Ny Wizz Air-base: Riga

Stoarn

ScanFlyer Silver
Enligt hva mine kolleger sier, den 3 december Natasza Kazmer (W!ZZ spokesperson) holder en pressekonferanse i Riga.

Poor Air Baltic :(

Re: W!ZZ Air og ny base i....Riga? Pressekonferanse den 3 dec

airBaltic er på defensiven - dette kan bli spennende! Btw, hvem eier Wizz Air - de må vel ha rimelig kapitalsterke eiere?

Hmm, jeg ikke ser at WIZZ vil klare seg a fylle en 180 seter pa ruter hvor BT sliter a fylle sine -500er. Prisnivea er alrede meget lave. Virker litt desperados fra WIZZ. Kanskje litt overekspansjon og na trenger de en plass for sine flyene...

Da blir det nok rute til Torp.

Hmm, jeg ikke ser at WIZZ vil klare seg a fylle en 180 seter pa ruter hvor BT sliter a fylle sine -500er. Prisnivea er alrede meget lave. Virker litt desperados fra WIZZ. Kanskje litt overekspansjon og na trenger de en plass for sine flyene...

Kunde inte vara mer enig med vår man i Berlin. Verkar lite desperat. Vidare har BT någonting som Wizz saknar dvs transferpax. O/d traffik i Baltikum är det inte obegränsat av!

Ifølge artikkelen ser det ut som de fleste forventer rute fra Riga til Budapest og muligenes Praha.
BT flyr vel ikke til noen av disse, mens CSA flyr Rige-Praha

Ifølge artikkelen ser det ut som de fleste forventer rute fra Riga til Budapest og muligenes Praha.

Hva har du funnet det?

Englt hva jag hørde alle forventer ruten til Kyiv pga stor trafikk (mange Ukrainske flytte til Riga under SSSR tiden)

Hmm, det jeg mente var ifølge kommentarene under. Og de er nok ikke veldig pålitelige nei ;)
Ville også tro at det er et stort marked til Ukraina, både Kiev og Lviv. Slik det er nå, går det ihvertfall en full buss fra Riga til Kiev om dagen

Noen skriver om Katowice, Malmo Sturup, Turku og Sandefjord...

Hvordan er belegget hos AirBaltic på Riga-Kiev. For tre år siden fløy jeg Tallinn-Kiev med Estonian og da var belegget rundt 80 % vil jeg tro.

Hvordan er belegget hos AirBaltic på Riga-Kiev. For tre år siden fløy jeg Tallinn-Kiev med Estonian og da var belegget rundt 80 % vil jeg tro.
Har reist kiev-riga 3 ganger i år, vil tippe belegget var rundt60-70%. kansje noe mer på den ene turen jeg reiste i juli, men det var nok av tomme seter. det var i allefall mye fullere fly videre til Bergen alle gangene.

Høres ut som komplett galskap, er ikke den latviske økonomien helt på felgen?

Om det blir Torp har vi følgende:

Osl-RIX Norwegian
Osl-RIX Air Baltic
TRF-RIX Wizz
RYG-RIX Ryanair

Burde begynne å bli bra dekning da. I tilegg har jo Stavanger, Trondheim, Bergen og Tromsø (om den kommer til våren) direkte forbindelse til Riga.

Hvordan gaar Air Baltic paa OSL-RIX? Air Baltic har etter min mening et bedre tilbud til Riga. Norwegian har faerre avganger og langt daarligere avgangstider enn balterne. Jeg har reist med dem en gang t/r og da var det godt belegg, samt transferpax ogsaa, endel islendinger og nordmenn fra andre deler av landet enn Oestlandet.

I tilegg har jo Stavanger, Trondheim, Bergen og Tromsø (om den kommer til våren) direkte forbindelse til Riga.
Du må ikke glemme Ålesund!!
AirBaltic flyr tre ganger ukentlig RIX-AES-RIX!

Er Riga så populær blandt oss nordmenn? Trodde kanskje Praha hadde slått Riga, men..?

Riga er faktisk ikke så populær som en gjerne skulle tro, i henhold til antall avg. fra f.eks SVG og BGO i uken. Man, tirs, fre og lør flyr Air Baltic SVG-BGO-RIX. For kun ett år siden, hadde både SVG og BGO direkte-flighter til RIX, men Air Baltic fant ut at belegget på rutene ikke holdt stand, så de la til LPI. Men da belegget fortsatte nesten uendret fra tidligere, spleiset de sammen SVG-BGO-rutene til en liten "melkerute", og LPI utgikk. Forstår meg ganske enkelt ikke på Air Baltic, når det ryktes at det skal brukes 757 hver søndag/mandag på SVG-BGO-RIX-ruta. Er virkelig belegget så godt at det kan brukes en maskin av dette kaliber?

Er Riga så populær blandt oss nordmenn?

Har tatt AirBaltic fra AES-RIX-AES en del ganger.
Mitt inntrykk er middels bra belegg og at det store flertallet av reisende er arbeidere fra Baltikum.

Det må ikke nødvendigvis være bare Nordmenn som er grunnlaget for ruter til/fra Norge..

Back