![]() |
|
![]() |
#1 |
Data warehouse consultant
|
![]()
Da sitter LN-RRE og LN-KRF i Stockholm og bekrefter med dette at en fyldig trip report vil dukke opp på skjermene deres i löpet av kvelden.
En liten teaser på hva som inkluderes - Bilder fra SE-DOR - Et par cockpitbilder - Bilder fra GM (puh.. ingen har sett det för?, jaja går bra) - Mini-reisedokumentar i form av video hvor LN-RRE "produsent" og LN-KRF "programleder" ![]() - En extended hotel report fra vårt utvalgte hotel Hilton Stockholm, et av Europas beste hoteller (skal vi tro dette?) - En liten de-routing med 737`en ble det også tid til ![]() Gleder oss til ikveld der vi kommer tilbacks med mer! Hejdå från båda två av oss LN-RRE och LN-KRF |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Da er vi tilbake i Norge etter en nokså heftig tur..
![]() Morsomt, og spontant, mer vil komme utover kvelden.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ojoj, detta gleder jeg meg til gutta! Hva tror du opplevelsene senere i år vil bringe oss, Kim Ruben?
![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Folkens det blir litt forsinkelser her, pga noe teknisk, så vi kommer tilbake så snart som mulig med ny informasjon, så stay tuned.. ![]() Den er verdt ventinga.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Hei!
Da kommer først en del som omhandler selve oppholdet, og snart følger deretter rapport fra reisen til og fra med SAS *** Hilton, Stockholm Sweden Fra: 16/01-2011 - 17/01-2011 Bakgrunn: Hilton i Stockholm er et av Stockholms prestigetunge forretningshoteller og hevder selv de er et av Europas ledende Hilton hoteller. Hilton er etter det vi kjenner kjent for høy og gjennomført kvalitet så vi møtte opp med både forventninger og spenning i Gullgränd 8, Slussen, Stockholm. ![]() Slussen ligger i Gamla Stan som er lokalisert 1,5 km fra et av Stockholms kjernepunkter, Centralen (metro, jernbane og airport express). Gamla Stan har mange erverdige bygninger og gatene rundt om er vakre, med brostein og vakre gatelys. Hilton ligger plassert på en bakketopp med ganske trange gater rundt, faktisk litt atypisk slike hotelltyper, med litt intime gater rundt. Man forventer ofte en stor parkeringsplass, store flagg og et image som tilsier at her er det noe stort vi kommer til. Det ser imidlertid ikke stort ut utenifra. Moderat inntrykk fra utsiden, noen synes til og med det ser litt forkomment ut. Bookingen var gjort via Hotels.com og betalt på forhånd med kredittkort, som veldig mange hotellbookinger gjøres fra vår side. Dette gjør hele innsjekkingen enda enklere og behageligere enn dersom man sjekker inn ved hotellet. Vi ble møtt med et smil og spurt om vi ønsket å booke et rom. Jeg fortalte vi hadde en reservasjon allerede, og ved å oppgi navn var det bare sekunder senere at resepsjonisten lyste opp og sa at dette er suverent. “Det er booket og alt er ordnet allerede, det er en glede å ønske dere velkommen til Hilton. Dere får rom #4407, 4. etg, rett frem”. Den svært vennlige resepsjonisten forklarte siden detaljer som frokosttider og når restauranten og baren stengte for kvelden og sa det bare var å ringe eller komme ned dersom vi trengte informasjon om noe som helst mer så gledet de seg til å hjelpe. Jøss, tenkte jeg, dette ser jo lovende ut. Vi kom imidlertid i prat med resepsjonisten litt mere og han forklarte oss omstendig hvor vi kunne finne et bra spisested midt i Stockholm. Vi bestemte oss for å velge Jönnson da det hørtes godt ut med en biff, og tok en av drosjene utenfor hotellet ned til byen. 118 SEK kom regningen på for 1.4 km på en søndags kveld. Ikke noe problemer med den prisen. Vi kunne ha gått, men var litt sulten og ville ha mat med en gang. Vi spiste og koset oss på Jönnson til det stengte. Etter det tok vi en liten walkabout i sentrum og slik gikk kvelden. Tilbake på hotellet var det godt med liv rundt midnatt i resepsjonen, da baren er på samme sted. Mange på innsjekk så sent kan tyde på at det var et populært reisemål denne dagen. Rommene: Delikate og komfortable rom ser ut til å være nøkkelordet her. Jeg leser på anmeldelsene på Hotels.com at mange klager på liten romstørrelse. Det var ikke vårt inntrykk, men det er kanskje folk som er vant til andre forhold enn det vi er. Rommet var stort og gav god plass for to kompanjonger på tur. Vi fikk det minste rommet som var å oppdrive (tilpasset våre småe lommebøker) og dette rommet var rett og slett ganske stort. ![]() Lekre interiørdetaljer. Nylig pusset opp. Dette hotellet er bygget for en del år siden. Rikelig utstyrt med vannkoker, te, toalettartikler, hårbalsam og aftershave lotion var også free of charge. Veldig godt kullsyreholding var også satt på rommet, av typen Loca på glassflaske. Isbitmasin og bøtte, ingen problem. Fri minibar hadde satt en liten ekstra spiss på det hele, men minibaren var standard minibar med betaling pr flaske, dog med helt akseptable priser, 49 SEK for en 0.33 Carlsberg. ![]() Liten minibar med et begrenset utvalg. Ingen ting som vekket veldig begeistring. Positivt med lave priser. Beliggenheten: 1.5 km fra sentrum. Ligger midt i Gamla Stan så det er sentralt og lett tilgjengelig. Metro rett ved siden av hotellet. Fellesområdene: Stor og praktfull resepsjon. Nesten litt kraftig inntrykk med rød løper og taugjerde forran hoveddisken i resepsjonen. Hele hotellet har en design som utspeiler eleganse og særpreg. Ikke nødvendigvis i positivt favør. Jeg kan tenke meg det kan virke litt gammeldags også for andre ungdommer på vår alder, men det er uten tvil skikkelige varer med lysekroner og massive tredører til rommene med tydelig fargespill og mønster i (usikker på tresort, men det var et distinkt design-element). Jeg vil langt i fra bruke “overdådig” eller “barokksk” som uttrykk for å beskrive stilarten. Det har faktisk en ganske passende ballanse mellom det klassiske og det moderne. Varmt og behagelig gjennomført. Så interiørmessig får de i alle fall 20 av 20 for forsøket, men det var ingen ting mer spesiellt med innredningen av dette hotellet enn andre premium-hoteller. I forhold til et gjennomsnittlig hotell: Veldig bra – I forhold til veiledende rompris: Akseptabelt. Uteområdet: Hotellet har en svær balkong på et av takene i tilknytning til baren på hotellet. Denne er åpen sommerstid, og vi ble personlig ønsket velkommen til å teste dette ut i sommer. Uteservering, utsikt over Stockholm og Stockholms beste vinkelnere var det vi kan se frem til. Vi skal ta det opp til vurdering. Og da tenker vi ikke på tilbudet, men på pris. Gateområdet utenfor hotellet var rent og fritt for skjemmende elementer. Trange små gater som får assosiasjonene et stykke fra det moderne Norge. Taxiholdeplass rett rundt hjørnet slik at en taxi når som helst er klar for å bistå dersom man ønsker dette, de ringer med glede og bestiller for deg fra resepsjonen. Faciliter: Hotellet var stort i forhold til det som er vanlig for oss. Vi frekventerer Radisson BLU og Thon som mest brukte hoteller og hadde i 2010 ca 40 overnattinger til sammen slik at vi vil si at vi bor regelmessig på hotell. En god del av disse er foretatt i Sverige. Hotellet hadde bra med faciliteter. Noen som er verdt å nevne er 24h room service, 17 konferanserom, barnepass på rommet til foreldre med barn, sauna og fitness senter. Sauna er noe som er kjærkomment for forfatterne av denne trip reporten, og som dukker opp mistenkelig ofte ved svenske og finske hoteller. Restaurant: Denne prøvde vi ikke. Den har rykte på seg for å være litt dyr, og noe snever meny, men svært god mat og service. En vanlig kombinasjon på hoteller. Vi gav den ikke forsøket og dro heller på et biffhus i sentrum, for å få litt variasjon og opplevelse. Frokost: Her kommer en av de store høydepunktene ved dette hotelloppholdet. Vi entret frokostsalen fulle av forventninger da vi begge har hørt rykter om at frokosten skal være verdt et opphold ved et Hilton-hotell. Det er jo store ord. Det skal finnes “alt” der og det de ikke har, kan du bestille på forespørsel. For å avsløre alt med en gang, jammen hadde de rett. ![]() Mange utmerkelser har de også fått Vi ble ønsket velkommen av en tydelig profesjonell kelner som viste oss et pent dekket bord. Nå merket vi at vi var på et renvasket 5-stjerners hotell. Sekundet etter han forlot oss kom en ny servitør og spurte om vi ville ha en kanne kaffe samt ferskpresset juice. Vi takket ja til begge tilbudene og startet frokosten med et glass juice og en kaffe før vi tok løs på maten. Satt og pratet litt over bordet og bare gledet oss til å begynne å spise. Forskjellige brød, olivenbrød, steinovnsbakte brød, melonfrø-brød og til og med gulrotbrød stod på menyen. Rundstykkene hadde også liknende variasjoner over hele grovhetsskalaen fra fint til grovt med både nøtter og frø. Wow! Her føler jeg meg hjemme, tenkte jeg. Jeg er over gjennomsnittlig glad i mat til min alder å være. Jeg bruker penger på mat, mens kompisene mine bruker penge på drikk. Jeg tok en stor skive brød med melonfrø med kalkunfilet, smøreost (Philadelphia-tilsvarende), tomater og agurk. Prøvde litt andre småting som lettrøkt ørret, grønnsaker og masse annet snadder. Var litt småfreidig og spiste ørretfilleten som en liten godbit i seg selv, med litt grønsaker til. Veldig gode smaker og råvarer. Helt klart folk med kjærlighet til mat som står bak produksjonslinjene her. Etter knappe 10 minutter kommer servitøren som gav oss kaffe og juice og spør om vi trenger mer av noe eller om det er noe vi savner, til det klarer vi ikke å svare ja. Vet ikke helt hva det skal være. ![]() Designmessig er dette bygget bra. Det er få rettvinker å se, og mange designdetaljer. Ovale linjer og 30 gradersvinkler er benyttet. Kim Ruben kommer noen minutter etterpå at han faktisk savner paprika. Han sier det på en sånn måte at jeg faktisk føler at han har et dypt savn, oppi alt dette kaoset av råvarer. Han trekker litt på smilebåndet og sier at det får stå sin prøve. ![]() Jeg og Kim satte god pris på frokosten her, da utvalget var stort og ikke minst råvarene gode Varmretter var også å oppdrive, blant annet nasjonalretten kjøttboller og andre viktige hotellfrokost-greier. Jeg klarte ikke smake på noe av dette etter jeg spiste meg litt vel mett på ørreten og grønnsakene etter den egentlige frokosten. Ble litt lurt av den. Ble for oppgiret og overenergisk. Drakk tre kopper kaffe og faktisk to glass juice til etter det. Ble nesten litt trøtt. Blodsukkeret gikk rett til topps. Vi fant ut at vi må tilbake til dette hotellet senere for å sjekke om frokosten fortsatt holder mål. Vi gjorde også rett i å beregne 1 god time til frokosten. Trengte akkurat den tiden. Last edited by LN-RRE; 19-01-2011 at 03:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]()
Etter noen minutters spising til, vi satt der vel 1 time, kommer den trivelige mannen som ønsket oss velkommen i døren og slår av en liten prat og spør om maten smakte. Jeg gir han skryt for alle de gode råvarene. Likte også detaljen med ferskpresset juice servert ved bordene. Det gir en ekstra følelse av velkomst. Han nikker seg enig og sier det er tanken. I følge han er gjestene virkelig velkommene. Dette er en måte å vise på at de faktisk mener det på. Jeg ble sittende og gruble over hans tord tidlig på morgenen. Her kommer anbefalingen og invitasjonen til å prøve ut baren med panoramautsikt. Jeg sier på svensk til han “Man kan ju sitta och ta en stor stärk og tita ur över hele stan`” han gløder opp og sier på så svensk som det går an“aaa, men det blir nog inte bare med enn, då! Ni skall värkligen försöka den om ni är här til sommarn”. Vi hadde tydeligvis ingen kommunikasjonsproblemer med hovmesteren og han pratet med oss før han gikk videre til andre folk og pratet med de. Alt i alt en kjempeopplevelse med mye folk og liv, og det viktigste av alt, et godt måltid.
Oppsummering: Et hotellopphold av dette kaliber er sjeldent vi har vært med på. Vi finner ingen ting vi ville gjort annerledes ved dette hotellet. For prisen er dette et funn, og vi kan avsløre at vi fikk overnattingen for 895 SEK for 2 personer i rom med king size beds. Bestillt noen få timer før booking. Normalprisen på dette ser ut til å ligge på det dobbelte om ikke mer. For 1800 SEK natten i dobbeltrom vil jeg si det er verdt det! Jo, det vi savnet ved hotellet var frisørsalong og butikk. Dette blir jo helt vanvidd å forlange. Det er jo hoteller som har det også, osv. Men dere skjønner poenget, dette hotellet får tre stjerner i A/K Guide; verdt å ta turen til byen, for å bo og spise på dette hotellet, dersom man er hotell freak. Stjernenivået i A/K guide er bygget opp på samme måte som Michelins rangering 1- Kan anbefales 2- Verdt å ta en omvei for å komme til 3- Verdt et besøk i seg selv *** |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Forøvrig flott rapport hittil! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Som dere sikkert alle har ventet på så kommer nå reporten fra selve flighten til ARN og tilbake.
Jeg og LN-RRE hadde vært en tur på foto/reiselivsmessen på lillestrøm denne søndagen. Og skulle til å gå hver til vårt da vi oppdaga at hans tog til Gjøvik gikk om 1t og 20 min, mens min buss tilbake til Sarpsborg gikk om 15 minutter. Så snakket vi om en tur vi måtte få tatt snart køddet litt med at vi kunne ta toget til Stavanger for å spotte, så fly hjem igjen, så begynte ballen og rulle, og vi stilte oss samme spørsmål 2 ganger: "Skal vi ta oss en tur om vi får noen billige billetter?" LN-RRE sa: "Ja jeg har jobb fra klokken 1600 i morgen, og du har fri din slask...Vi ser hva vi finner!" Å gikk på nærmeste PC med internett tilgang, og sjekket opp både WIAS og sas.no Vi fant FORT ut at WIAS hadde noen billige ungdomsbilletter, med avreise OSL klokken 1820 med SK1484 og klokken var nå 1525...dette kunne bli stress... Men da klokken var 1535 var E-ticket og bestillingen confirmed, sete 17A og B var ordnet og vi kastet oss på første og beste flytog til OSL! Vel oppe på OSL så fant vi automatinnsjekk da boardingkort krevdes på international departures. Vi fant ut vi skulle lage en liten reisedokumentar der vi forteller hvor vi skal, etter noen opptak, så fikk vi fikk tagget bagasjen til ARN og fikk levert den til en svært hyggelig og MEGET fotointeressert kar fra SGS, kanskje noen av dere her inne var denne hyggelige mannen? Vi kjappet oss mot Security og gikk igjennom på 3 minutter! Nytt filmopptak etter security, rett igjennom slusen og inn på taxfree, og vi måtte ha parfyme siden vi skulle en tur ut i Stockholm samme kveld. Parfyme ble kjøpt og litt snop for hotelloppholdet. Og vi bega oss mot Gate 34 som var vår gate denne kvelden. Det var LN-RPT som var satt opp men det endte opp med at det var SE-DOR som kom til syvende og sist. Iog med at vi ventet og hadde stresset, ble det en øl på Explorer Bar rett etter taxfree. Spurte pent om og få filme da ølet ble tappet på glasset, vi skulle jo på tur, og dokumentere dette! Så dette måtte vi fikse.. ![]() Klokken nærmet seg 1750 og vi bega oss mot gate 34, der SE-DOR kom taxende inn mot gate. Vi fortalte til gatemanager at vi skulle filme på vei ned i flyet og om hun kunne gi beskjed til purser at det kom ett kamera nedover gaten under ombordstigning. Det ordnet de med ett smil, og sa at alt var i orden. Søndag 16/1-2011 STD: 1820 ATD: 1834 ETA: 1925 ADT: 1920 Flight: SK1484 Route:OSL-ARN, SUTOK P607 ELTOK Acft: Boeing 737-600 Reg: SEDOR Sete: 17A og 17B Vel ombord i flyet fant vi sete 17A og B, og satte taxfreeposer og kamerabags opp i overhead compartment. Setebeltet ble festet og det meget hyggelige serviceinnstilte svenske cabincrewet tok en normal gjennomgang av sikkerhetsrutiner og prosedyrer. Flyturen var estimert til å ta 45 minutter da vi hadde en del medvind. Flyet pushet 15 min forsinket, flaps ble satt til 1 grader og vi putret ut mot rwy 19L, og SUTOK 5A Departure. Etter en noe lang takeoffroll løftet -DOR snuten å satte kurs direkte mot ARN. Etter snaue 20 minutter i luften kom kaptein Åke Johansson over på PA og sa at vi ville få en rundt 15 minutter i holding over ARN pga det kun var 1 bane i bruk på ARN denne kvelden, og det var bane 19R fant vi ut. Cabin Crewet kom kjapt med salgstrallene sine og serverte kaffe og te til en pris av 25 kroner. Vi fant ut at vi var litt mette etter ølen på OSL så drikken fikk vente.. ![]() Vi fløy noen S-turns over TRS VOR (Trosa VOR) og venta og venta, og klokken gikk, men til slutt fikk vi klarering og landing gear ble felt ut og vi var på vei ned. Ingen sikt på ARN denne kvelden så jeg så ingenting før hjula traff bakken.. Etter en noenlunde myk oppbremsing så taxet vi til gate 4 og etter en særdeles hyggelig prat med gutta "up-front" så forlot vi SE-DOR til fordel for taxfreen på Arlanda. Vel inne på flyplassen så gikk vi straight mot taxfree, og så på vinpriser, og ble veldig overrasket over at det var dyrer for vin/alkohol på taxfree på ARN enn på OSL, å dette er sverige?! LN-RRE tok tak i en selger som kunne fortelle mye om vin å han hadde ekstremt god peiling på dette med vin, å vi fikk mange svar på hva slags viner han foretrakk, men vi endte opp med å gå nesten tomhendt fra taxfree, LN-RRE tok å kjøpte en pakke med Mentos til 49SEK. Og vi bega oss mot bagasjeutleveringen, der kofferten lå og ventet. Vi måtte finne ut hvordan vi fikk kjøpt togbilletter til Arlanda Express, og huka tak i ett par piloter, med 3 og 4 striper og spurte hvor vi fikk kjøpt billetter, å de var meget hyggelige og fortalte oss hvor vi fant billetter. Etter en snaue 10 minutters gåtur så endte vi på Arlanda Express og satte oss i noen gode seter, og vi begynte å rulle sakte men sikkert ned mot Stockholm Central. Etter å ha kjørt i 20 minutter og med hastigheter opp mot 180 km/t så kom vil til Stockholm Central og her tar LN-RRE over fortellingen til vi forlater hotellet i Stockholm. http://forum.flyprat.no/showpost.php...25&postcount=5 Mandagen kom, og avreisen var nær. Etter en meget stabil og EKSTREMT god frokost på Hilton Slussen Hotel, så bega vi oss i en taxi og mot Stockholm Central. etter en 5 minutter taxitur så bar det ombord på Arlanda Express Undertegnende, mens han fyker avgårde i 197 km/t ![]() LN-RRE, mens han sjekker at kamera er i orden, mens han freser avgårde i 205 km/t ![]() Speed check...205 km/t ![]() Mandag 17/1-2011 STD: 1230 ATD: 1234 ETA: 1330 AAT: 1324 Flight: SK861 Route:OSL-ARN, ARS P607 SUMAK Acft: Boeing 737-700WL Reg: LNRRB Sete: 18A og 18B Vi hadde sjekket inn på Internett samme morgen via iPhone, så sete 18A og 18B var holdt av til oss. Hadde på forhånd sjekket at det var LNRRB som skulle ta oss over til OSL, og vi så fram til ett litt nyere fly. Endelig framme på ARN så bega vi oss opp mot innsjekkingsautomatene, og måtte lete litt. Men fant de til slutt, og fikk skrevet ut boardingkort, og slengt bagasjen på båndet tagget mot OSL. Vi hadde opprinnelig fått Gate 4 på ARN, men da vi kom oss igjennom security hadde de endret til Gate 9. Etter en kjapp securitycheck, av en meget hyggelig svensk dame som ønsket oss god tur, så bega vi oss bort den lange smale gangen bort mot terminal 3 (tror jeg). Å vi kom omsider fram, og inn på taxfree for å kjøpe snus (jada jeg er stormisbruker av dette..:P) til en pris av 329SEK for ett tårn, siden vi ikke skulle til EU land.... Er nesten flau for å innrømme dette men shit happens, jeg måtte spørre butikkdamen om Norge var i EU, noe det ikke var.. Og jeg ble ennda gladere, så etter ett kjapt innkjøp av 10 bokser snus, så bare det oss til en kafè som jeg ikke husker navnet på i farta. Der vi tok oss noe å drikke før ombordstigning. Det ble en Loka på undertegnende og en Vitamindrikk på LN-RRE. Klokken nærmet seg boarding, og vi bega oss mot Gate 9, der Stationsledare PA fra Stockholm Arlanda serien sto og ønsket oss velkommen på denne flygningen til Oslo, og at vi straks var klare for ombordstigning. Omborstigningen gikk smertefritt og vi kasta oss ned i setet og på med setebeltet. Wingletsen på LN-RRB. Foto @ LN-RRE ![]() Kabinen på LN-RRB. Foto @ LN-RRE ![]() Kapteinen kom over PA og sa at vi kom til å bruke 55 minutter til OSL denne formiddagen, da vi hadde heftig motvind. Vel oppe på FL380 = 38 000 fot godt på vei mot OSL, så kom Styrmannen over PA og snakket om været på OSL at vi kunne få litt turbulens under innflyvning. Noe det også ble ristet temmelig mye under approach og nedstigning, men det roet seg etterhvert. Etter ca 10 minutter kom kapteinen på PA og sa vi hadde fått en snarvei direkte til OSL, Direkte TOMRA fant vi ut jeg og LN-RRE, da vi begge har litt peiling. Ett velkjent dunk hørtes og Landing Gear ble felt ut og vi var på vei ned i skyene. Etter noen minutter så satte Pilot Flying, LN-RRB smooth ned på bakken, så vidt vi kjente at vi hadde touchdown, og en svak oppbremsing, og vi taxet til Gate 36. Tok jeg meg en tur fram til gutta "up-front" og fikk litt data om turen, og fikk bekreftet mitt og LN-RRE sin anelese at vi fikk direct TOMRA av Gardermoen Approach. Og kapteinen ble lettere forfjamset da jeg brøt ut på nordnorsk litt ut i praten: " Å ja, d va Direct TOMRA og descent to FL70?" Å kapteinen sa lettere sjokkert: "Jaja det var nok TOMRA og inn på ILS RWY 19R i dag ja, hvordan i all verden kunne du gjette det?" Kontoret på LN-RRB, etter landing på OSL. ![]() Det spørsmålet fikk stå ubesvart, og vi måtte skynde oss til taxfree og handle kvoten min (igjen). Etter en runde gjennom taxfree og innkjøp av vin og snus, så gikk vi gjennom tollen, og ut og turen var over for denne gang.. ![]() Oppsummering: SAS leverer gode priser for ungdom! Selv på kort varsel og en søndag! SAS lever et meget godt intrakontinentalt produkt, fra Svensk Crew den ene flighten til Norsk Crew den andre, servicen er på topp, noe trange seter på grisene legg merke til LN-RRB som har ganske så harde seter, mens SE-DOR leverer kjempegode seter, gode nakkestøtter om man ønsker og få seg litt søvn! Dette er noe vi kommer klart til å gjøre flere ganger, jeg tjente meg 1050 EB points på denne flighten, og klager ikke på det! Dette er også for å opptjene EB points til framtidige flighter! Neste tur er allerede i planleggingen så Stay tuned for more utover de neste 2 månedene.. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=PWfjFiJpN6M
Videoen er klar.. ![]() Last edited by LN-KRF; 20-01-2011 at 00:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hehe, hils denne "LN-RRE" fra "han som tok bilde av han som tok bilde" på reiselivsmessen. Kjente han igjen på bilde men vet ikke hvem han er inntil nå.
![]() |
#10 |
|
![]()
Hehe! Så artig! Det var altså du som testet Nikon kamera med 400 mm 2.8 på?
![]() ![]() Mange artige opplevelser i helga med andre ord : ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Free Luigi
|
![]()
Så ut som en fin tur gutta, fikk litt "reisesjuka" av videoen!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hehe, flott rapport dette
![]() ![]()
![]() |
#13 |
|
![]()
Hehe! Ja ikke sant! Han er ikke så verst programleder! Godt med humor har han også! Hendte jeg satt både kaffe og øl i halsen og ikke greide å holde kamera hverken jeg heller han : )
Dette blir nok ikke siste trip report fra oss! Dette var jo veldig gøy! Det beste er når vi kommer oss ombord på flymaskinen og sitter og diskuterer og kommenterer og kritiserer flygingen : ) Som om vi kunne gjort det bedre selv, menmen : ) Videoen ble satt i sammen i all hast, bærer litt preg av å være on-the-go greie : ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette var kjempegøy! Og vi gjorde dette med fryd! Og koset oss voldsomt! Flere videoer og sånt vil komme med tiden jo mere vi flyr! Ser ut som jeg er godtatt som programleder også
![]() Så da skal dere ikke se bort i fra at det blir flere av disse her.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]()
Flott TR! Bra gjennomført og digger videoen!
![]() Bare en liten ting i videoen jeg vil kommentere på... KKB som takser ut der, har ikke landings lights på, men runway turn-off lights + taxi lights ![]() Landing lights på en classic maskin kommer ut lengre ute på vingen ![]() ![]() Landing Light på en 737CL ![]() Landing Light på en 737NG Bare ment som en oppklaring.. Ikke noe nedlatende ![]() Håper å se flere TR-movies fra dere to! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dere snakket om take off lights når LN-KKB starta taxing. Det er nok mer sannsynlig det var runway turnoff lights de brukte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja vi fikk vite det..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Super trip report! Likte den veldig godt! Ser frem til flere videoer ;-D
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det vil komme flere videoer ettersom da vi er ute å flyr..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Herlig tr! Videoen var strålende!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trip Report DY 7032, FLL-OSL | LN-RTP | TripReports | 32 | 17-06-2017 04:38 |
Trip report SVG-OSL-LIS-OSL-SVG | sirpjalle | TripReports | 15 | 23-08-2011 13:49 |
Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG | sirpjalle | TripReports | 16 | 22-06-2011 09:53 |
Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL | WF-380 | TripReports | 16 | 02-05-2011 14:18 |