Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-01-2011, 13:05   #1
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Oppe eller nede på UA Boeing 747 (biz)

Har en reise SFO-PVG med UA og businessklasse. Flyet har førsteklasse foran nede, og business både nede og oppe. Ser jo litt roligere ut opp med færre seter enn nede på biz, noe tips om hva jeg bør velge?
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2011, 14:04   #2
bgo-flyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 278
United Airlines Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Best benplass nede i følge seatguru.com

link: http://www.seatguru.com/airlines/Uni..._747-400_B.php
bgo-flyer is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2011, 14:09   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Naa er det sjelden at beinplassen er dirkekte avgjörende paa buisnessclass. Der er den stort sett tilstrekkelig uansett. Det er ofte andre faktorer som er avgjörende, som om det er kun to rader i en minikabin, eller at en ikke faar mer trafikk enn nödvendig forbi en. Upperdeck gir en slags fölelse av privatjet, ettersom det er faa folk der oppe. Kan väre verdt litt det ogsaa.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2011, 14:18   #4
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Ja, det var noe slikt jeg tenkte, Hickok. Benplassen er ikke noe problem med mine 174 cm.
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2011, 14:23   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Ja, det var noe slikt jeg tenkte, Hickok. Benplassen er ikke noe problem med mine 174 cm.
Du faar vente til vaar utsendte flygende hos UA, Tommy777, vaakner. Han er nok den her paa forumet som har flest turer i C med UA 747 vil jeg tro.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2011, 16:39   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Naa er det sjelden at beinplassen er dirkekte avgjörende paa buisnessclass. Der er den stort sett tilstrekkelig uansett. Det er ofte andre faktorer som er avgjörende, som om det er kun to rader i en minikabin, eller at en ikke faar mer trafikk enn nödvendig forbi en. Upperdeck gir en slags fölelse av privatjet, ettersom det er faa folk der oppe. Kan väre verdt litt det ogsaa.
UA har omtrent samme inndeling som BA har på 747, så jeg kan dele erfaringer fra BA. Fordelen oppe er at det er "vinduskarm" som man benyttes til å sette ting i (evt. skap til å putte ting i), mer privat følelse.

Ulempen oppe er at det ofte er varmere der (hvis de ikke er flinke til å kompensere for varmen som stiger opp) og at det er mye mer vindstøy enn nede. Bagsjehyllene er også vesentlig mindre pga. krummingen av taket. (Standard trillekoffert på langs dersom den ikke er for tykk)

Når det gjelder UAs seter og kabin regner jeg med at andre kommer på banen.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2011, 21:57   #7
Flying-news
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Litt ot, men det passer vel inn i denne tråden.
På linken bgo-flyer postet over her, ser man at flere av biz-setene har små sirkler over seg, mens andre har dem under. Vil det si enkelte er "feil" vei, og andre "riktig" vei? Har sett det flere ganger. Har prøvd å søke meg frem til bilder, men da finner jeg gamle/retro-maskiner fra 60-70-tallet... Og det var vel også på den tiden det var normalt med sittegrupper og flere seter som "facer" hverandre i biz og first?
Flying-news is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2011, 22:42   #8
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
...
På linken bgo-flyer postet over her, ser man at flere av biz-setene har små sirkler over seg, mens andre har dem under. Vil det si enkelte er "feil" vei, og andre "riktig" vei? Har sett det flere ganger. Har prøvd å søke meg frem til bilder, men da finner jeg gamle/retro-maskiner fra 60-70-tallet... ..
Hvorfor ikke bare slå opp hos de som står bak konseptet?
http://www.united.com/page/article/0,6867,1935,00.html
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2011, 16:22   #9
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Synes det ser litt feil ut å sitte med med ryggen i "feil kjøreretning" men det er vel ett tiltak for gjøre setene mer private...
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2011, 16:53   #10
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
Synes det ser litt feil ut å sitte med med ryggen i "feil kjøreretning" men det er vel ett tiltak for gjøre setene mer private...
Tja, siden nose pitch'en vel er rundt 6-7% (?) for level flight, så er det iallefall med flat beds sannsynligvis bedre å ligge mot "kjøreretningen"?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2011, 17:44   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
Synes det ser litt feil ut å sitte med med ryggen i "feil kjøreretning" men det er vel ett tiltak for gjøre setene mer private...
Det å sitte feil vei merkes kun ved taxi, takeoff og landing. Jeg synes det er mer spsielt å sitte på skrå ("fiskebeinsmønster") i de fasene av flygingen.

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Tja, siden nose pitch'en vel er rundt 6-7% (?) for level flight, så er det iallefall med flat beds sannsynligvis bedre å ligge mot "kjøreretningen"?
Min erfaring fra diverse baklengsturer med BA er at det er tilfelle, ja.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2011, 18:02   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Tja, siden nose pitch'en vel er rundt 6-7% (?) for level flight, så er det iallefall med flat beds sannsynligvis bedre å ligge mot "kjøreretningen"?
Stemmer, så man blir faktisk liggende med hode oppover istedet for nedover. Bortsett fra at en fly typisk har en pitch på 2 grader
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 31-01-2011, 18:14   #13
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Tja, siden nose pitch'en vel er rundt 6-7% (?) for level flight, så er det iallefall med flat beds sannsynligvis bedre å ligge mot "kjøreretningen"?
2-4 grader er mer normalt, men det kommer an på vekt, høyde (density) og fart(indikert). Edit: egentlig EAS, ikke indikert, men da snakker vi flisespikkeri.

Last edited by Dag Viking; 31-01-2011 at 19:45.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2011, 19:08   #14
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Oppe eller nede på UA Boing 747 (biz)

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
2-4 grader er mer normalt, men det kommer an på vekt, høyde (density) og fart(indikert).
OK. De gangene jeg har vært i (B747 og B777) simulator så har pitch'en ligget rundt 6-7%, men da har jeg stort sett fløyet i 3-5000 fot (om det skulle ha noe å si) med dertilhørende lav hastighet. Jeg gjør bare som jeg blir fortalt da....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 02:05   #15
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Oppe eller nede på UA Boeing 747 (biz)

Oppe any time of the week. Har reist i biz oppe og nede mange ganger og nede er pyton.

Oppe er det privat, bedre service, pitch er den samme, setene er 100% lay flat.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 09:25   #16
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Oppe eller nede på UA Boeing 747 (biz)

Takker, Tommy777. Da har jeg valgt sete oppe.
BårdK is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oppe eller nede i SAS-loungen i København? robertaas Småprat 14 05-05-2015 14:23
QR eller TG i Biz Hpkris Reiseforum 4 26-10-2012 06:24
Fotomontasje av Boeing 747 Finn fem eller flere feil Kanon Bilder & foto 11 23-06-2012 00:36
Qantas vurderer Boeing 747-8F eller B777F L-1011 Flyforum 0 27-04-2011 09:44
SK biz eller TG biz til SIN? SudCaravelle Reiseforum 38 08-03-2011 19:28


All times are GMT +2. The time now is 22:29.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.