• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Alert OSL: Condor B767

amo56

Newcomer
For de som er interessert så kommer det en Condor b767-330/er dabud innom oslo i ettermiddag. Den har egentlig routing Hav-Fra men kommer idag via oslo pga askeskyen over Spania.

In 1745
Ut: 1825
 
Last edited by a moderator:
Re: CONDOR B767

Voldsomt så mye fine fly vi får til OSL da!

De er velkommne alle sammen, eneste som hadde mangla nå var en A380 eller A346, evt en B744..

Da hadde det vært toppen av kirketårnet gitt..!
 
Re: CONDOR B767

De er velkommne alle sammen, eneste som hadde mangla nå var en A380 eller A346, evt en B744..

Problemet er vel at disse har nok range til å tåle noen omveier.

Så forresten NZ2 fra AKL via LAX til LHR passerte rett sørvest for SVG i dag. Det er vel en noe uvanlig rute for denne?
 
Re: CONDOR B767

Problemet er vel at disse har nok range til å tåle noen omveier.

Det er vel ikke noe problem at de har tilstrekkelig rekkevidde?
 
Last edited by a moderator:
Re: CONDOR B767

Boeing 767-300ER har jo temmelig lang rekkevidde da..:)

Kan vel fly opp til 4000nm uten problem..:)
 
Re: CONDOR B767

Det er vel ikke noe problem at de har tilstrekkelig rekkevidde?

Feil ordvalg, mente at de virkelig store fuglene kommer nok ikke nedom OSL ettersom de har stor rekkevidde. Så dersom det er de man håper på, så er rekkeviden deres et "problem" for at dette skal skje...
 
Re: CONDOR B767

Boeing 767-300ER har jo temmelig lang rekkevidde da..:)

Kan vel fly opp til 4000nm uten problem..:)

767-300ER har rekkevidde på 11.000 km ifølge Wikipedia. HAV-FRA er 8150 km. Må de legge om ruten så mye?
 
Re: CONDOR B767

Legg til litt motvind og kanskje også litt redusert TOW (take-off vekt) - så får du fort problemer. I tillegg kan han godt ha fått et ugunstig track over dammen - det er trangt nord for Island nå ...
 
Re: CONDOR B767

Er godt mulig de har gått på MTOW fra HAV så har de hatt mye last av cargo, pax og bagasje, så litt motvind i tillegg, det lover som regel ikke godt..:)
 
Re: CONDOR B767

Interessant å se United-maskinene fra Vest-Europa reise over Oslo og videre østover på vei vestover ...
 
og her er'n.... Landet rett etter meg (SK499) i går. Dessverre kunne jeg ikke vente på at fuel-kjærra ble ferdig før jeg måtte kjøre hjem.
 

Attachments

  • Condor767-OSL110510.jpg
    Condor767-OSL110510.jpg
    90.6 KB · Views: 281
Du kom tydeligvis noen minutter etter meg. Fuel kjerra passerte under meg ved samme fotosted noen minutter før. Jeg regner med du kom med -RRJ på gate 43.
 
Er det DK sin A333 som også står på remote, eller er det en annen Thomas Cook innom for å fuele?
 
Back
Top