![]() |
|
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Det står jo også at det var en 737-200 , men det stemmer ikke. Såvidt jeg har skjønt var det en -300 versjon...
Edit; det står her : http://www.boarding.no/art.asp?id=17941 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Aftenposten har en mye mer forståelig artikkel om saken.
Kan jo også henvise til havarikommisjonens rapport om den Braathens-hendelsen som det refereres til. Sitat fra den norske rapporten, en tilråding: Braathens evaluerer problemet med å bruke samme lydhorn for Takeoff Warning og Cabin Altitude Warning, samt det manglende varsellys for lavt kabintrykk, i samarbeide med Luftfartstilsynet og Boeing (Tilråding nr. 28/2002).
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
På nyere versjoner (-600 til og med -900ER) er vel dette problemet løst ved at det meldingen "Cabin Altitude" (eller en forkortelse for det) kommer opp med gul eller rød skrift på øvre EICAS, og blir værende selv om masteralarmen kanselleres, stemmer ikke det?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Har ikke endel selskaper som krav at de i cockpit skal ha samme morsmål nettopp for å unngå misforståelser i stressede situasjoner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Man kan jo diskutere side opp og side ned hvilke lys og lyder som bør komme opp i cockpit på de forskjellige versjonene av Boeingen, men det verste er jo at de to framme i cockpit ikke forstår hverandre om det stresses litt....
![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
Join Date: Sep 2005
Posts: 12
|
![]()
Et gammelt ordtak.
Man skal ikke kaste stein i glasshus. Jeg foreslår at vi alle venter til den offisielle havarirapporten kommer på bordet. Da først kan vi alle begynne å synse. Vennlig hilsen, ub |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Ser ditt poeng glassklart, ub737. Men hva hadde div. fora vært om vi skulle ha ventet på slike trivielle ting som havarirapporter hele tiden...??
![]() (IRONI!!!!!)
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]() Quote:
Det er dessuten før rapporten er klar at vi kan synse. Etterpå er det for sent, for da står fakta (mer eller mindre) der svart på hvitt ...! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
Det er vel en sannhet med modifikasjoner - ref AA A306en som gikk ved JFK i november 2001 der 2P fikk skylden, mens mange innen pilotstanden vil ha det til å være en Airbus-feil. Dette med human error er alltid et hett tema.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Hilsen, Laurenz |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et par offshore Helios. | N-3PB | Bilder & foto | 16 | 19-12-2009 19:50 |
Helios maler om... | Trety | Flyforum | 5 | 21-11-2005 20:08 |
Helios i trøbbel igjen.... | Tertit54 | Flyforum | 2 | 08-10-2005 20:09 |
Om Helios flystyrtet ...... | sk931 | Flyforum | 4 | 22-09-2005 09:34 |
Helios | MartinL | Flyforum | 1 | 07-09-2005 15:21 |