![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,454
|
![]()
DY har mange avganger til Las Palmas på Lørdager. På dette bildet teller jeg til sammen 7 DY maskiner...
http://www.airliners.net/photo/Socie...MPA/1814213/L/ Hvor mange ankomster/avganger har DY på LPA på lørdager inkludert charter?
__________________
Mvh Lars Tore Haugan Last edited by LTH; 17-11-2010 at 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det var sju av sju mulige det på en lørdag (TRD, BGO, SVG, RYG, OSL, ARN, AAL og CPH) - åttende (RYG) flys på søndager.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Location: Stavanger
Posts: 381
|
![]()
Norwegian har faktisk 10 avganger hver lørdag til LPA
![]() Noen er egne ruter ander er charter på vegne av Ving, Star Tour osv |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 669
|
![]()
Det er bare 6 DY-maskiner på bildet, den ene er en Austrian, men er forbausende lik som DY på halen.
__________________
"My soul is in the sky." - William Shakespeare |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
OSL-MRU, det står også en på venstresiden av bildet
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 951
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,391
|
![]()
Jøss, trodde ikke Finnair brukte sine A330 til LPA...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Gammel tradisjon fra Finnair. I gamle dager, åttiåra brukte de DC 10 på både charter og rutefly om hverandre. Du fant AY DC 10 like gjerne på PMI som LPA..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,454
|
![]() Quote:
Quote:
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,122
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
SAS og Norwegian er store på Gran Canaria, ja. På lørdager i vinterhalvåret bruker SAS 20 prosent av sin norske flykapasitet på rute- og charterfly til Gran Canaria.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
![]() Hyggelig at NAS er så store på LPA, skandinaviske selskaper generelt så ut til å være godt representerte på LPA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
|
![]() Quote:
Sikker på at det ikke hele spania de bruker 20 % på? 20 % høres jo helt enormt mye ut på bare en øy, tiltross for nordmenns elsk forhold til øyen. Jeg er vel snart den eneste nordmann som ikke har vært der. Mener nemlig å ha lest det et sted, men finner ikke igjen artikkelen i farten. Men skal ikke utelukke at jeg tar feil såklart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Ingen tvil om at DY er synlige også på LPA. For ikke mange år siden hadde charter hele uketrafikken dit ned, og så kunne man se en SAS-maskin eller to i helgene.
Men fortsatt er det nok slik at charter gjennom TUI og Thomas Cook (inkl UK og Tyskland) fyller opp nesten hele flyplassen på en god dag (ikke bare i helgene). Mens VING flyr det meste av sitt program gjennom eget selskap (TC) har Star Tour og ikke minst Apollo den politikk at det går på anbudsrunde til rimeligste selskap. Derfor ser man også at disse reiseselskapene med jevne mellomrom bytter operatører. Litt OT: Det er slik at LPA ligger med hensyn til fuel på grensen av hva en classic 737 kan klare, uten fuelstopp i Faro. Men de nye 737'ene har bedre range, og LPA er derfor innenfor rekkevidde. Et gammelt "stridstema" hos de flyvende er hvorvidt man skal kunne fly turnarounds fra Norge til LPA med samme crew/samme dag. Jeg vet at både SAS og DY har gjort dette tidligere, men sikkert noen her som kan svare på policy fremover? En delay / streik vil da fort velte hele programmet. Turn arounds hos disse to er satt til 0:50, mens den hos Thomas Cook er satt til 1:15 (A320/321) og 1:30 (A330) grunnet crew change (besetning til/fra hotell) og mye prepack/taxfree. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 481
|
![]()
Apollo bruker vel stort sett alltid SAS på ruter (og Novair fra OSL naturligvis). Norwegian har nok store på Gran Canaria på lørdager, men jeg skulle likt å visst hvor mange fly SAS har til Chania på lørdager i sommerhalvåret (det er nok mer 10!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny Norwegian-base: Las Palmas | @ALC | Flyforum | 4 | 04-04-2024 12:53 |
Norwegian til Las Palmas | Hartson | Reiseforum | 10 | 02-01-2010 23:46 |
Norwegian starter Værnes - Las Palmas W09/10 | MD11 | Flyforum | 10 | 02-09-2009 13:28 |
Bergen-Las Palmas | litt-amatør | Flyforum | 4 | 27-10-2007 11:20 |
Oslo Las Palmas | Martin | Flyforum | 12 | 08-12-2004 21:48 |