![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har ca 30 kg overvektsbagasje som skal fraktes fra London til Oslo i juni. Er det noen som har noen tips om selskaper som gjoer slikt raskt og billlig?
Tok kontakt med Trust Forwarding (SASCargo) for aa faa tilbud paa pris og ble henvist til deres samarbeidpartner i London. Fra ham fikk jeg et tilbud paa £57 for 30 kg fraktet landeveien, fordi han mente flyfrakt ville bli alt for dyrt. Fant ogsaa en brosjyre fra Excess Baggage, men de synes aa vaere enda dyrere. Noen som har positive/negative erfaringer med disse selskapene, evt andre selskap. Reiser selv med SAS med resten av bagasjen hvis det er relevant. Paa forhaand tusen takk for hjelpen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Når jeg fløy med SAS med 25kg overvekt bare overså de det helt. Kommenterte det ikke heller. Posten vil bli det desidert dyreste alternativet. Etter de undersøkelsene jeg gjorde ble det billigst og betale overvekt på flyet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Å ta med overvekten til flyplassen, og sattse på å slippe å betale overvekt er gambling på høyt plan!
Det er desidert det dyreste alternativet, og du kan bli stående igjen med svarte per. ![]() EXCESS BAGGAGE EN 21APR05 1413Z 09FEB05 * EXCESS BAGGAGE CHARGES ON SK WITHIN EUROPE * ---------------------------------------------------------------- SCANDINAVIAN AIRLINES, SAS BRAATHENS, BLUE1 AND AIR BALTIC OPERATING FLIGHTS WITHIN EUROPE (INCLUDING MIDDLE EAST). CHARGES FOR PET AND AVIH TO/FROM UK/IRELAND SEE INFO ON GGAIR SK ANIMAL.316. SINGLE FLIGHT LEG ================= BAGGAGE EXCEEDING ALLOWANCE 40 DKK/NOK/SEK/ 5 EUR PER KILO PETC 300 DKK/NOK/SEK/ 40 EUR PER CRATE AVIH 400 DKK/NOK/SEK/ 50 EUR PER CRATE MULTIPLE FLIGHT LEGS (2 FLIGHTS OR MORE) ==================== BAGGAGE EXCEEDING ALLOWANCE 80 DKK/NOK/SEK/ 10 EUR PER KILO PETC 600 DKK/NOK/SEK/ 80 EUR PER CRATE AVIH 800 DKK/NOK/SEK/100 EUR PER CRATE IF SK, KF OR BT IS OPERATING ALL SECTORS OF A JOURNEY, THE ABOVE RATES APPLY, IRRESPECTIVE OF MARKETING CARRIER. ¬MD] |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Fløy med SAS og Star til brisbane for noen år siden. villa ha med landevei sykkelen min også på ca 11 kg med ekstra utstyret. Pakken var forsåvidt stor siden den rommet en sykkel, men ikke særlig tung. Endte med at jeg ikke fikk den med på flyet og fatter'n sendte den etter for 3000,- nok (ca). Dyr fornøyelse tatt i betrakning at den måtte HENETES og BEHANDLES av myndighetene i Brisbane før jeg fikk den ut. Alt i alt ca 4000,-nok.
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
30kg til 40kr/kg = 1200 kr ... worst case scenario.
'Normalt' vil agenten slaa av noen kilo - det var iallefall standard praksis foer, men kommer an paa hvem du treffer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
1200 kroner er jo ikke veldig mye, spesielt siden jeg bare betalte £50 for billetten (en vei), og at leveringstiden paa landeveien blir en del lenger.
Men jeg synes aa huske aa ha lest tidligere at SAS naa skulle begynne aa opplyse passasjerer med overvekt om muligheten for aa bruke Trust. Jeg regnet derfor med at man skulle kunne sende bagasjen fra flyplassen som flyfrakt paa avreisedagen for en billigere penge en aa betale €5 for kiloen. Etter aa ha vaert i kontakt med Trust ser det imidlertid ut til aa ikke vaere fullt saa enkelt. Kanskje det bare gjelder ut av Norge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De er nok forbi de dager hvor man kunne drasse med seg hva som helst uten å måtte betale. I SAS er det blitt satt mer fokus på overvekt, og selv om det fortsatt er mulig å "prute" litt, må man regne med å måtte betale. Hvis du dukker opp hos SAS Cargo og kan vise en flybillett på samme strekning som du vil sende frakten, får du 50% (tror ihvertfall det er så mye) rabatt på prisen, og da er beløpet blitt så overkommelig, at det er ikke noe tvilstilfelle engang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Jeg anbefaler alltid:
http://www.trustforwarding.no/default.asp?NavID=1124 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om å sende ting med flyfrakt | nick5000 | Reiseforum | 9 | 13-06-2018 02:01 |
Sende lite flyttelas med flyfrakt vs. bil/sjø og annen privat flyfrakt | RJon | Småprat | 5 | 18-06-2014 10:02 |
Trenger bistand til Amadeus og Flyfrakt! | JetBlue | Flyforum | 7 | 16-11-2008 15:08 |
Debatt: Flyfrakt: UPS vs DHL vs TNT? | ENGM RAMP | Flyforum | 21 | 10-09-2008 09:03 |
Rimelig flyfrakt fra USA | putzmeister | Flyforum | 3 | 22-06-2008 23:58 |