Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-08-2005, 02:24   #1
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Avdeling (Veldig) Vest

Det er etterhvert blitt en del av oss her vestpaa .. noen lenger vest enn andre, men alle som en vestafor Island. Hva med en liten oppsummering av oss som er basert paa det amerikanske fastlandet? Dette er da ogsaa en oppfordring til dere som 'holder dere i bakgrunnen' ... Kom ut av skapet!! Jeg vet dere er der! Har til og med truffet et par av dere ... (hint hint)

Vel - selv er jeg naa bosatt i ATL (Alpharetta) ... arbeidsledig, men det varer forhaapendtligvis ikke saa lenge. Baade airTran og SITA er aktuelle akkurat naa ... er fortsatt kontraktoer for ATA, saa vil inntil fortsette med aa dekke militaerchartere for dem paa basene i omraadet etter behov ..

Ordet er fritt:

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2005, 02:30   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Avdeling (Veldig) Vest

Jeg holder til på 81.02 grader vest, 29.15 nord, dvs Daytona Beach. Blir her på stranda minst et par mnd til, kanskje opp til 15 mnd. USA blir iallefall mitt tilholdssted til godt ut i 2006, men ikke senere enn til jul. Da pakker jeg flyplakater, datamaskin og flytimer og setter nesen mot kulde, gode pol og god nattesøvn!
Old 07-08-2005, 17:58   #3
Per
Newcomer

Hej Hej,

Jag jobbar i Anaheim, California fram till den 15:e September då jag flyttar till Sydney för att starta upp Avdeling (Veldig) Öst

Per
Per is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2005, 22:21   #4
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Heisann, får kopiere Dag's referanse og si at jeg holder til ved N29-59.07; W095-20.49 George Bush Intercontinental Airport - Houston (KIAH). Flyttet fra Lierdalen til aerospace "Mekka" Los Angeles i 1982 for å studere Aerospace Engineering. Startet i Continental Airlines i 1987 som motor system ingeniør og jobbet først med APU'er. Flyttet så til Houston i 1989 og har jobbet med CF6-6/-50/ -80 og GE90 motorer. I dag er jeg sjef for sysem ingeniør gruppen og vi dekker systemer som hydraulikk, luft, fuel, elektrisk, understell, flight controls, osv. Tok PPL (Single Engine Land og Single Engine Sea) for noen år siden og flyr en del GA ved siden. Trives godt her i USA etter vel 23 år, og har ingen konkrete planer om å flytte... "Hjemmet mitt er der jeg henger hatten min"...

Dag
Old 08-08-2005, 14:23   #5
Shark-41
ScanFlyer Blue

Her i avdeling lengst soer i Canada befinner jeg meg. paa N43 02 08 W81 09 14 Ellers bedre kjent som London International Airport (CYXU) nesten saa langt soer som en kan komme i Canada, paa bredde med California faktisk!

Har bodd i California, Newfoundland og er naa her, kan tenke meg turen hjem for aa fly der, men holder meg der jobbene er!
Shark-41 is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2005, 21:25   #6
Ezeiza
ScanFlyer Blue

Nærmeste lufthavn for meg er LGA ettersom jeg de to siste skoleårene har bodd på Manhattan (W 114th St.) hvor jeg studerer statsvitenskap ved Columbia University. Den 27/8 bærer det vestover (fra HAU) igjen for nye utfordringer, men i år skal jeg ta en liten omvei på veien for å få meg meg Seattle og ellers litt av vestkysten.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2005, 02:19   #7
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

...Med SAS 767-300ER som "flyttefly" forlot jeg Hauketo i 1996 og endte foerst opp paa Bainbrigde Island...og etter noen aar i Bellingham og Seattle flytter vi tilbake til Bainbrigde den 29 September....

Jeg forlot ogsaa SAS i 1996 etter 15aar hvorav mesteparten ble tilbrakt paa Billettskrankene paa Fornebu...men ogsaa som tariff og Amandus instruktoer....

...her i Seattle jobber jeg naa i en kreftforsknings organisasjon, og har utsikt til Kenmore Air's DHC Beaver og Otter operasjoner paa Lake Union....

Finn Erik
Old 11-08-2005, 05:26   #8
ducky
Guest

I sommermånedene tilbringer ferien i Marietta, GA hos familien. Resten av året er det skole og jobb her i Norge.
  Reply With Quote
Old 12-08-2005, 03:54   #9
OMW

Runder for tiden ett år her i San Franicisco's North Beach med min kjære. Trives veldig godt, og regner med iallefall 3 år til her, om ikke noe annet spennende skulle dukke opp innen den tid. Sier som Shark-41, jeg holder meg (eller drar!) dit jobbene er
Nærmeste flyplass er KSFO, men flyr ut fra KLVK og/eller snart KSCK hver dag. Der holder jeg på wrappe opp litt papirer så jeg kan lære folk å fly. -I lufta, ikke bare fra bakken :
OMW is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 08:45   #10
Beechdriver
ScanFlyer Silver

Hei,

Jeg oppholder meg i Phoenix, Arizona til 1/10/2005. Deretter flytter jeg tilbake til Europa. Kanskje det blir et lengre USA-opphold til i 2006.

Hilsen,

Beechdriver
Beechdriver is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 14:04   #11
Shark-41
ScanFlyer Blue

Hei OMW!

Jeg har flydd noen timer i det omegnet!! Floey ut fra KCCR, og var ofte i Livermore omraadet, mest i Byron/Rio Vista, men ogsaa andre plasser rundt der. Min favoritt cross country med IFR elever i helikopter var CCR - SCK - TCY - LVK - CCR!!

Og en gang med landing paa KSFO fordi eleven ville, $125 i Landing fee!!
Old 12-08-2005, 18:17   #12
OMW

Morsomt! Verden er jammen liten.. Var du på HAI? Jeg har sittet noen timer på CCR og sett ut på helikoptrene rett utenfor mens jeg venter på at Examinern skal komme så jeg får gjort checkride
OMW is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2005, 19:47   #13
Shark-41
ScanFlyer Blue

Stemmer det!

Var paa HAI fra 1998 til 2000, ett aar som elev, ett aar som instruktoer!

Savner Bay Area'n skikkelig, riktig flott plass aa fly, bare synd det er saa innmari dyrt aa bo der!
Old 15-08-2005, 20:41   #14
Anders
Newcomer

Anders's Avatar

Tenkte det var på tide at jeg også meldte meg inn i Scanair avdeling veldig vest. Jeg har vært fire år i Fort Myers, Florida (RSW og FMY for de som foretrekker det) der jeg tok en bachelor grad i Computer Science. Er nå hjemme på sommerferie, men på mandag setter jeg kursen mot Daytona Beach hvor jeg skal ta en to-årig mastergrad i Software Engineering. Anders
Anders is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2005, 20:59   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Naa begynner folk aa komme ut av skapet ..... hei og velkommen!
Jeg vet det er fler .... og brukernavnet AA-skipper er fortsatt ledig ....

Radar Station KGRV3
Old 16-08-2005, 21:36   #16
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

...og saa har AA-skipper landet paa forumet...velkommen.....
Old 18-08-2005, 18:12   #17
AA-skipper
Newcomer

Hei. Då er det vel på tide å melda meg inn i Scanair avdeling veldig vest.Næraste flyplas s frå der eg bur er KDXR, eller Danbury ,Connecticut. men jobben min tek meg til dei tre store flyplassane i New York området, KLGA, KJFK og KEWR. Har budd her i Connecticut no i 18år og stortrives.
AA-skipper is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2005, 23:19   #18
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Quote:
Originally posted by AA-skipper
Hei. Då er det vel på tide å melda meg inn i Scanair avdeling veldig vest.Næraste flyplas s frå der eg bur er KDXR, eller Danbury ,Connecticut. men jobben min tek meg til dei tre store flyplassane i New York området, KLGA, KJFK og KEWR. Har budd her i Connecticut no i 18år og stortrives.
Og hvad er saa lige dit job "on the east coast"

Hilsen
Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2005, 01:15   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally posted by sk931

Og hvad er saa lige dit job "on the east coast"

Sjekk brukernavnet hans ....
Han tittet innom meg paa SEA for et par aar siden ...

Radar Station KGRV3
Old 19-08-2005, 09:34   #20
Marius_S
ScanFlyer Blue

Marius_S's Avatar

Quote:
Originally posted by Dag Viking
Jeg holder til på 81.02 grader vest, 29.15 nord, dvs Daytona Beach. Blir her på stranda minst et par mnd til, kanskje opp til 15 mnd. USA blir iallefall mitt tilholdssted til godt ut i 2006, men ikke senere enn til jul. Da pakker jeg flyplakater, datamaskin og flytimer og setter nesen mot kulde, gode pol og god nattesøvn!
Litt OT, men du går vel ikke tilfeldigvis på Phoenix East Aviation?
Reply

Posting Rules