Benplassen er ikke noe problem med mine 174 cm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]() Quote:
Ulempen oppe er at det ofte er varmere der (hvis de ikke er flinke til å kompensere for varmen som stiger opp) og at det er mye mer vindstøy enn nede. Bagsjehyllene er også vesentlig mindre pga. krummingen av taket. (Standard trillekoffert på langs dersom den ikke er for tykk) Når det gjelder UAs seter og kabin regner jeg med at andre kommer på banen.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]()
Litt ot, men det passer vel inn i denne tråden.
På linken bgo-flyer postet over her, ser man at flere av biz-setene har små sirkler over seg, mens andre har dem under. Vil det si enkelte er "feil" vei, og andre "riktig" vei? Har sett det flere ganger. Har prøvd å søke meg frem til bilder, men da finner jeg gamle/retro-maskiner fra 60-70-tallet... Og det var vel også på den tiden det var normalt med sittegrupper og flere seter som "facer" hverandre i biz og first? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]() Quote:
http://www.united.com/page/article/0,6867,1935,00.html
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
Synes det ser litt feil ut å sitte med med ryggen i "feil kjøreretning" men det er vel ett tiltak for gjøre setene mer private...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Tja, siden nose pitch'en vel er rundt 6-7% (?) for level flight, så er det iallefall med flat beds sannsynligvis bedre å ligge mot "kjøreretningen"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]() Quote:
Min erfaring fra diverse baklengsturer med BA er at det er tilfelle, ja.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Last edited by Dag Viking; 31-01-2011 at 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Oppe any time of the week. Har reist i biz oppe og nede mange ganger og nede er pyton.
Oppe er det privat, bedre service, pitch er den samme, setene er 100% lay flat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
|
![]()
Takker, Tommy777. Da har jeg valgt sete oppe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oppe eller nede i SAS-loungen i København? | robertaas | Småprat | 14 | 05-05-2015 14:23 |
QR eller TG i Biz | Hpkris | Reiseforum | 4 | 26-10-2012 06:24 |
Fotomontasje av Boeing 747 Finn fem eller flere feil | Kanon | Bilder & foto | 11 | 23-06-2012 00:36 |
Qantas vurderer Boeing 747-8F eller B777F | L-1011 | Flyforum | 0 | 27-04-2011 09:44 |
SK biz eller TG biz til SIN? | SudCaravelle | Reiseforum | 38 | 08-03-2011 19:28 |