![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Lyset i tunnelen åpenbarer seg for noen og envher på OSL i morgentimene. NAX har hele tretten avganger sydover og østover før hanen rekker si kokkos! (0400z-0600z) Skal si det har vært ørlite grann å henge fingra i. On the other side, ser ut som de fleste ansatte husket klokken i natt!
![]() Nei, back to work - tåken ligger laaavt!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Strålende god morgen :-)
Høres ut som en stressende morgen! Her på ENVA er det helt andre kråkeboller; flyplassen stengt for nattarbeid fra 1800loc i går til 1200loc i dag , så det er en stille og avbalansert start på dagen akkompagnert av Odd Børretzen og Lars Martin Myhre :-) Ha en fin dag alle sammen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Glad søndag fra en tåkelagt hovedstad... Håper det forsvinner like mye sne i dag som i går... Snart skal Alfa`n på SPA - den gleder seg som en unge til å få sommerskoene på... Ha en bedre søndag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Beitostølen. Her snør det, men en tur ut er for det planlagt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgon från Uppsala!
Nu blir det förberedelser inför att ta emot lite gäster som dyker upp om en liten stund. Ha en flott söndag Hälsningar från ett regnigt Uppsala! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen fra Stavanger!
Nå er det på tide med frokost! Dagen i dag har ingen store planer, og været ser noe utrygt ut.... Ha en fin søndag! ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God morgen fra OSL. IC Production ringte mens jeg satt på Flytoget og sa at SK 943 er utsatt til kl. 2000 lokal ikveld. Da blir det dagrom på Radisson Airport Hotel. Og Elephant & Castle er stengt når vi endelig kommer frem en gang i natt.
![]() Ha en fin dag
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har dere noe minimum crewrest i EWR/ORD? Altså, siden dere kommer frem 5-6timer senere, vil dette få utslag i avgangen 944 imorgen f.eks?
Det er varm kaffe på Røros OPS, om du vil nyte utsikten over taxiway G og forbitauende MYTravels ![]()
![]() |
#9 |
Free Luigi
|
![]()
I dag er det akkurat 1 år siden jeg registrerte meg på dette forumet, and what a ride it has been!
Tror det er fint vær ute, så det blir vel noe form for fjelltur i dag også. Først må man bare komme seg opp av senga. Klokka er jo egentlig bare 11.35... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen ! Passet dårlig å bli snytt for en time i natt. Får kjøre på med litt kaffe før tidens første toppoppgjør på Color Line Stadion !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
God ettermiddag fra Oslo..
Frokosten er akkurat inntatt. Dagen så langt ellers har gått til å fundere.., hvilken telefon er best av HTC Desire og SonyEricsson Xperia X10 tro.. Etterhvert får man vel se om det røde laget fra Merseyside tar seier idag, og at Odd Grenland slår FK Haugesund langt ned i fotballskoa ![]() Ha en fin Søndag..
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God ettermiddag fra Værnes, hvor jeg og familien venter på Widerøes Q400 som skal ta oss til København, og hvor ferden går videre til Bangkok senere i kveld. Først påskeferie i varmen, så skal jeg ta min del av byrden og jobbe nattskift en måned der nede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() God ettermiddag fra KRS forresten! Her er det grått i dag, og dagen forøvrig står i indretjenestens tegn! Så sånn går no dagan! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God dag fra York! Formiddagen har jeg og ungene tilbrakt på Yorkshire Air Museum i Elvington - godt å se at avkommet utviser en viss flyinteresse...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Aaah. Tilbake fra skitur og nyter en kald øl i solveggen. Om en stund blir det å hente nok en kald øl og sette meg i badstua.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
God ettermiddag fra BGO. Da går nok en gang turen nordover til SVJ, denne gang for siste gang. Tre dager igjen på jobb, så er det slutt, og nye jaktmarker venter etter påske. Sitter nå i gaten og småkoker under topplokket. 31 minutter tok det temmelig eksakt å komme seg fra døren på Flesland, og til gaten. Av disse gikk mesteparten i kø for innsjekkingsautomat og, ikke minst, kø i bagdrop. Ettersom jeg flyr med WF hele veien i dag kunne jeg ikke bruke selvbetjeningen, og fikk derfor lov til å stå i samme køen som alle andre. Der hadde SGS i dag spandert hele TO luker, som skulle ta seg av all innenlands- og utenlandstrafikk. KLM, derimot hadde fått tre luker til sin ene avgang, men de er vel handlet av noen andre... Eller vent... Jaja, godt å se en prioriterer sine egne i hver fall. Uansett godt jeg ikke hadde spandert full flex i dag, for da hadde jeg følt meg snytt.
Jaja, slik går nu dagan. Ha en fortsatt god helg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vi er schedulert ordinært ca. 26 timer, så det får ingen innvirkning på 944 imorgen.
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
God ettermiddag fra Alpharetta, hvor jeg varmer opp til ettermiddagens tordenvær med Ålesund-Stabæk på webtv. Dårlig start, men bedre og bedre, så jeg forventer overkjøring i 2. omgang.
![]() Grått og trist ute, skitvær i anmarsj, men de neste dagene skal bli bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Godaften her fra Malmö.
Idag gik turen hjem fra AAL til CPH med OY-KHE. Endnu engang en fornøjelse af flyve med SAS og jeg må indrømme at der er stor forskel på totaloplevelsen ift. QI i torsdags. SMS og email 22 timer før afgang og online check-in med valg af sæde 6A+C. Ingen kø ved bag-drop i AAL (og ingen gebyrer for bagage) - ingen kø ved security. Pre-boarding i gate med fingeraftrykslæser og ingen stress for at komme ombord, da alle allerede havde fået tildelt sæde ved check-in. Juice og vand i gaten. En avis med ombord og en kop te på vejen mod CPH. Langt bedre benplads end på QI og et hyggeligt crew, der uddelte legetøj til min søn. Landing på tid i CPH. Må indrømme at jeg til enhver tid vil foretrække en MD80 fremfor en 737 i max config - det er et fantastisk fly, hvis man er lidt kvik og reserverer sæde langt fremme under online check-in. Alt i alt et fremragende produkt SAS har på indenrigs, som slår konkurrenter på dansk indenrigs med flere længder. De leverer netop de små ting som gør en stor forskel. Tak for en god tur og på gensyn snart igen, SAS ![]()
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Uansett, på det siste hoppet BOO-SVJ var omtrent halve flyet italienere. Normalt leser damen på tapen hos WF opp sikkerhetsinnstuksen først på norsk, så på engelsk. I dag ble engelsken byttet ut med italiensk. Artig detalj, som definitivt ble satt pris på. Veldig bra Widerøe! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nok ein milepæl passert på HOV | wf145 | Flyforum | 6 | 22-11-2012 01:19 |
Råd og hjelp til ein fersking? | Randulfb | Register- og ATC-Forum | 1 | 14-08-2011 21:12 |
Ein uvanlig finne, og litt til! | Toby91 | Bilder & foto | 11 | 14-10-2010 19:26 |
Ein desentralisert lufthamnstruktur skal oppretthaldast | TG923 | Flyforum | 1 | 16-12-2006 09:31 |
Ein breibuksdag i Seattle ... | LN-MOW | Flyforum | 1 | 21-10-2004 06:34 |