![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Noe jeg bør tenke på før jeg booker Amtrak mellom disse byene? Noen som har erfaring?
Er det noen lcc alternativer fra ewr til Boston om jeg allikevel ønsker fly denne helgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Brukte Amtrak EWR-WAS-NYC i sommer. Har helt glimrende, kostet USD49 hver vei. Prisen er som her hjemme, høy i rushtiden og tett opptil avreisedagen. Artig å se litt fra bakkenivå når man forflytter seg, og stillevogn (NB! Ikke bruk telefon/musikkspiller!) som var behagelig stille. Kaffe og litt å bite i var til salgs i kafe-vogna.
Quote:
Forøvrig en Boston-rapport: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=52377
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
JetBlue flyr fra Newark til Boston fra 39 dollar hver vei. Tog er treigt i USA og kun for spesielt interesserte. Hadde en kollega som tok toget fra NYC til ett moete vi hadde i DC i dag. Han reiste vel ca. kl 0700 og var ikke fremme foer nesten kl 1100
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Prøvde selv toget fra NYC til WAS i sommer, og syntes det var helt greit. Mtp. at man slapp å komme seg ut til en flyplass, sjekke inn, stå i security-kø, vente på boarding, boarde, fly, lande, hente bagasjen, og så komme seg til sentrum i WAS, så var det helt greit å bare ta en kjapp taxi ned til Penn Station, vente litt på toget, sette seg, og der sitter man til man er fremme litt over 3 timer etterpå. Jeg skal ikke påstå at det er raskere, men jeg opplevde det som mer behagelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har brukt Acela Express mellom Penn Station og Union Station i DC, synes det var meget effektivt og behagelig på en tur med ellers mye flyvning..
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Tok Acela fra NYC til Boston og syntes det var veldig bra og kommer til å bruke det igjen. Eget venteomerådet på Penn Station med gratis WiFi. Gode seter på toget, mulighet for å kjøpe mat og det var i hvert fall gratis WiFi i restaurantvognen.
Både i NYC og Boston bodde jeg slik at jeg kunne spasere til hotellet så det var vel omtrent fire timer fra dør til dør. Merk at det er flere stopp i Boston, så sjekk hvilket stopp som passer best for der du skal bo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Bumper denne forsiktig.
Hvor lenge før mener DU man bør bestille togbilleten? Antar togene midt på dagen er litt mindre hektiske, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Prisene er som med fly. Tikker oppover etter hvert og avhengige av belegg så det blir jo samme avveining som med fly
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tok tog fra Seattle til Vancouver i 2014. Meget hyggelig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Ok, takk for info! Det gjelder ikke alle landbaserte transportmåter nemlig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA hjelp (TRF-NYC + NYC-LAS-LAX-NYC) + Hotel | Chaos Controller | Reiseforum | 5 | 28-05-2009 14:16 |
Boston? | Martin | Reiseforum | 12 | 30-05-2008 13:24 |
Norge - Boston | LN-FHU | Flyforum | 21 | 29-10-2006 00:12 |
Continental startar NYC-Barcelona-NYC | Savipix | Flyforum | 23 | 21-05-2006 06:12 |
OT: What to see in Boston.. | OSL Inside | Flyforum | 2 | 20-08-2005 17:30 |