![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
jeg og min bedre halvdel lurer på å reise til Miami med vår 17 mnd gamle sønn(på avreisetidspunkt). Har sett på forskjellige opplegg, ønsker jo kortest mulig oversjø flight. Lufthansa med 744 fra Frankfurt ser ut som det beste alternativet så langt. Er det noen selskaper som f eks har sete konfig 2 - 4 - 2 (slik at man kan få sitte alene på en rad? Noen som har erfaringer/tips mhp å reise med spebarn på lange flighter? Kanskje vi bør vente til han har blitt 20 og flyttet ut ? ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ønsker du en to seter så bør de finne noen som bruker Airbus 330 eller 340, da 2-4-2 er standard der. Da er Swiss et alternativ til Miama
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Etter å ha fløyet med en del slitne og trøtte småunger i går støttes forslaget om å vente til ungen fyller 20...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det ikke bare pes å ha med småbarn på så lange turer, i tillegg til så varme strøk som Miami? Det utsetter jo ungen for en del stress også. 17 mnd. er ikke mye, og turen til Miami er jo ikke kort. Ikke for å virke bedrevitende eller noe sånt, ønsker heller ikke ta gleden fra dere, men husk at Miami er varmt for småtasser. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Til Florida anbefaler jeg Icelandair med baby... kjapt og bra service.
Vår lille strokoste seg på hele turen. http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=61716 Varmen tror jeg ikke er noe problem.. De har barn i tropiske strøk også. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Er godt råd, som har fungeret rigtig godt for os, er at gå efter natflyvninger, så barnet sover det meste af tiden. Overvej evt. at betale for et sæde til barnet. At der er varmt i Miami ser jeg heller ikke problemet i - der er trods alt millioner af børn verden over som bor hvor det er varmt. Så længe man er forberedt og sørger for at barnet får væske nok er det intet problem. Men se om I kan finde nogle natflyninger, så tror jeg turen bliver lettere for jer. Husk også at medbringe en sutteflaske som barnet kan få under landing - det hjælper lidt på tryk i ørerne, hvis han er blevet så stort at det begynder at blive et problem... Normalt er børns ører først udviklet så meget at det bliver et problem fra de er omkring 2 år, men der er jo forskel på børn, så better safe than sorry.
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 02-08-2010 at 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
..men det er hele pakka jeg refererer til.. lang reise, mye stress og uregelmessigheter. Men det er jo subjektivt hvordan man vurderer det, så den biten får de vurdere sjøl ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Akkurat tilbragt 2 måneder i Spania med en på 3 måneder. Varmen er ikke noe problem, som sagt tidligere, de har barn i varmere strøk også. Tips. book på et selskap hvor du kan velge sete. book 1 person med barnet i f eks 14 C, ny booking for voksen # 2 i 14 A. det betyr små odds for og få noen i 14 B, som gir dere sete til barnet. Skal til Dubai i November og Miami i Desember og hun vil da være hhv 5 og 6 måneder.
Last edited by M747; 13-08-2010 at 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Lufthansa starter flygninger fra München til Miami i November, men vet ikke hvordan dette passer med reiseplanene. Trafikkeres av Airbus A330/ 340 som har 2-4-2 konfigurasjon, alt. kan dere følge rådet til M747 vedr. setebooking, denne flytypen har 3 seter på de bakerste midtradene. Betraktelig mer komfortable fly enn LH sine 744, disse er slitte og trange. I tillegg er München er en flott flyplass og lettere for transfer en store Frankfurt. Hvis dere ikke allerede har funnet et sted i Miami hvor dere ønsker å bo, så kan jeg anbefale Coconut Grove og hotellet "Mutiny Hotel" Dette hotellet består av leiligheter, men er passe stort og har bra beliggenhet. Området er som er liten by og greit lokalisert i forhold til det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for alle tips og ideer, men vi fikk kalde føtter mhp distansen,
ogendte opp å bestille tur til Roma. (kun 3 timer fra Oslo). Vi tar igjen Miami neste år ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flott valg! Jeg vil gjerne anbefale "my residence in Rome", Hotel Mecenate Palace. Fem minutters gangavstand fra Termini. Hotellet ligger front-mot-front til Santa Maria Maggiore. Stor takterasse med utsikt over hele Roma.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reise med barn til utlandet. Immigrasjon? | Il-86 | Reiseforum | 10 | 03-07-2016 03:06 |
Små barn på flystevne | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 7 | 30-01-2012 15:36 |
Hvor små barn til Thailand? | Chriscross | Reiseforum | 10 | 28-02-2011 12:29 |
Haster: Fødselsattest ved reise med barn... | BSSW | Reiseforum | 9 | 10-12-2009 18:25 |
Å fly med små barn.. | Norwegian 2009 | Flyforum | 10 | 28-09-2009 17:52 |