![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Som fersking på bildelfronten trenger jeg tilbakemeldinger på disse bildene. Vær ærlig og kall en spade for spade. Kom gjerne med tips til forbedring. Har satt inn litt mix så "velbekomme"
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så, nå er det bare å vente på karakterene!!
✈ Gamle fly bråker best ✈ Last edited by ENGM 911; 09-01-2010 at 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
+Du har tilgang på på tarmac ?, liker at bildene er tatt "lavt"
-Noen bilder er litt vel skjeve , altså bakken ikke i water... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så jeg bør bruke bakken som vater og ikke maskinene? Ok!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Likte godt denne serien her ENGM 911 - stå på videre
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder. Mine konstruktive tilbakemeldinger:
- Prøv å plasser hovedhjulene i vater hvis du sliter med å finne rett vinkel på bildet - Jeg vet ikke om du har brukt autolevel eller noe liknende, men bildene er noen steder i overkant mettede med farge. Noen ganger funker det veldig bra å bare kjøre opp noen hakk i brightness og så øke kontrasten ørlite bitte litt. - Hjelper også å bruke litt "sharpness". I Photoshop heter det "Unsharp mask", men de fleste editeringsprogram har noe tilsvarende. Men ikke overdriv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er jo jeg amatør da, men mitt første inntrykk var at dette er veldig bra. Du har med alle flydelene innenfor bildett på de hvor dete tydeligvis er meningen. Bildene er skarpe og fine. Så jeg synes du skal være godt fornøyd med egen innsats her!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kjempebilder!!!!
Er laaaaangt fra noen fotograf, men jeg skjønner ikke denne "konstruktive kritikken". Dine bilder står da OVERHODET ikke tilbake for noen av de andre bildene som legges ut her på forumet. Vet ikke hvem som er målgruppen for Scanair, men som kun pilot og ikke fotograf har jeg stor glede av å se alle bildene som blir lagt ut her på forumet. Men jeg må si at jeg til tider blir overrasket over kritikken fra "mere etablerte" forumister. (la det være sag at jeg IKKE legger denne tråden spesiellt til grunne for mine uttalelser.) Fotrsett å legg ut bilder. Jeg kan ikke skjønne at man i noen tilfeller kan legge ut dårlige flybilder! "Et hvert bilde av et fly er et BRA bilde!!" (Gammelt jungelordtak) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]()
En kjempefin serie. Skulle ønske mine første flybildeserie var like bra
![]() Og "salmon-air" jungelordtak er jo en fin motivasjon. Kan tenke meg at man ser på bildene med to forskjellige innfallsvinkler. Som flyver må det være interessant å se fly man har flydd (og kanskje satt bak spakene da bilde ble tatt) samt å få bilder fra de forskjellige flyplasser. Og som fotografer er man litt mere opptatt av "horisonter og skarphet" m.m., noe som slett ikke er uviktig. Trur forumet kan være med på å skape mange dyktige fly fotografer, så det er fint at man får gode råd i starten av karrieren så man slipper å redigere masse bilder i ettertid, når man har lært litt mer (snakker av erfaring ![]() Så lykke til videre "ENGM 911" ![]() Dag H |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synes dette var en god start! Motivene er jo gode og bildene skarpe (bortsett fra litt skjeve horisonter). Flott med nye vinkler og!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Synes disse her ble bra jeg til nybegynner å være
![]() Fine bevegelser i propellene, noe skeivt som er nevnt, men tiltider kler skråperspektiv bedre enn "standard" synes jeg så lenge det er "riktig sett" og gjør det til et mer spennende bilde Når det kommer til "rette bilder" så er det ikke alltid i vater man må ha de, men i lodd Man står i forskjellige vinkler og da kan veier/baner bli i 3D og det er ikke alltid at horrisonter er rette heller avhenger av hvordan man står, men bygninger, (lykte)stolper o.l er som regel i lodd rett opp uansett vinkel sett fra bakken med normal til teleavstand (med unntak for det skjeve tårn i Pisa og bruk av vidvinkel) ![]() Som tømrer er jeg allergisk mot å kalle opp-ned for vater ![]() (Dette under blir ikke sagt fra denne tråden, men generelt) Når det kommer til kommentarer bør ikke nybegynnere få destruktiv kritikk som: "Fy faen så jævlig dette var" som jeg legger merke til har gått igjennom her til tider, men heller mildere konstruktiv kritikk som "Dette var ikke så særlig godt, men mitt tips fra meg til deg til forbedring er bla bla bla bla bla" ![]() En nybegynner som tar 1 bra av 50 skal verdsette det ene bra og glemme de 49 Han skal også huske de konstruktive kritikkene og glemme de destruktive (de er ikke verd en dritt) Når han igjen tar 2 bra av 50 har han allerede blitt dobbel så god og bygger seg opp på den måten. Ingen blir "verdensmester" i morgen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjempe flotte bilder!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Knall fine vinkler, pene bilder. Gleder meg til å se flere fra deg
![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() ![]() ![]() Ett skritt om gangen. Denne gangen fokuserer jeg på rette bilder og beskjæring. Grå asfalt og mer himmel eller omvendt når maskinen taxer som på dette bilde?
✈ Gamle fly bråker best ✈ Last edited by ENGM 911; 10-01-2010 at 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Ikke at jeg er ekspert, men dette var ikke gærent som dere ville sagt i øst.
Husker når jeg også startet. Skjeve bilder, uskarpe, lite fly mye himmel. Så startet jeg opp med enkle redigeringsprogram der jeg rettet opp de enkleste ting som feks. skarphet, beksjæring og skjeve horisonter. Nå driver jeg med photoshop der jeg retter opp bilder, beskjærer, stiller lys, farge og kontrast, fjerner støvmerker, resizer og legger til skarphet. Det er stor forskjell på bildene jeg la ut for et par år siden til disse. Har lært utrolig mye av folk her inne, men også selv med prøving og feiling. Lykke til! Og velkommen som flyspotter! ![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva tar du bilder med forrsten? Kamera?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fra "Vi relanserer service" til "Din tur" | EB | Flyforum | 51 | 24-12-2015 12:11 |
OSL-AGP-OSL 6 Desember 14 "Hvor fanden er okysgenflasken" og medpas. fra helvete. | AvoidingRoyster | TripReports | 19 | 11-12-2014 16:19 |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Fra "Fly smart" til "Mr. Bissniss" | EB | Flyforum | 65 | 25-04-2008 22:47 |