Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-11-2009, 14:37   #1
BU595
ScanFlyer Silver
 
BU595's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 938
Norwegian LN-KHD - status

Noen som har hørt om denne ?

quoted fra http://www.luftfartstilsynet.no/mult..._for_6835a.htm

2009/03959-2
Dok.dato: 02112009
Arkivkode: 502
Grad: U 0
Uoff:

I Fra: Arntzen de Besche Advokatfirma
Sak: LN-KHD - registrering av luftfartøy
Dok: LN-KHD - Søknad om dispensasjon fra nasjonalitetskravet for utenlandsk eier - MSN 33022
Saksansv: J / PAN / AAM
Saksbeh: J / PAN / AAM

MSN33022 er denne, ser det ut til
BU595 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 14:40   #2
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,779
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

YES

DY leier enda mere og vokser sterkere enn opprinnelig oppgitt i 3Q rapport. De har jo definitiv en momentum.

Flyet star na i MAN og forventes bak i QLA om ca. 1 uke etter painting.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 14:55   #3
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

KH registreringer har hittil vært forbeholdt 300 serien iallefall. Så det er sikkert at dette er en 800?
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 14:59   #4
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,779
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Ja, absolut sikkert.

Egentlig skulle KHD til KHZ ikke benyttes, men man ville ikke ha denne inn in NO* serien og derfor ble det valgt a benytte seg KHD.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 15:16   #5
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,442
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Ja, absolut sikkert.

Egentlig skulle KHD til KHZ ikke benyttes, men man ville ikke ha denne inn in NO* serien og derfor ble det valgt a benytte seg KHD.
Hmm. Hvorfor i alle dager ville de ikke ha den registrert i -NO* serien? Det er jo reg. serien for leasing fly. Er det ikke?

Eller blir LN-KHD kjøpt brukt, slik at DY eier maskina slik som -KHA/B/C?
__________________
Mvh Lars Tore Haugan

Last edited by LTH; 07-11-2009 at 15:43.
LTH is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 15:25   #6
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

G-CDEG ble fløyet fra Glasgow til Lasham 19. oktober og ankom MAN mandag 2. november kl. 2014.

Den litt eldre 738 G-CEJP (29646) ble fløyet til Norwich på den samme 19. og skal til Ethiopian.

To av Globspans 763ER leies ut til Nas Air og skal benyttes på Hajj - begge disse ble også fløyet ut 19. oktober. Globespan ser ut til å gå i (vinter?)dvale, og sitter igjen med tre 738, to 73G og to 763 (disse flyr for RAF bl.a. til Falklandsøyene og Afganistan).

__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 15:43   #7
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Quote:
Originally Posted by LTH View Post
Hmm. Hvorfor i alle dager ville de ikke ha den registrert i -NO* serien? Det er jo reg. serien for leasing fly. Er det ikke?
Det er vel fordi leasingen bare skal vare noen måneder. Ingen grunn til å bruke opp en "verdifull" NO-registrering på den, kanskje.
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 15:44   #8
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,442
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Quote:
Originally Posted by GF1 View Post
Det er vel fordi leasingen bare skal vare noen måneder. Ingen grunn til å bruke opp en "verdifull" NO-registrering på den, kanskje.
Noen mnd. bare? Hvor ser du det?
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 15:46   #9
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
DY leier enda mere og vokser sterkere enn opprinnelig oppgitt i 3Q rapport. De har jo definitiv en momentum.
Er det noe du tror, eller noe du vet? Det er ikke bare snakk om leasing i påvente av egenleveranser som blir utsatt?
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 15:56   #10
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,779
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

KHD er en leiet 737-8BK, og dette blir ikke kjöpt.

Det vil vare relativ korte, derfor blir det ikke i NO serien. Denne serien er na (nesten) full, bare en eller 2 registreringsmerker er forsatt fritt til disponering, avhenger litt av LN-NOZ.
Men jeg vil ogsa ikke bli overrasked om denne flyet [LN-KHD] star litt lengre enn det er na planlagt.

DY har gitt ut en flateplan med 3Q. presentasjon. Der nevnes det 1 leiet maskin for 4Q. Na kommer to stykker, KGL ville med sin affinitet for tallene har konkludert at behoved har fordobled seg for 4Q. {Jeg vil ikke gar sa langt.}

Man kan si de har mere behov enn de trodde de vil ha da de ga ut 3Q presentasjonen. Man kan ogsa lese dette fra andre indikatorer, som ikke kom frem pa denne forum sa lenge.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 16:51   #11
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Richard, litt skjerpings
Det er reelt problem av veksttakten for nye passasjerer som strømmer til Norwegian kanskje har overgått deres planer eller rett ut deres villeste fantasier for bare noen måneder siden. I tillegg beveger vi også inn i de vedlikeholdsmånedene for Norwegian, der flere av flyene vanligsvis besøker ATC Lasham. Men så ser man helt klart forskjellen mellom SAS og NAX, de greier å snu om på en fem(ti)øring og få inn ekstra kapasitet fort.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 17:03   #12
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Men så ser man helt klart forskjellen mellom SAS og NAX, de greier å snu om på en fem(ti)øring og få inn ekstra kapasitet fort.
SAS trenger vel strengt tatt ikke å snu seg på en femøring for å ØKE kapasiteten ...men jeg skjønner hva du mener
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 20:48   #13
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Ja, absolut sikkert.

Egentlig skulle KHD til KHZ ikke benyttes, men man ville ikke ha denne inn in NO* serien og derfor ble det valgt a benytte seg KHD.
Tusen takk for avklaring BU662 Da blir det helt sikkert flighter på denne 800 med reg KHD.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2009, 13:24   #14
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Og da har fremtidige LN-KHD fått sine farger hos Air Delivery på MAN. Den var scheduled som flight GSM738P med avgang 1100 UTC fra MAN til QLA i dag.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2009, 14:00   #15
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,442
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Og da har fremtidige LN-KHD fått sine farger hos Air Delivery på MAN. Den var scheduled som flight GSM738P med avgang 1100 UTC fra MAN til QLA i dag.
Ble det fullt DY skjema eller noen form for hybrid, da denne som sagt kun er innleid som kortidsleie?
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2009, 00:28   #16
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

LN-KHD kommer i helhvit, bare se



Bilde hentet på websiden til TAS Manchester
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2009, 08:33   #17
Northrider
FlyKirurg
 
Northrider's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Lekkert!!!
__________________
Med forbehold om trykkfeil
Northrider is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2009, 11:17   #18
ThomAAs
ScanFlyer Molded
 
ThomAAs's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,088
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Vi har vel hatt en hvit svane før vi
__________________
ThomAAs
Flying the Norwegian way
ThomAAs is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2009, 21:02   #19
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,348
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Quote:
Originally Posted by ThomAAs View Post
Vi har vel hatt en hvit svane før vi
ALT er vel bedre en A320 til XL
Har fortsatt vondt i knea etter premiæreturen DY hadde til LPA i 2007....

Last edited by Airbus 330; 11-11-2009 at 21:15.
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2009, 21:06   #20
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Quote:
Originally Posted by Airbus 330 View Post
ALT er vel bedre en A320 til XL
Har fortsatt vondt i knea etter premiereturen DY hadde til LPA i 2007....
Slutt å klage, fikk du ikke gratis sjokolade på premiæreturen da
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DY LN-NOT - status LN-MOW Flyindivider 41 28-08-2017 01:48
LN-KHD er ute av DY-flåten Lennart Register- og ATC-Forum 1 09-01-2011 22:53
Hvorfor LN-KHD Brandal Flyforum 17 09-09-2010 21:51
Status sk931 Flyforum 5 28-09-2004 20:00


All times are GMT +2. The time now is 11:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.