Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-08-2010, 02:25   #1
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Star Alliance Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Årets sommerferie gikk til Tyrkia med Turkish Airlines. Routinga var OSL-IST, med tre dagers stopover og deretter IST-AYT og retur 14 dager senere AYT-IST-OSL.
Turen viste et selskap som for meg fremstår nesten som litt schitzofrent, hvor de var et selskap i verdensklassen i enkelte grener, men tilsvarende stusselig på andre. Men nå foregriper begivenhetenes gang her.

Hele reisefølget på 6 møtte opp i god tid på OSL for første flight nedover. Innsjekk var gjort på nett for å sikre at alle fikk sitte sammen, og da vi så hvor mange som var med flyet skjønte jeg at det var smart å gjøre nettopp det. TK1752 var cirka 40 minutter forsinket grunnet et sent innkomment B738, TC-JHF ("Ayvalik"). Flyet var rent og velstelt innvendig, plassen var rimelig god og sittekomforten i skinnsetene var noe av det bedre jeg har vært borti på monkey. Riktignok skjærer fargevalget Turkish har valgt til setene sine ganske mye i mine øyne (lys grønt), men det viktigste er dog komforten.
Vel oppe i lufta begynte de trivelige flyvertinnene (det var ingen mannlig CC på noen av de fire flightene) å servere mat, og jeg kan ikke huske sist jeg ble tilbud valget mellom to varmretter - på en flight på litt over 3 timer! Fikk valget mellom en kjøttrett og kylling, jeg valgte sistnevnte og kan berette at dette er helt klart noe av det bedre jeg har fått servert i luften noensinne!

Etter tre innholdsrike dager i Istanbul (forøvrig en by jeg anbefaler alle å besøke) var det på tide å komme seg ut til Atatürk igjen, denne gangen på innenriksterminalen. Ganske spesielt sikkerhetsoppbud i IST, der all bagasje gjennomlyses rett innenfor døra til terminalen - og ved siden av er det en egen skranke der man skal levere inn sine våpen! Tror neppe vi ser sånne skilt på norske flyplasser noen gang iallefall...Gjennom den første sikkerhetssjekken gikk vi bort til skranken til TK og sjekket inn bagasje og folk på TK2414 - automater er ikke så utbredt i Tyrkia som hjemme. Deretter bar det inn gjennom den andre sikkerhetskontrollen. Borte ved gaten stod TC-JFR ("Giresun"), nok en B738, og ventet. Vi boardet til omtrent riktig tid, men vi ble stående på bakken i påvente av noen pax som slet med å komme igjennom visum- og passkøene - disse går IKKE fort i Tyrkia... Resultatet var at vi tok av nesten halvannen time forsinket fra IST, og ditto sene inn til AYT. Oppe i luften ble vi også på denne flighten servert mat, en liten og tørr sandwich og en forferdelig salat som inneholdt masse brekkbønner. Pluss for servering på en flight på 1 time, minus for kvaliteten på det og da spesielt salaten.

Etter 14 veldig varme dager i Alanya og Mahmutlar var det på tide å vende snuta hjem igjen. Innsjekk til TK2409 på AYT gikk greit, og her var det også samme sikkerhetsopplegg som i IST - med innleveringsskranke for våpen. Billettene våre var utstedt med billettklasse slik at vi hadde 30 kg innsjekket bagasje til IST og 20 kg videre til OSL. Alle koffertene unntatt 1 veide over 20 kg, og en av dem faktisk nesten 31 kg, damen i skranken sendte alle igjennom uten å diskutere. På spørsmål om det var greit at kabinkoffertene til to av de reisende også ble sjekket inn var det heller ikke noe problem selv om begge veide 9 kg, og kom i tillegg til alt annet. Stikkordet her er shopping... Terminalbygget i AYT er ikke veldig stort, men ganske trivelig - og mye triveligere enn i IST som jeg oppfatter som en ganske rotete flyplass. Ettersom flyet hadde oppsatt avgangstid kl. 9.20 og reisetiden fra Mahmutlar er snaue to timer hadde vi naturlig nok ikke rukket å få i oss frokost, så en helt okey club sandwich ble inntatt på et av spisestedene i avgangshallen. En halvtimes tid før flyet skulle gå tuslet vi ned til gaten (bussgate), men dette viste seg bare å være tull. Da vi kom ned fikk vi vite at flyet var en halvtime forsinket, og vi satt oss til å vente. Forsinkelsen ble stadig mer langvarig og etter en god stund ble vi kalt opp av gaten der personalet informerte oss om at vi måtte skynte oss til Oslo-flyet på gate 204 fordi det ville stå og vente på oss. Etter nesten to timer tok A320 TC-JPB ("Rize") omsider av, og vi landet 5 minutter før oppsatt avgangstid for OSL-flighten.
Atatürk har to separate terminaler for innenriks og utenriks, og det å bevege seg mellom disse tar endel tid. Hele reisefølget fulgte instruksen fra bakkepersonalet, og som ble gjentatt av cabincrew, i AYT og småløp hele veien igjennom, og fikk lov å bruke passkontroll beregnet på businessclass for at dette skulle gå fort nok. Da vi kom frem til gaten, ca. 30 hesblesende minutter senere, fikk vi beskjed av en renholder (!) at flyet akkurat hadde gått, og ut av vinduet kunne vi se at de var i ferd med å pushe. Minuspoeng allerede her til TK, hvorfor i pokker kunne vi ikke bli informert med en gang, og dermed heller brukt tiden på å finne transferdesken?
Svette og letter udelikate kommer vi frem til transferdesken ganske nøyaktig kl. 13 tyrkisk tid (12 norsk tid), forklarer hva som har skjedd, og den ganske uinteresserte fyren bak skranken gir oss nye boardingpass - til dagen etter! Jeg protesterer og gir ham disse tilbake, og sier at vi vil hjem i dag - ikke i morgen. Fyren titter på skjermen og påstår hardnakket at det ikke er mulig å komme hjem i dag, noe jeg finner særdeles underlig. En telefon til bekjente med tilgang (blant annet et forummedlem her) forteller at dette overhodet ikke stemmer, og at vi kunne blant annet blitt omrutet via PRG hvor det var godt med ledige plasser både hos TK og hos Czech Airlines til OSL. Da jeg går tilbake og konfronterer fyren med denne, blir han ganske lang i maska og tar han med seg lappen med flightnumrene til et rom bak skranken (som vi senere fant ut at var pauserommet...). Vi får beskjed om at noen andre sjekker det, og så bare fordufter fyren.
Etter å ha stått der en stund til huker jeg tak i noen andre, som må forklares saken på nytt - bare for at de påstår de sjekker det opp. Det går enda mer tid, og stadig flere av disse flightene som kunne løst problemet for oss letter. Vi har allerede blitt servert en løgn (som jeg tok dem i), men mens de trenerer saken enda lengre blir vi servert flere, blant annet at det ikke var mulig med transfer til feks. Swiss i ZRH på grunn av noe systemgreier (begge selskaper er i Star, så den kjøper jeg ikke) og at Turkish ikke fikk lov av Czech å ta med flere enn 5. Da den siste ble servert kontret jeg (som jeg hadde sagt flere ganger) med at reisefølget kunne dele oss om det gjorde saken lettere. Da svarte damen bare "not possible" til i grunnen alt vi prøvde å foreslå etterpå.
Enden på visa, etter å ha trenert hele greia og kastet bort 2 timer for oss, ga vi opp hele gjengen og gikk for å finne hotellskranken - etter alt dette hadde de lovet oss 5-stjerners hotell (skulle egentlig bare mangle etter den behandlinga) og vi ga krystallklar beskjed om at det møkkahotell var uakseptabelt. Vi endte med å få Marriott like ved flyplassen, et veldig fint hotell forøvrig. Han i skranken på hotelltansfer hos Turkish spurte hva som hadde skjedd, og da jeg fortalte historien var han enig i at dette var for dårlig, men jeg fikk et klart inntrykk at dette var ikke akkurat første gangen han hørte.

Morgenen etterpå ble vi hentet på hotellet kl 05.00 og kjørt til flyplassen. Heldigvis var vi før ute de lange køene i passkontrollen ved utreise, og vi kom oss rimelig kjapt igjennom. Etter å ha fått i oss litt frokost og tuslet litt rundt i Taxfree gikk vi ned til gaten og satt oss til å vente. Også her hadde de lagt opp til det litt underlige systemet med to sikkerhetskontroller - og det var ofte slik at det var egen kontroll for enkelte gater. Virker ikke spesielt kostnadseffektivt, men det gikk fort å komme igjennom iallefall. TK1751 stod på fjernpark, noe som er helt okey med så mye artig man kan se i IST. Dessuten var det pluss i margen for nok en A320 (TC-JPN, "Sarıkamış") For første gang i denne ferien gikk flyet sånn nesten på rute, pushback skjedde 10 minutter etter oppsatt tid. Maten på turen oppover var ikke like imponerende som den nedover, men allikevel godt over gjennomsnittet. Den bestod av omelett og eggerøre, samt nystekte rundstykker, pluss en liten kakebit til dessert. Helt okey. Vi landet på OSL til oppsatt tid, og jeg må innrømme at akkurat da var jeg glad for å se den flyplassen igjen.

Så hva kan man konkludere med? Turkish er kanskje det beste selskapet på denne siden av Singapore Airlines i luften, men på bakken og i punktlighet snakker vi solid strykkarakter.
Jeg har aldri noensinne blitt behandlet på den måten av et flyselskap før, og er fremdeles ganske oppgitt at når jeg tar dem i løgn en gang, så fortsetter de med enda tynnere historier. Og medlemsskapet i Star fremstår som en vits når de ikke engang greier å booke om til andre Starselskaper når de selv roter det til. Stusselig punktlighet kombinert med en totalt fraværende evne og vilje til å rydde opp i eget rot, gjør at jeg på ingen måte kan anbefale noen å bruke Turkish dersom man har transfer i IST - kun om man ikke skal lengre, og har god tid. Her har Turkish MYE å lære!
Denne måten å behandle betalende kunder på er fullstendig uakseptabel, og det gjør at man faktisk ikke er det spor bedre enn lavprisselskapene man prøver å distansere seg fra. Og var det ikke nettopp dette som skulle være en av nettverksselskapenes store styrke..?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson

Last edited by Trety; 13-08-2010 at 12:05.
Trety is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 03:35   #2
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Flott rapport. Jeg må le litt, for dette høres akkurat ut som et annet selskap som holder til litt lenger nord, men på omtrent samme lengdegrad. Glimrende i luften, men hvis noe går galt....
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 08:40   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Flott rapport, men virkelig elendig bakkeservice fra TK
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 11:01   #4
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Superflott rappport, akkurat slik jeg liker dem Mye tekst og mye info som vi alle kan lære av...

Takk for at du brukte tid å skeive så langt...

Må innrømme jeg hopper lett rapporter med bilder av matbrett , vingetipper, etc og ingen lite/ingen info om selve flygingen, selskapet og som i din, innsjekkingsrutiner...

For to år siden var vi i IST med LH, en by som er meget fantastisk.. Som vanlig gikk alt hos LH på skinner... Kun tre nette to dager , for lite. Vi har booket ny tur neste år over fire netter også med LH. Valgte via MUC som er greiere å bytte fly. Kun kr. 1.900 pr pax.. Ville uansett aldri ha vurdert TK i noen sammenheng..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 11:34   #5
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,254
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Fin lesning. Kanskje bakketjenestene lider under den kraftige ekspansjonen selskapet er midt inne i?
Episoden din minner sterkt om en tilsvarende opplevelse med TAP i LIS, hvor det heller ikke var noe overveldende engasjement fra bakkepersonalet når ting begynte å skralte.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 12:20   #6
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Takker for hyggelige tilbakemeldinger

Bakkeservicen var helt håpløs, og når man kombinerer sånn bakkeservice med en heller dårlig punktlighet så blir det ganske vanskelig å få seg til å velge TK igjen på annet enn punkt til punkt. Forrige gang jeg kom opp i en sånn situasjon på reise viste KLM hvordan irr-håndtering kan og bør gjøres - dermed har jeg heller ikke en skruppel i kroppen for å velge dem senere igjen. Sånt burde faktisk noen i ledelsen i TK også ta inn over seg...
Akkurat det du skriver med ekspansjonen her Blubird, drev etpar av oss i reisefølget og diskuterte også faktisk. De er ikke de første som går i den fella, men det gjør at de burde ha kunnet unngå det også.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 14:50   #7
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Takk for fin og detaljert rapport - en ganske blandet fornøyelse høres det ut som. Setter pris på bilder i TR, men her var beskrivelsen så godt at teksten fin står på egne ben.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 20:01   #8
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Så du liker ikke brekkbønner?

Flott rapport. Kanskje det meste hadde ordnet seg i skranken dersom dere diskre hadde latt fyren få noen kulørte papirlapper med tall og nasjonale motiver på?
DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 21:06   #9
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,540
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Takk for flott og innholdsrik rapport
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 22:13   #10
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Takk for fin og detaljert rapport - en ganske blandet fornøyelse høres det ut som. Setter pris på bilder i TR, men her var beskrivelsen så godt at teksten fin står på egne ben.
Takk for tilbakemeldinga Hadde egentlig ingen planer om å skrive tripreport, men jeg ombestemte meg da vi kom hjem, så bildematerialet er noe tynt. Men det er etpar vindusbilder som ligger på Facebook-profilen min om ikke annet.

Quote:
Originally Posted by DCHalvorsen
Kanskje det meste hadde ordnet seg i skranken dersom dere diskre hadde latt fyren få noen kulørte papirlapper med tall og nasjonale motiver på?
Gudene vet om det hadde hjulpet, men spørs om de hadde tatt sjansen på bestikkelser med så mye folk som var rundt der - var rimelig mye pax rundt den skranken der gitt (og noen mer gretne enn andre)
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson

Last edited by LN-MOW; 13-08-2010 at 22:17. Reason: fikset quote
Trety is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 23:08   #11
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Takk for fin rapport! Det er jo velkjent at Turkish Airlines er elendige både på bakkeservice og punktlighet, så sånn sett bekrefter rapporten alle fordommer.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 23:22   #12
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Takk for flott og innholdsrik rapport! Ikke alt for mange av TK, så interessant å lese om opplevelsen med dem.
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2010, 15:31   #13
Wishmaster
avsluttet
 
Wishmaster's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Spennende lesning! Dette måtte jeg ha pause på, faktisk, og jeg måtte sprette en øl, for det var jo spennende lesning (måtte jo sprette en lørdagsØL)
Du beskrev alle detaljer mht groundhandling til hva som skjedde ombord.
Du fortalte dine opplevelser, negativt og positivt.
Så, utifra du forteller, så har du hatt samme experience som mange på AF i CDG kan oppleve;
- dårlig service
- ansvarsfraskrivelse
- treghet og ansatte som ikke vet så mye mer om rettigheter og service iflg med IRR
- ingen IRR-avdeling som tar seg av løsninger

Men, som sagt, spennende rapport. Og jeg har hørt mye om TK hos bekjente på OSL;
både negativt og positivt. Og etter det jeg har hørt, så har ikke TK de mest kompetente agentene på bakken.


Så, slik jeg oppfatter;
TK groundhandling får reine stryk-karakterene pga dårlig groundhandling (begge steder)
TK airline får standpunkt karakterer pga inflight service.

Jeg syns at du skrev en spennende rapport med dine erfaringer og opplevelser
direkte, og også Harald Oanes med "A380-jeg reiser alene" var også av like god karakter.
Disse 2 rapporterne (den siste tida) ser jeg på som topp trip reports!

Dette var gøy å lese.

Last edited by Wishmaster; 14-08-2010 at 15:33. Reason: topp
Wishmaster is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2010, 15:35   #14
Glenn
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Takk for en meget velskrevet og innholdsrik rapport!

Tripreporter trenger aboslutt ingen bilder når en skriver så godt som du gjør
TK må absolutt skjerpe seg på bakken, ellers har de ingenting i *A å gjøre, spør du meg.
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2010, 17:59   #15
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Fin rapport og interessant å lese om hva som skjer med enkelte selskap når flyreisen ikke går som det skal. Det er jo i slike tilfeller man virkelig kan skille de god fra de dårlige, og da er det helheten som teller.
Selv om de ikke under noen omstendighet ikke ville booke dere på andre selskap, regner jeg med at de betalte hotell + transport til og fra for dere ?
Om så var skiller de seg "litt" fra LCC ;-)
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2010, 16:12   #16
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Quote:
Originally Posted by Wishmaster View Post
Så, slik jeg oppfatter;
TK groundhandling får reine stryk-karakterene pga dårlig groundhandling (begge steder)
TK airline får standpunkt karakterer pga inflight service.
Du konkluderer helt riktig, eneste TGS får pluss for er at de faktisk var greie på bagasjevekt (det hadde aldri en LCC vært), og lot oss sjekke inn 8 kofferter (hvorav to små og lette kabinkofferter) på 6 personer. Men irr-håndtering fortjener terningkast 1. Airline-delen var det som gjør at vi snakker som en schitzofren opplevelse her, for i luften var TK virkelig i toppklasse og da snakker vi en klasse som gjør at svært mange europeiske "kvalitetsselskap" bør ta seg en liten titt i speilet.

Quote:
Originally Posted by Glenn
TK må absolutt skjerpe seg på bakken, ellers har de ingenting i *A å gjøre, spør du meg.
Helt enig, og dette kommenterte jeg også ganske syrlig når damen til slutt avviste oss fullstendig, og forklarte henne i klartekst at det forventes noe helt annet av selskap som påstår de er i *A.

Quote:
Originally Posted by Farmer
Selv om de ikke under noen omstendighet ikke ville booke dere på andre selskap, regner jeg med at de betalte hotell + transport til og fra for dere ? Om så var skiller de seg "litt" fra LCC ;-)
Blir jo litt vanskelig å sammenlikne, ettersom LCC i liten grad har gjennomgående billetter. Men etter hva jeg har forstått så er de jo pliktige til å stille med hotell og transport når de selv forsinker oss så mye, så jeg er ikke helt villig til å gi plusspoeng for annet enn at de i det minste ga oss et ordentlig hotell (etter å ha gitt klar beskjed om at hva som helst ikke aksepteres).

Ellers, takker nok en gang for hyggelige tilbakemeldinger - dette gjør at jeg mer enn gjerne skriver flere neste gang jeg er på noe mer spennende reiser enn innenriks i Norge!
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2010, 23:21   #17
RYKogREIS
ScanFlyer Blue
 
RYKogREIS's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 268
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Dette er et selskap jeg unngår pga elendig punktlighet og diverse episoder vedr. sikkerhet. Transfer med Turkish airlines er risky business.
RYKogREIS is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2010, 16:37   #18
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,316
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Takk for flott rapport...og LH takker sikkert for at vi nå endrer flyselskap på turen til IST i februar/mars...
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2010, 10:18   #19
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,187
Default Re: Turkish Airlines, OSL-IST-AYT og tilbake

Hehe IST er en noe kaotisk flyplass ja. Nå brukte jeg Air Baltic dit via RIX nå i sommer da Turkish Airlines skulle ha 2000 kr mer for den samme turen og for meg er pris nokså avgjørende. Jeg synes det var dårlig gjort at de ikke kunne booke deg om til et annet Star Alliance selskap feks Lufthansa, SAS (via Stockholm eller København tror jeg) eller Austrian.
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
OSL Turkish B777-300ER IST-OSL-IST 22.04.2019 raider66 Spotteralerts 1 22-04-2019 12:11
Sharklets og Turkish fra IST til OSL EspenRR Bilder & foto 0 01-02-2015 18:54
Ut på tur med Turkish fra OSL til IST med en humpete landing EspenRR Bilder & foto 2 22-01-2015 19:17
OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK geirfugl Reiseforum 12 10-06-2014 14:14
Turkish; OSL-Ist 899 Nok Chriscross Reiseforum 5 30-07-2012 13:25


All times are GMT +2. The time now is 13:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.