![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
”Står (ikke) på skjermen”
En liten lett lørdagstråd, ikke for å klage og syte, men kun for å få folket til å smile på denne lørdags morgen.. ![]() 10. juni dro vi til Lyon med LH og sjekket inn på Star Gold på OSL.. Hyggelig dame, men jeg måtte som så ofte på OSL, minne på Priority tagen. Damen sa at det ”står ikke på skjermen” at jeg skal ha det. Dette har med OnePass Gold som jeg kommer tilbake til senere. Men hun la til med et smil at vi fikk det likevel. Gullkortene for begge lå på skranken. Samme søte, hyggelige damen som en uke tidligere sa at ”det står ikke på skjermen”, møtte jeg nøyaktig en uke senere på OSL da jeg skulle sjekke inn til KUL på Gold-skranken . Hun sa at SK ikke hadde interline med MI ( Silk Air ) fra SIN og jeg måtte ta ut bagasjen i SIN og sjekke inn på nytt. Hun viste meg at ”det står på skjermen ”… ![]() I hånda hadde jeg boardingpass for hele reisen og selvvalgte seter på SK 734, SQ A380, MI A319 sjekket inn på sas.no !! Billetten var kjøpt hos SQ også. SQ driver garantert ikke med slikt tull.. ![]() Trodde ikke mine egne ører… Prøvde å forklare at SK ikke hadde forbindelse med MI i SIN men med SQ på LHR som selvfølgelig hadde interline med sin underavdeling MI i SIN… På en høflig, rolig , smilende og grei måte. Har aldri vært arrogant i mitt liv, ikke min stil.. Absolutt ikke.. SQ flyr kun to ganger om dagen SIN-KUL-SIN om dagen nå med 777/330 ( en morgen og en kveld ) og har overlatt resten til Silk Air med 319/320 for å ha en høy frekvens. Prøvde å få bedre svar fra en mann som akkurat ankom til nabo Star Gold desken. Men denne likegyldige og uinteresserte mannen svarte surt at , selvfølgelig måtte jeg ta ut bagasjen i SIN og sjekke inn igjen… Gadd overhodet ikke høre på noen forklaringer.. Hadde ikke noe valgt enn å gi opp ovenfor øvrig-SK-heta….. Det ”står på skjermen”, og skjermen rules ![]() Jeg skulle også i bryllup ( jfr gårsdagens bryllupsforsinkelse med DY på forumet ), men heldigvis kvelden etter morgenankomsten i KUL den 18. juni. Også meget viktig for meg siden det var min sønn.. Så for meg at jeg til tross at jeg hadde boardingcard til KUL hele veien, måtte ut i Singapore , fylle ut ankomstpapirer, sjekke inn på nytt og miste min MI flight videre… Joda lett sjokktilstand .. Den hyggelige , noe forvirrede sådan, dame bestilte tags til SIN for meg men virket meget brydd.. Hva med priorty tags. Joda, kunne på det , men det ”sto ikke på skjermen”. Så tikket det ut tags til KUL ![]() Ikke nødvendig å kommentere dette, men må tilstå at jeg av og til gruer meg til check-in på OSL.. Ofte må man også minne på Priority tag, noe som aldri har skjedd i resten av verden.. Men det gjelder også FB Gold like mye som Star Gold… Bare som avslutning. Helt siden mai ”står på skjermen” til SK at våre OnePass Gold er oppført som ”Blue”. Dette var tredje sådan tur. De var forberedt i loungen på OSL. Der er de vant til det. Men da jeg byttet sete i gullstua i CPH den 29. juni på vei var det CO*G på SK boarding kortet. Noe har skjedd uka etter jeg reiste.. Men hos LH, MI , SQ og CO har det hele tiden stått CO * G… Ha en fortreffelig sommerlørdag... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Når det gjelder status i *A så er min erfaring at det aldri kommer riktig opp. Diamond Club *Silver kommer alltid opp som blue, både hos SAS og hos UA. Måtte krangle litt i SEA for å få med bag nummer 2 gratis ettersom det ikke kom opp i systemet når de dro kortet. Så jeg måtte betale... Etter litt kranglig kom en overordnet ruslende, og han var faktisk i stand til å lese STAR Silver på kortet, og at kortet ikke var utgått, så da ordnet alt seg.
Ingen av mine flights i USA ble registrert automatisk hos Diamond Club, boarding kort måtte ettersendes til UK... Last edited by O_K_; 10-07-2010 at 12:37. Reason: Fjernet i alle fall en av stavefeilene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Nå fikk jeg litt å flire av SQ777, det er jo ikke sjelden man hører slik hverken på flyplasser eller andre steder.
Det beste er når "det står på skjermen" at du er oppgradert ![]()
![]() |
#4 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Computer Says No
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |