![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
Hei folkens ! Jeg lurer på hva som egentlig er forskjellen mellom disse to modellene ? Og hvor er det mulig å finne en korrekt liste over hvilke maskiner hos SK som tilhører de forskjellige modellene
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,691
|
![]()
Forskjellene på MD-81/82/83 går på motoreffekt, rekkevidde og MTOW, enkelt forklart her: http://en.wikipedia.org/wiki/MD-80#Variants
Andre kan sikkert fylle ut med mer detaljer.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
Last edited by RolfL; 25-10-2009 at 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Apropos; er LN-ROY stored nå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Posts: 103
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
LN-ROY fløy i alle fall til 16.10 , og er trolig @CPH
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
OK, LN-ROY var enligt SAS "planned out of traffic Jul 01 2009" men det har väl ändrats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,865
|
![]()
Når ble den siste SAS' MD-81 konvertert til -82?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,865
|
![]()
Finnes det en oversikt over konverteringsdato for samtlige MD-81 som ble konvertert til -82? I såfall ville jeg sette stor på på det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Posts: 157
|
![]()
Hvorfor har noen MD-80 "rundt" bakparti, og noen et mere "flatt"?
Så vidt jeg har sett har er begge variantene blitt betegnet med MD-81/82/83... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,377
|
![]()
Veldig enkelt - det runde halepartiet var det originale designet. Korketrekkeren kom i 1986 og alle -87, -88 og -90 ble levert med disse. Nyere -81, -82 og -83 ble levert med kortketrekkere, og en del eldre ble retrofittet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Posts: 157
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,377
|
![]()
Man sparte anslagsvis 1.5% fuel på modifikasjonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
|
![]()
Det er ganske mye for en såpass liten modifikasjon!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Teknologiske forskjeller - 737NG og A320 | ILS2 | Flyteknisk forum | 35 | 17-10-2024 15:50 |
A32X - B73X forskjeller | kekker | Småprat | 17 | 15-11-2014 21:32 |
Forskjeller i forsinkelser mellom DU og SK | Spruce Goose | Småprat | 3 | 03-05-2014 19:09 |
Forskjeller på A320NEO og 737MAX? | fokkeren | Småprat | 1 | 26-07-2012 10:31 |
Visuelle forskjeller B737 | Harald Oanes | Flyteknisk forum | 10 | 06-10-2009 10:03 |