![]() |
|
![]() |
#1 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Jeg oppdaget at det manglet "bare" 4000 Eurobonus poeng til gullkort - men desverre ser det ut til at opptjeningsåret mitt ender nå i slutten av september. Hvis jeg hadde fulgt bedre med, ville det vært mulig å ta en "mileage run" som dagstur(er) ut i fra Oslo uten at det hadde kostet altfor mye? Noen som kan foreslå slike turer (medio august-medio september) i tilfelle jeg havner i samme situasjonen neste år. Trodde jeg var altfor langt unna grensen til at det var aktuelt og at opptjeningsåret gikk til november, må sjekke når jeg kommer hjem om det er noen langturer som ikke er registrert. Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Browncoat
|
![]()
Du kan jo se etter billige biz billetter med f.eks LX.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Om du er under 25 år anbefales ungdomsbillettene til SAS. Disse gir 100 prosent opptjening i V-klasse innen Skandinavia og koster det samme som de billigste Happy-billettene. Ellers er vel SWISS Business Class et godt tips.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Dette ifølge min egen EB konto etter å ha tatt denne turen i sommer! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så hvorfor stoppe i ZRH - og ikke hoppe et leg til - da er han ihvertfall over 4K og ikke mange kronene fattigere tipper jeg....
1800 hver vei hjelper knapt.... med mindre han har hoppet på noe tilbud om doble points e.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for korreksjon på min egen korreksjon. Det betyr at man kan hente relativt mange poeng ved å fly SWISS t/r Zürich i Business Class som vel starter på 2900 kr. t/r. Et hopp videre til f.eks. München koster bare 800 kr. mer og gir ytterligere 2400 poeng på kontoen. Det blir min plan når jeg skal til München senere i høst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nuvel. Da tolket jeg EB sin oversikt feil. 1800 hver vei skal nok holde uansett. Er ca 1800 poeng jeg mangler akkurat nå, pluss at jeg kanskje har noen andre *A-flighter innnen den tid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Stemmer det. SEA-turen alene gav meg en god del poeng, pluss litt hoteller og sånt, så så jeg hvor nære jeg var. Og selv om det ofte spøkes med at EB-sølv ikke er verdt noe, så ser jeg i hvertfall på mulighet til å bruke Biz-innsjekk som en grei fordel, så da booket jeg meg en liten MR
![]() Når det gjelder det med at SAS belønner deg best om du flyr SK, tror jeg nok fortsatt jeg får mer Miles for pengene med LX enn med SK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, jeg er enig i at du i dette tilfellet får mer poeng for pengene med SWISS enn med SAS. Men generelt sett gir SAS en god del mer poeng for egne flyvninger sammenliknet med partnere. Se bare på eksempelet over. Det samme gjelder jo på Economy, der man f.eks. får 800 poeng for Frankfurt-Oslo med Lufthansa i Economy (100 %), mens SAS gir 1200.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så lenge Swiss gir meg mer enn 50 poeng hver vei på tirsdag, så tror jeg det skal gå bra.. Poengene fra denne ukes LX-flighter har postet, og da mangler jeg 100 for sølvet..
Ser at jeg glemte TAP-flighten, så hadde jeg registrert den, hadde jeg faktisk klart to sølvkort ila. en tur.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Browncoat
|
![]()
Det er vel ikke forsent å registrere den nå?
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Selvfølgelig gidder du - kanskje det blir akkurat de poengene du mangler til noe helt annet når du bruker dem...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hjelp til mileage run (oneworld) fra LAX | Peppep | Reiseforum | 3 | 22-04-2014 07:20 |
Mileage-run Warszawa | fuglern | TripReports | 4 | 18-05-2013 20:42 |
EB innenriks i Norge! Mileage run? | martino | Reiseforum | 28 | 27-02-2013 17:50 |
Med BA til Torino - en liten mileage run... | jcnorway | TripReports | 51 | 18-05-2009 20:23 |