![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Har gått noen uker siden mine siste flighter som kvalifiserer til en del FB-poeng uten at disse har blitt lagt til, og sjekket forleden dag fremgangsmåten for å kreve disse.
FB skriver at man skal fylle ut det elektroniske skjemaet samt legge ved boardingpass når man har e-ticket. Hva pokker gjør jeg da når jeg ikke har tatt vare på disse boardingkortene? Har for øvrig aldri opplevd problemer med å få godskrevet miles automatisk tidligere, så situasjonen er ny for mitt vedkommende... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]()
BPene kommer de til å spørre etter, har du dem ikke så er det lov til å prøve, men ikke ha for store forhåpninger.
Forsøkte en gang å få godskrevet FB-miles fra et par OK-flighter, og det var fryktelig mye frem og tilbake. Først sendte jeg brev med BPene, så svarte de at det ikke var mulig å få poeng, så sendte jeg nytt brev, da fikk jeg til svar at de måtte ha BPene (som de fikk første gangen). Så ble det enda et par brev til før det løste seg. Noe av det mest surrete opplegget jeg har vært med på. Etterregistrering av hotell har jeg gitt opp hos FB og bare jeg får fløyet inn noen flere miles og tatt dem ut så klipper jeg kortet i to.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Man skulle jo tro at det i utgangspunktet ville være fryktelig enkelt for FB gjennom KLMs egne systemer å få bekreftet at man faktisk har vært med på selve flighten. Men, det har muligens med personvern å gjøre at man ikke utleverer dette for alt jeg vet, all den tid Flying Blue vel er å regne som en individuell forretningsmessig enhet?
Når det er hele 3 flighter som ikke er talt for som faktisk kan være utslagsgivende i seg selv for å nå en statusgrense uten å måtte booke/kjøpe ekstra er jo dette hårreisende... Får leve i håpet om at det er en treghet i systemet, selv om andre flighter fra samme dato er registrert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Jeg trodde ikke du trengte sende boarding pass hvis reisen var foretatt på AF/KL-metall og registret online, men ellers er det jo vanlig praksis å måtte sende inn dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Skjønner ikke hvorfor man ikke helt enkelt sjekker E-ticket record, der kan man jo se om man har fløyet eller ikke. E-ticket record kan man finne, ihvertfall i mange systemer, i litt over ett år. Denne BP-greia virker meget gammeldags.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips til reiserute ved bruk av miles (Miles&More) | BSSW | Reiseforum | 2 | 28-01-2017 23:50 |
Missing regs DY/SK/UA | Storm | Register- og ATC-Forum | 3 | 18-09-2015 05:26 |
110000 Miles and More miles, hva ville folk her på forumet brukt dem til | barca | Reiseforum | 4 | 09-04-2015 05:09 |
Someone missing? | Blubird | Bilder & foto | 7 | 20-03-2010 22:00 |