Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-02-2010, 11:19   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Nok en Paris tråd.

Jeg søkte litt på råd men fant bare et par korte tråder her.

Vi har en tradisjon med å ta pinsen i Frankrike, men har aldri prøvd Paris før.
har booket SAS billetter fra 21 til 24 Mai..

Trenger da noen tips om spesielt hotel.. hvor bør man bo? hvor bør man booke dette? Agoda.no? Er det noen kjeder eller lignende som har god dealer i slutten av Mai?

Hvordan er Parisianerene stilt til baby med på restaurant om kvelden? Mer anspente en riviera gjengen?

Og til slutt - hva med transport fra CDG til sentrum? (Har med den lille på 11 måneder)

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2010, 17:06   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Nok en Paris tråd.

Taxi koster 60-70 euro og er eneste alternativ dersom du har mye pikk pakk.. Toget til Gare du Nord koster 8-9 euro per person, taxi fra Gare du Nord koster oppå det, men de 30 Euroene du sparer er ikke verdt det synes ihvertfall jeg.

Parisianerne er mer laid back enn rivieragjengen synes jeg.

På hotellfronten synes jeg det er greit å bo sentralt.

Har postitive erfaringer fra Le Meridien Etoile som kosta meg 119 Euro. Rommene er litt små, men nyoppusset og moderne:
https://www.starwoodhotels.com/prefe...ropertyID=1919

Westin Paris er kanon bra, der må du ut med 200+ Euro pr natt. Store rom og mye tradisjon der i gården. Flott eiendom med best utsikt
https://www.starwoodhotels.com/prefe...ropertyID=1729

Best i byen er Park Hyatt Vendome. Fantastisk eiendom dersom du ønsker å slå på stortromma. Koster 500+ Euro pr. natt, vi har en god corp deal der som gir 349 pr natt

http://paris.vendome.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2010, 17:24   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Taxi koster 60-70 euro og er eneste alternativ dersom du har mye pikk pakk.. Toget til Gare du Nord koster 8-9 euro per person, taxi fra Gare du Nord koster oppå det, men de 30 Euroene du sparer er ikke verdt det synes ihvertfall jeg.

Parisianerne er mer laid back enn rivieragjengen synes jeg.

På hotellfronten synes jeg det er greit å bo sentralt.

Har postitive erfaringer fra Le Meridien Etoile som kosta meg 119 Euro. Rommene er litt små, men nyoppusset og moderne:
https://www.starwoodhotels.com/prefe...ropertyID=1919

Westin Paris er kanon bra, der må du ut med 200+ Euro pr natt. Store rom og mye tradisjon der i gården. Flott eiendom med best utsikt
https://www.starwoodhotels.com/prefe...ropertyID=1729

Best i byen er Park Hyatt Vendome. Fantastisk eiendom dersom du ønsker å slå på stortromma. Koster 500+ Euro pr. natt, vi har en god corp deal der som gir 349 pr natt

http://paris.vendome.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp
Takker for bra informasjon. Skal sjekke ut Westin, hadde tenkt rundt 2000 NOK per natt.

Old 11-02-2010, 17:30   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Min corp rate for Westin for datoene dine er 276 all in pr. natt. Dette er en rate som kan avbestilles helt frem til ankomstdagen kl 1800. Send meg en PM for mer info
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2010, 10:50   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Da ble det Sofitel Arc De Triomphe.

Det kom på 5400,- for tre dager i et relativt stort "Luxury" rom.
Noen her som har vært på dette?

http://www.sofitel.com/gb/hotel-1296...phe/room.shtml

Nå blir nok frøken glad for denne ekstra fødselsdagsgaven.

Old 02-03-2010, 10:10   #6
pingo
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Og til slutt - hva med transport fra CDG til sentrum? (Har med den lille på 11 måneder)
En taxi vil klart være at foretrække, men der er også den mulighed at tage en af Air France busserne til Etiole v. Rue Carnot, ganske tæt på Sofitel .Bus turen tager ca 35-40minutter.

http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/e...air-france.htm
pingo is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2010, 22:26   #7
LN-KMS
ScanFlyer Blue

EU Løfter denne istedet for å starte en ny

Hei,

Jeg skal og til Paris, men først til høsten. Har aldri vært der, men trenger et sted og bo. Trenger ikke store kvaliteten på rommet, men jeg vil ha et hotell som serverer en real frokost. Er forsåvidt ikke så farlig hvor det ligger, bare jeg slipper å ta tbane i timesvis. Vanskelig å bruke hotels.com fordi du får opp så mange muligheter ute på bondelandet.

mvh

LN-KMS
LN-KMS is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2010, 07:35   #8
pingo
ScanFlyer Silver

Default Re: Løfter denne istedet for å starte en ny

Quote:
Originally Posted by LN-KMS View Post
Hei,

Jeg skal og til Paris, men først til høsten. Har aldri vært der, men trenger et sted og bo. Trenger ikke store kvaliteten på rommet, men jeg vil ha et hotell som serverer en real frokost. Er forsåvidt ikke så farlig hvor det ligger, bare jeg slipper å ta tbane i timesvis. Vanskelig å bruke hotels.com fordi du får opp så mange muligheter ute på bondelandet.
mvh
LN-KMS
Jeg har flere gange brugt www.venere.com til hotelsøgning i Paris. Giver et godt overblik over mulighederne både prismæssigt og mht beliggenhed. Desuden meget nyttige brugerkommentarer.
pingo is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2010, 09:20   #9
Øivind
ScanFlyer Silver

For noen år siden hadde Aftenposten en stor test av hoteller i Paris i alle prisklasser. Da fikk Hotel Langlois terningkast 6. Vi måtte selvsagt prøve ut dette hotellet da vi skulle til Paris den sommeren, og det var en svært hyggelig opplevelse, så hyggelig at vi har kommet tilbake en 4-5 ganger nå. Men hotellet er ofte fullbooket, så man bør være ute i ganske god tid. Hotellet ligger i nærheten av Gare du Nord og operaen.
Dette er et lite familiedrevet hotell, jeg tror det har rundt 35 rom.
Gammel stil fra 1800-tallet, høyt under taket og med store rom, og bad som er like store som rommene. Iallefall har det vært tilfelle med de rommene vi har fått der. Spesielt rom 21, som vi har hatt to ganger, er rene ballsalen.
Ikke noe moderne minimalitisk stil.
Hyggelig betjening og en slags "familiær" stemning som du aldri vil finne på et stort kjedehotell.
Ikke hva jeg vil kalle et luksushotell, men med sjarm til tusen. Skulle jeg til Paris på ferie hadde jeg valgt det igjen uten å nøle. Antagelig ikke hvis formålet med reisen var forretninger.
Området hotellet ligger i har mange restauranter i flere prisklasser, og kvaliteten på maten er høy. Man får mye igjen for pengene.
God tur til Paris. Selv ble jeg helfrelst på byen første gangen jeg var der som tenåring, og har vært der utallige ganger siden.

Last edited by Øivind; 29-06-2010 at 09:23.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2010, 10:53   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Har god erfaring med de mindre, familiedrevne (eller hva de er) hotellene i Paris, dersom man gjør et godt forarbeid med å lese kritikkene på nettet. IBIS blir noe annet, men pleier vel å ha gunstige priser - har ikke bodd hos dem i Paris sentrum, men andre steder pleier det å være rent og pent og ikke noe ekstra. Også god erfaring med Venere i Frankrike og Belgia.

"Solid frokost" og Paris er vel nesten en selvmotsigelse?

Old 29-06-2010, 11:47   #11
OEH
ScanFlyer Gold

Default Re: Løfter denne istedet for å starte en ny

Quote:
Originally Posted by LN-KMS View Post
Hei,

Er forsåvidt ikke så farlig hvor det ligger, bare jeg slipper å ta tbane i timesvis.
Det slipper du uansett. T-banen i Paris er både pålitelig og har hyppige avganger, i tillegg er den enkel å bruke. Så man må ikke nødvendigvis bo sentralt.
Jeg vil også holde en knapp på de mindre uavhengige hotellene, men sjekk omtaler på forhånd.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2010, 12:01   #12
Øivind
ScanFlyer Silver

Her er testen som stod i aftenposten i 2005. Kan selvsagt ha forandret seg mye siden dengang, men når det gjelder Langlois gjelder det fortsatt. Selv om prisen selvsagt har gått endel opp på 5 år, vil jeg si du får god valuta for pengene.
http://www.aftenposten.no/reise/article1119142.ece
Øivind is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules