![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Del 1
Var en tur oppe på OSL i dag, OG fikk flere godbiter! Blir mye Airbus her men også enkelte standard fly.. ![]() Evt bildetekst kommer OVER bildene.. ![]() God Fornøyelse! NB! Militæret kom bort til meg i dag, og spurte hva jeg tok bilder av, å da sa jeg fly som landa og letta, å den militær gutten, gikk igjennom alle bildene mine fra Vollen å ba meg slette MASSE!! ER dette normalt?? Eller var det bare jeg som var uheldig? Er første GANG jeg har opplevd det på OSL..:S OY-VKB lander ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Litt høy nese her ja.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Noen Bizjets.. ![]() ![]() Del 2 kommer under.. ![]() Last edited by LN-KRF; 29-06-2010 at 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Del 2
Denne her har jeg IKKE fra før.. Amsterdam Airlines, PH-AAY ![]() Heller ikke denne har jeg...F-GYAR ![]() ![]() Heller ikke denne her..F-GYAP ![]() Første gang jeg får bilde av SAS sin A321 UTENFRA! ![]() ![]() Det var alt for denne omgang! Kommentarer settes pris på.. ![]() God Kveld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder Kim Ruben
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er bildene tatt idag eller 26/6?
Isåfall, er det tatt idag, når tok du bilde at LN-TUA? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Militæret har ikke noen rettigheter til å gjøre det, så lenge du ikke er på militær eiendom, noe du ikke er. Spør etter hvem som er ordordnet, og hjemmel i lovverket de henviser til.
Fikk du tatt noen bilder av de, hvilken avdeling de var fra, og hva slags militært personell dette var?
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. Last edited by GFL; 29-06-2010 at 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De er tatt i dag...en skriveleif..så om du kan endre litt at det står 29JUN så er jeg fornøyd..
![]() Det av LNTUA, er tatt 1640.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Thank you. Da satt jeg på 1A ombord i nevnte maskin
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() I en grønn bil rundt klokken 1610... Han ene var visst ny der.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Evt ring informasjonansvarlig på OSL ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flotte bilder fra moen i dag
![]() Quote:
Har ikke opplevd de på vollen, men på Akershus festning under skipsspotting og det er kun de yngre nyferske som bemerker seg slik, så rykende ferske at du kan brenne deg av å ta på de ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
MEN jeg sletta kun 1 bilde ikke fler...så berga meg der..
Men dette er seriøst noe som burde bli avklart i, at det sendes MAIL til forsvaret avdeling OSL at det er lovlig å ta bilder der osv...:S |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det finnes ikke noe "forsvaret avdeling OSL". Det finnes Oslo Lufthavn AS, som eier hele dritten, og så finnes Gardermoen Flystasjon/135 Luftving som eier/leier/disponererer en liten krok øst for short final 19R. De har ingenting med hva som foregår på resten av lufthavnen!
http://www.mil.no/luft/start/omlf/stasjoner/gardermoen/ Last edited by Wig-wag; 30-06-2010 at 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
evig optimist
|
![]()
det der hørtes ut som en litt rar sak ja.. på den ene siden så tar man jo utilsiktede bilder av militær instalasjon når man er på vollen, på den annen side så er det ikke den man i hovedsak fokuserer på. Når du nevner dette, så var det to aspiranter i mb-felt på vollen i sist uke og når jeg var der, men de snudde og reiste igjen, aner ikke hvorfor. Men hadde da vel aldri i verden sletta bilder før de hadde vist meg den loven som sier at det ikke skal taes bilder fra vollen. Kanskje du kan undersøke litt Jan S? Dette føyer seg jo godt inn i rekka av det vi snakket om sist vi råktes der oppe :-) Fine bilder forøvrig! :-)
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Amsterdam Airlines, tipper det er flyet Grete Faremo brukte til Afghanistan ifbm dødsfallene der nylig?
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10009674 Makan til maktsyk idiot, kan alle som er der etter dette og opplever dette, huske på denne situasjonen og nekte blankt? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og SAS sin 321 er fortsatt like skitten ser jeg. Vasker de aldri de flyene? Jeg tror i hvert fall at en skal lete godt her inne på bildeforumet om en skal finne et bilde av en nyvasket utgave av disse!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fine bilder, LN-KRF!
Viser forøvrig til det har skrevet om saken i NSFF forumet.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Flott levert. Håper de ikke satt en støkker i deg eller madamen din, men denne saken er vel ordnet nå.
![]() |
#20 |
pr0
|
![]()
Meget pene bilder!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Meget variert utvalg bilder (AMS, OSL) | Jørgen S | Bilder & foto | 21 | 06-07-2013 01:54 |
Litt variert fra de siste dagene. | chrSVGa380 | Bilder & foto | 25 | 13-04-2012 00:20 |
Variert fra OSL søndag ettermiddag | findus | Bilder & foto | 14 | 24-11-2010 17:10 |
BGO 10. juli 2010. Litt variert. | Piddien | Bilder & foto | 16 | 13-07-2010 22:26 |
3 russiske "3 holers" og litt annet variert fra Tromsø fra de tre siste ukene i april | LN-MEH | Bilder & foto | 13 | 30-04-2009 07:29 |