![]() |
|
![]() |
#1 | |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Link: VG
Quote:
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] Last edited by Discus; 06-02-2010 at 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Momoen, Aurskog-Høland
Posts: 96
|
![]()
Den sitter ikke på flyet, den ligger på bakken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,221
|
![]()
Tror det kan være noe som sitter under vingen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Delen som falt av er en flap track fairing. Fra avherald:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Var vel en slik del Braathens minstet under innflyging til OSL for noen år siden også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2007
Location: Oppegård/DXB
Posts: 296
|
![]()
Var vel et motordeksel som falt av Braathens maskinen tror jeg. Landet på golfbanen i Nittedal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Location: Bærums Verk
Posts: 854
|
![]()
Var også en flap track fairing som landet på golfbanen i Nittedal.
Jeg har faktisk ved to anledninger (KKN og KSU) observert at en av disse har sittet løst. Har begge ganger meddelt dette til crewet. Dette ble ytterligere sjekket i KSU, men ingenting skjedde i Kirkenes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
I følge TV-bilder fra et helikopter som viste flyet i ettertid så var det innerste flap track fairing på høyre vinge.
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Location: Bærums Verk
Posts: 854
|
![]()
Mulig jeg uttrykte meg "klønete og uklart"..., men jeg har vel aldri sagt at jeg var den som "kjente" på denne delen. Hvorvidt jeg kunne se dette på avstand eller ikke beror vel på hvor jeg befinne meg. Tilfeldigvis var jeg passasjer på begge flightene med sete over vingen og kunne ved selvsyn observere (taxi og in-flight)det jeg ut i fra min skrinne "erfaring" mente ikke stemte helt. I slike tilfeller mener jeg det er min rett og plikt og si fra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]()
Dette ble faktisk diskutert for ikke lenge siden. Det kan virke som den innerste er spesielt utsatt fpr å løsne ..
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=49312 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Retro - innflyvning på Fornebu | findus | Flyhistorisk forum | 14 | 08-01-2014 09:44 |
Innflyvning GPS/ILS | Dreyer | Flyteknisk forum | 11 | 22-09-2012 09:24 |
Innflyvning i rosaskjær | Polaris | Bilder & foto | 8 | 14-06-2012 21:09 |
Nymalt United (CO) 737 fallt ned i et hull under taxing | Someone | Flyforum | 19 | 15-05-2011 12:03 |
Innflyvning, Tromsø | Polaris | Flyforum | 12 | 29-03-2010 12:47 |