![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Saa proever jeg paa Dansk, i stedet for mit normale Engelsk. Naar I ser stavefejlene kan i nok forstaa hvofor jeg foretraeker Engelsk. (Hvorfor har Scanair's spellchecker paa Engelsk, ikke paa Norsk? Alle de roede linier kan drive een vandvittig).
Emnet om SAS bemaling har nok blivet diskuteret foer, men jeg gik glip af det. Hvad er jeres mening om SAS bemaling gemmen aarene? IMHO er SAS' nuvaerende bemaling den grimmeste selskabet nogensinden har haft. Og et af de grimmeste af noget selskab. -Ikke nok constrast mellem fuselage farven og bogstaverne. "Stealth Airlines" paa en over skyet dag. -Skrifttypen paa kroppen og halen er ikke de samme. Den paa halen er paenere (som den har altid vaeret) - Roed maling paa motorne gar ikke godt sammen med resten af schemet. - Hele effekten er bare grim, grim, og grim. SAS betatle et design firma for det? Jeg er ikke sikker paa om mit ynglings farve var den fra 80'erne eller det det senere Viking skip motif. 80er farverne var mer moderne og stylish. Men viking skip motiffet fra sidst i 60erne til 83 var saa classy. Anyway, bare have jeg synes. Jeg glaeder mig til at hoere havd i har at sige. Og et til spoersmaal: Burde jeg skrive paa Engelsk eller mit dorligt stavet, grebroke Dansk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Stick to English, I think most of us who visit this forum are more used to English than Danish. BRgds Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Discus: Tak for det, godt at vide. Men du sage ikke hvilken SAS bemaling du synes er bedst.
LN-KEH: Det er naemere for mig at skrive paa Engelsk, men jeg kan sagten laese Dansk or Norsk (Bokmaal). Og jeg tror gerne at de fleste paa dette forum er bedre til Engelsk end mange Amerikanere! ![]() Last edited by Vermont Viking; 15-09-2009 at 04:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Synes det peneste liveryet er det SAS har på sin OY-KBO. (retroliveryet)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Very good point indeed. I was thrilled to see SK having a retroplane! But I do pefer the later version of the Viking ship motif. Anyone know when that was introduced? My guess would be around 1965-66. Is there anyone else who thinks SK's current colors are ugly? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() (By the way; Vermont is great. Used to go skiing in Stratton when I lived i Westport, CT.)(The winters of 97 and 98) ![]() Last edited by LN-AØR; 17-09-2009 at 06:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Stripene var stilige - men på B737-600 ville det sett latterlig ut. Ønsker meg et gjensyn med et oppdatert dragedesign i fremtiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nettopp... Stripene kommer ikke til sin rett på en såpass kort kropp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dornier
|
![]()
Høres slettes ikke dumt ut!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvor mye koster det forresten å lakkere/male et fly? F.eks en 737?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Evt. ny bemaling for SAS? | Egenes | Flyforum | 48 | 10-09-2019 10:42 |
Spørgsmål om BA bemaling | sk931 | Småprat | 2 | 12-10-2017 17:08 |
Spanair ny bemaling? | sk931 | Flyforum | 5 | 05-05-2010 14:44 |
Hvor mange SAS-Braathens fly er fremdeles i BU-bemaling? | Fry | Flyforum | 8 | 26-04-2006 10:51 |
Ny bemaling............ | sk931 | Flyforum | 0 | 03-06-2005 07:15 |