![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() Blir nesten feil det og, siden det var forrige helg, men skitt au, de kommer nå. Halloen forresten! ![]() Var på Voss forrige helg for å få med meg litt flytraffikk på Bømoen i fobindelse med Ekstremsportveko som går enda. ![]() ![]() Bilder er fra både Fredag, Lørdag og Søndag! Så vi begynner med Fredagen For de obersvante av dere, så legger dere merke til at eg denne gangen prøver meg uten den vanlige rammen som eg pleier og bruke, gi meg gjerne en lyd på hva dere synes om det! ![]() ![]() LN-RAA skinner selv om den er dekket til ![]() Samme gjør D-IEXE ![]() Og OFH ![]() ![]() ![]() Til og med flyklubben sin hangar skinner! ![]() Jaja, på ramme greia, her er en som slapp unna og blir et unntak da.. ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så kommer vi til Lørdag 26 Juni 2010
Ja, hva skal vi si, Lørdagen started bra, litt trøtt i trynet ut i sole ble ikke bedre, gikk over på andre siden av banen, men den var jo tydeligvis malt for ikke så lenge siden, og rester var blitt dumpet i grusen på andre siden av rullebanen. Såg jo ut som tørre plater med maling, så egentlig brydde eg meg ikke om de, helt til fremre del av skoen stod plantet godt nedi en 10cm dyp gul malingspytt... ![]() ![]() ![]() Halen på R44 - LN-OFH ![]() På an' igjen ![]() ![]() ![]() 19 stk hoppere, check! ![]() Nå kommer jeg å tar deg! ![]() Sprøtt fly dette her, den er nede igjen fra 15.000 fot før siste hopperen ![]() ![]() LN-ABG kommer fra Sola, en Jabiru J200. Et nydelig fly spør du meg! ![]() Tar sats på siste stykket ![]() Det er fint med synkronflygning... ![]()
Canon 7D Sigma 10mm Fisheye F2.8 EX HSM ![]() Sigma 10-20mm F4-5.6 EX HSM Canon 24-105L F4 IS USM Canon 70-200L F2.8 IS USM Canon 100-400L F4.5 - 5.6 IS USM Last edited by Toby91; 03-07-2010 at 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
...så lenge det ikke blir for tett
![]() ![]() ![]() Snuteshot ![]() Enda et unntak i ramme regelen min ![]() Eksos røret ![]() Ingenting er bedre enn å slappe av under vingen på et fly når sola steker som værst! ![]() ![]() ![]() Trenger vi ikke alle en følgesvenn som kan følge oss gjennom lopper og roller ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Flott pimpet cockpit ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så hopper vi fort å gale til Søndag 27. Juni 2
Begynner med cockpiten på I-CAkE ![]() ![]() Disse er kjekk å ha på en plass med mye gress ![]() ![]() Det går unna nedover gitt! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() ![]() ![]() Kom ganske rett over faktisk, men vidvinkelen bedrar litt ![]() Så kom denne inn... ![]() ... med dette reodor felgen hjulopphenget avslutter eg denne tråden! ![]() Dersom du fremdeles ikke er mettet av småfly, så ligger resten her! Kommentarer setter eg veldig stor pris på da redigering å lage en sånn post tar tid, og da er det artig med respons på den også! ![]() Ha en fortreffelig helg! Mvh Tommy! ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
En utrolig fin serie med usedvanlig flotte bilder. Meget bra jobba
![]() ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Herregud for en fin serie!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takker, begge to!
![]() Håper på flere kommentarer!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja du!
Koste meg skikkelig når jeg såg disse bildene! ![]() Sylskarpe og virkelig flotte farger du fikk frem! Supert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Meget, meget, meget bra! For en som har Bømoen i sitt hjerte (og noen lysbildekassetter derfrafra 1980-tallet liggende et sted), var dette spesielt gledelig! Fortsett med bilder fra Bømoen - veien fra en sedat og langsomt flyplass uten spesielt mye attåt, og hit til et av verdens beste allround-luftsportssentre har vært lang og full av torner, men nå er Ekstremsportveko, vossingene og alle rundt dem blant de beste i verden - og kanskje best i verden når det gjelder omgivelser.
Please, please, please, fortsett å dokumentere fra Voss! Hilsen en med plutselig og akutt hjemlengsel!
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her var det mange spennende flybilder! Jeg likte de uvanlige vinklingene og bruk av speilbilder, og tøft med Pilatusen som stuper ned for å hente opp flere fallskjermhoppere.
Litt av et "rakleverk" det siste flyet med pontonger og hjul gitt! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så kommer man til en serie man faktisk ikke kan la være å kommentere, her har man gått nye veier og vist både fantasi, dyktighet og gleder over det man kan fange med et kamera, dette er helt klart en meget stor og positiv overraskelse. Terningkast 6 fra meg.
Her har du kommet med en virkelig bra serie, gode bilder, fantastiske vinkler og innlevelse i det du ser, og som du vil videreformidle. Dette var virkelig bra, og stor innsats har du også vist når du gidder dele dette med oss. Bilde no2 er noe av det flotteste jeg har sett her i forumet... Gjerne mer takk! H
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 03-07-2010 at 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takker for hyggelige kommentarer folkens!
Quote:
![]() Quote:
![]() Og mere, tja, her kommer et par til som eg ikke tok med i hovedposten. Får begynne med seilfly på fredagen da ![]() Så enda en av OFH ![]() Litt mørke skyer i bakgrunnen ![]() Snuten på D-IEXE ![]() ![]() Elsker refleksjonene på spinneren i dette bildet! ![]() Litt RC må til ![]() Enda et av cockpiten på LN-ABG ![]() Cessna 175 -1963 mod ![]() ![]() ![]() Laaang snute på Mooneyen... Neida, 10mm lurer deg, er en grunn til at eiendomsmeglere bruker sånne linser ![]() Da kom disse i tillegg, og eg håper på flere kommentarer ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er nesten målløs...!!! Dette er rett og slett noen FANATSTISK BRA bilder!!! Bedre enn dette kan det ikke gjøres! Vidvinkelobjektiv gjør "susen"! Og så var det mange interessante fly for oss som elsker "småfly"! Den Pilatus'en er rå!
Tusen takk! ![]() Steinar http://www.seabee.info |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Meget bra bilder dette ! Herlig med slike uvanlige detaljer og vinklinger !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nyyydelig! Det av LN-OFH i lufta der var bare eksepsjonelt knallbra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En oversikt over utslipp fra 20 store flyselskap i verden - Finnair og TAP "renest" | Cecilie | Flyforum | 2 | 27-04-2016 12:29 |
Små og "store" Airbuser på Osl siste ukene | putzmeister | Bilder & foto | 12 | 24-07-2011 16:45 |
Reklame/omtale: Bok for de små flyentusiastene - "Kubbi og fjellturen" | Discus | Småprat | 0 | 13-02-2011 14:21 |
Fra "Fly smart" til "Mr. Bissniss" | EB | Flyforum | 65 | 25-04-2008 22:47 |