• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

D-ATYH/SE-RFT - status

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
For de som er interessert ligger det an til nytt individ for TUIfly Nordic. Maskinen får betegnelsen 8K5 og er således en del av tidligere ordre fra TUI. Antar at også denne maskinen vil få Sky Interior.

Når maskinen kommer ut av fødestuen er det kanskje andre som har mer oversikt over...
 
Re: SE-RFT - status

Det er nok sannsynligvis snakk om l/n 3548. Siste maskin ut av fødestuen var l/n 3526, så den dukker nok opp i slutten av januar.
 
Re: SE-RFT - status

Skal denne erstatte noen av de 3 stk 737 de har i flåten fra før, eller kommer denne i tillegg?
 
Re: SE-RFT - status

Skal denne erstatte noen av de 3 stk 737 de har i flåten fra før, eller kommer denne i tillegg?

Har intet svar på spørsmålet ditt, men trenden for TUI i UK, som er nærliggende å sammenlikne med, er at B757 går ut i et rolig tempo etterhvert som nye B737-800 kommer inn.
 
SE-RFT - status

TUIfly Nordic's siste 737-8K5 er ute av fødestuen. Den har c/n 38097 l/n 3548 og skal prøveflys som BOE141.

Dette er en maskin som egentlig skulle til Transavia.
 
Last edited:
Re: SE-RFT - status

Skal denne erstatte en av de maskinene de har fra før, eller skal de øke programmet sitt?
Ser TUIfly Nordic har en Tysk registrert maskin som de bruker i vinter, så det er vel denne som skal erstattes vil jeg tro?
 
Re: SE-RFT - status

TUIfly Nordic's siste 737-8K6 er ute av fødestuen. Den har c/n 38097 l/n 3548 og skal prøveflys som BOE141.
Dette er en maskin som egentlig skulle til Transavia.

Andreas: jag blir litet confused , SE-RFT har tidigare reserverats som en -8K5 och -8K6 är väl inte Transavia ?
 
Re: SE-RFT - status

First flight var fredag, så det er minst en uke til - trolig nærmere to.

Hex er 4AC8D4.
 
Og BOE141 skal på en liten rundtur i dag ...

BOE141/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 18:00 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 18:51 PST.

Expected route: SEA J70 HQM AST OLM OLM7
 
Re: SE-RFT - status

Da var det på tide å røre på seg igjen ...

BOE141/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 09:30 PST heading for KMWH (Grant Co Intl) for an estimated arrival at 11:10 PST.

Expected route: SEA J5 SUMMA LTJ J143 GEG PELLY D00+20

BOE141/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KMWH (Grant Co Intl) at 11:30 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 11:55 PST.

Expected route: GLASR GLASR8
 
Re: SE-RFT - status

SERFT B73H 16FEB11 BLX737P KBFI 2300 ESSA 0845 0 JB +1/0

Ser ut som den starter i morgen til ARN..;)
 
Back
Top