![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hei,
Det blir Kina tur i påsken, og vi må fikse visum. Fungerer det sånn at en sender visumsøknad, penger og passet i posten til den kinesiske ambasaden? Står det bare tar fire dager, det er jo bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Yupp, anbefaler dog at du sender det rekommandert. Om de trenger noe mere staar det i saafall informasjon om det paa ambassadens hjemmeside
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det står greit forklart på websiden til den kinesiske ambassaden
http://www.chinese-embassy.no/ Bor du i Oslo eller omegn er det greieste å lever inn søknaden selv, siden de raskt kan se over om noe mangler.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kan melde at passene kom i ruter. Fra 1. desember 2009 må pass enten sendes via reisebyrå eller en må møte opp på den kinesiske ambaseaden.
Noen som vet om en må møte personlig, eller kan kona gå for oss begge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var der i september 09 og fikk ordnet alt alene både for meg selv og kona. Ingen problemer, hadde på forhånd fylt ut skjema og begge hadde underskrevet på hver sin søknad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fikk en venn som bor i Oslo til å gå innom med dem. Så for min del trengte jeg ikke møtte opp selv
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Trenger ikke møte opp selv. Må bare få noen til å komme der personlig. Fullmakter er de heller ikke interessert i. I hvert fall har det aldri vært noe de har brydd seg med når jeg har ordnet visum. Kan dog være greit å ha for sikkerhets skyld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
De gangene jeg har fått visum har det blitt ordnet av HRG. Kjapt enkelt og ikke så altfor dyrt heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da har kona fått levert visumsøknad for oss begge på Vindern. Det skal ta fire dager så med litt flaks kommer det med posten i slutten av uken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Sikkert, alt de er interessert i er NOK, NOK, NOK.. Samme som indiske ambassade.. Er ikke alle ambassader som går med enorme overskudd..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Det er ikke lenger mulig å sende visumsøknader til den kinesiske ambassaden! Jeg måtte dra og levere minselv, og da var det til og med en liten fillefeil som gjorde at jeg måtte dra med uforrettet sak! De er veldig strenge. Fikk til slutt levert det, men må komme og hente det igjen. Litt tungvint når man ikke bor i Oslo. Fant ut først senere at det er selskaper som tilbyr å gjøre dette... :/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]()
Fant et selskap som bare tar 300 kroner, så da synes jeg det var verdt det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye visum-regler til Kina fra 20.2.2012 | Fly med oss | Reiseforum | 89 | 22-01-2017 09:25 |
Innvilget Visum til Kina, bytter av reisedato? | VirreVapp | Reiseforum | 16 | 03-03-2012 15:24 |
Visum Tyrkia | Islending | Reiseforum | 4 | 10-11-2010 00:05 |
Visum Kina og Korea? | LN-FHU | Reiseforum | 8 | 08-03-2010 21:20 |