![]() |
|
![]() |
#1 |
Guest
Posts: n/a
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
En økning på 10% i kabinfaktor er jo glimrende! Gratulerer!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,387
|
![]()
Imponerende og veldig hyggelig!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
og, klarer DY å holde kostnadene under 60 øre per ASK blir det overskudd også (men jeg er ikke helt sikker på den yielden på 81 øre - den virker noe optimistisk med tanke på alle kapmanjene)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Gratulere Norwegian
Jeg er overrasket og imponert. Sterk økning i kapasiteten samtidig som kabinfaktoren øker vesentlig. Internett andelen er også imponerende. http://pub.tv2.no/nettavisen/reiseliv/article372544.ece ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Men du som kan regne på dette CK, tjener de peng???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]()
Disse gode tallene kan vel sikkert ses i sammenheng med SK's nedgang i mars også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Men kjempegode tall for Norwegian. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,924
|
![]()
Og samarbeidspartneren Sterling..........
Sterling hadde en passasjerøkning på 30 prosent i mars og en samlet vekst på i underkant av 27 prosent i årets tre første måneder. Lavprisselskapet fraktet over 160.000 passasjerer, mens kabinfaktoren var på over 85 prosent i mars. - Fremgangen viser at Sterling har evnen til å selge reiser til destinasjoner og priser som er attraktive for passasjerene, sier Sterlings kommersielle direktør Stefan Vilner. http://www.boarding.no/art.asp?id=16060 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Merkelig det med Sterling at de selger sommerbillettene til halv pris! Et selskap som Sterling burde vel heller ha litt is i magen. Halv pris for et typisk turist selskap i høysesongen virker nesten litt desperat. Jeg er ikke god på dette, som sikkert noen allerede har oppfattet, men lurer på hvordan de forretningsmessig tenker?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,522
|
![]() Quote:
Men tilbake til topic: Imponerende av DY - hvis de klarer aa holde en noegenlunde stoedig yield, burde det kunne vaere penger aa tjene med belegg paa over 70%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,387
|
![]()
Da burde regnskapet til Sterling vise positive tall....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
Ikke nødvendigvis. SAS Braathens har store volumer på de store businessrutene, trafikk som mer eller mindre forsvinner i påsken. Norwegian har vært åpnet nye utenlandsruter og tjener godt på mye turisttrafikk i påsken. Om du ser på trafikktallene kommer det tydelig frem at det er på utlandet de store volumene ligger - utenlandstrafikken er opp nesten 40.000 pax (eller 220% om man skal bruke prosent, som blir latterlig når produksjonen har økt så mye. Nå er det nok sikkert mulig at DY har tatt noe fra SK på innenriks også, etter at de dumpet ut en masse seter gjennom å øke antallet frekvenser på BGO og TRD, men hoedgrunnen til at de gjør det bra i en måned med påske og SK gjør det mindre bra er nettopp forskjellen i passasjerer: SK har mye business, DY har mye leisure. Det interessante blir å se resultatene for Q1, med 100% av fuelkostnadene u-hedget snakker vi om MANGE tusenlapper ekstra per flight.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Norwegian sier jo selv de ikke kommer i pluss i første kvaratl i år så det er jo ikke mye å lure på.
At Norwegian har klart å få flere til å reise med dem er kjempebra......nå gjenstår trinn 2 - få prisene såpass opp at selskapet også tjener penger. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trafikktall Norwegian februar | Rland | Flyforum | 11 | 11-03-2019 09:49 |
Trafikktall Norwegian for august | Cockpitview | Flyforum | 0 | 04-09-2015 09:19 |
Trafikktall Norwegian 2013 | branserud | Flyforum | 3 | 06-03-2013 10:57 |
Norwegian trafikktall november 2011 | FlightDeck | Flyforum | 2 | 08-12-2011 17:23 |
Norwegian trafikktall for mai | CK | Flyforum | 15 | 11-06-2006 21:03 |