![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er bare interesant å følge opp i etterkant hva FR legger i å starte en base , hverken KLM, LH eller andre sier de gjør det , og genrerer like mye ground arbeide fordet , og de har også maskiner med nattstop, men dog ikke flygende personell på "hybel".
Trådstarter må gjerne oppfordre til hva som helst, ,men poster man på et åpent forum så må man nesten forvente spørsmål og kommentarer ? , eller så kan man vel lage sin egen private blogg, eller sende ut pressemeldinger med egne meninger slå slipper man man å høre andres mening ? . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå snakker vi vel om crewbase - og da skal de vel være lokalansatte som lønnes og skattes i Norge .. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Forskjellen er vel først og fremst det passasjervolumet som Ryanair genererer.
For Rygges del er det vel snakk om 27 ruter totalt. Dette hadde neppe vært tilfelle dersom Ryanair ikke opprettet base der.
Life is Brutale Last edited by imm; 28-03-2010 at 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
God påske og lykke til i den nye tråden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Slik jeg har fått det fortalt av folk som har jobbet i Ryanair, så utbetaler Ryanair lønn fra Irland i "Irlandske kroner", uansett hvor man har base.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
TCAS, der tar du feil evt. har hørt av noen som har hørt fra en som kjenner en som har en fetter i Ryanair. Jeg er ansatt i Ryanair, har base i England og har lønn i "engelske kroner".
Dessverre så er det vel sånn at EU/EØS gjør det mulig for firmaer å være kreative mht annsettelse og lønn/skatt, og det har MOL og co blitt eksperter på. Ingen ansatte i FR sulter eller må bo i brakkelandsby uansett hvor de har base, de får det kanskje ikke så fett som de i SAS men kommer nok til og klare seg helt OK. FR har jo hatt base på Skavsta i mange år, der er flertallet av pilotene svenske og det er venteliste for å få base der. La oss vente å se i noen måneder før vi dømmer basen, de ansatte og deres ansettelsesvilkår nord og ned. Last edited by ren flaks; 29-03-2010 at 02:22. Reason: missing words |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Får håpe de får litt provisjon og diett da, så ikke det må leve på pasta og knekkebrød...
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Regner med at det er noe provisjon og småting i tillegg, men dersom dette stemmer så er det ei lønn på ca 150.000 kr/år. Det er ikke et norsk lønnsnivå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg vet at de kabinansatte her på øya tar hjem opp mot £2000 etter skatt, jeg spurte en av dem og svaret var ett gjennomsnitt på ca £1800 alt inklusive etter skatt. Det er nok til at vedkommende har klart å spare opp til å starte på utdannelsen til flyver!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er litt usikker på regelverket for EØS-borgere (UDIs websider snakker om "tilstrekkelige midler for å forsørge seg), men for å få arbeidtillatelse i Norge som ikke-EØS-borger må man dokumentere årlig inntekt tilsvarende lønnstrinn 1 i Staten, dvs 200,000 kr pr år, og jeg regner med at summen for EØS-borgere er omtrent det samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I engelsk målestokk er vel det en god avlønning (og OK i norsk målestokk også, kanskje). Det er kanskje rimelig å anta noe av det samme for de som jobber fra Rygge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg kjenner en som skal leie ut en leilighet til en cabin-ansatt i Ryanair. Hun skal ikke dele den med noen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
critical mind
|
![]()
Bare for a rette litt opp her.
Luftrommet er ikke sa veldig internasjonalt. Strengt tatt er luftom over Norge og sin innflytelse-sone pa havs Norsk Luftrom, hvor det gjelder norske lov og Norge har fullt politi-fullmakt. Samme gjelder for alle andre stater. Ryanair flyr ergo de fleste tid gjennom diverse nasjonale luftrommer, siden de ikke flyr lange strekninger over atlanteren...
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er ikke helt riktig. Man skal ikke søke om arbeidstillatelse (som f eks jeg må gjøre), men det finnes imidlertid en registreringsordning, og det stilles visse krav for at man skal være registrert, og hvis man ikke oppfyller dem, kan politiet avvise registreringssøknad. Viser til UDIs nettsider her: http://www.udi.no/Sentrale-tema/Arbe...r-EOS-borgere/.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny Ryanair-base: Brüssel | Someone | Flyforum | 16 | 11-01-2023 13:55 |
Ny Ryanair-base: Sofia | Boeing_fan | Flyforum | 5 | 27-09-2017 18:51 |
Ryanair med base(r) i Afrika | magnel | Småprat | 7 | 15-01-2013 13:56 |