![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vel her kommer min første trip report! Mulig noen misliker å lage en report om ID - reiser, men så får det være... har ingen bilder av første del av reisene, da jeg føler meg litt gæærn om jeg begynner å dra fram fotoapparat. Men kanskje jeg får Dengue-feber og drar igang med noen bilder etterhvert.
01.08.09 TG 955 OSL-BKK Avngang 1445 Landing 0610 Fly; A 340-600 Sete; 17 F (15 F) På turen til BKK hadde jeg bestemt meg for å flotte meg litt og var veldig nysgjerrig på hvordan C-klassen er på silkeekspressen, så jeg tok ut business-billetter. Jeg fikk opprinnelig utdelt sete 15 F, men lille nerd som jeg spurte jeg om det var mulig å få et vindussete. Det var desverre ikke mulig å oppdrive, men den svært hyggelig damen i boardingskranken sa at det satt ingen ved siden av på 17 F, så jeg ville få to seter for meg selv. Selv om det ikke var vindusplass var jeg ikke snar å be om det, og sank ned i 17 F og ble raskt akkompagnert av litt champagne, hot towels og en noe eldre og kanskje litt bisk dame kom å delte ut menyer å tok bestilling av hva vi skulle ha til hovedrett. Jeg fant også fram comfort-kitet som allerede lå i setet, og kunne konstatere at det ikke var noen skopose der. Ei heller fikk vi tøfler. Den deilige sikkerhetsvideoen til Thai kom på skjermene, flyet tok av nesten på tid og jeg gledet meg til fortsettelsen på turen. Oppe på cruise ble det delt ut snacks som besto av en pose med tørkede bær og en varm krabbekake med mais og agurkrelish. krabbekakene var kjempegode, krydrede og ga deg en smak av thailand. Drikkefølget ble det jeg ALLTID drikker som fordink på tur; Champagne (Pommery brut royal) og bloody mary. Dagens meny betso av en forrettskomposisjon av følgende; Ristede scampi, grønnsaks- og pastasalat, grillet kyllingbryst og hummermajones. *** Grønn salat med dressing *** Grillet okse indrefilet, grønnsaker, potetpurè med urter og rødvinsaus eller Sprøstekt torsk med sweet and sour sauce, stekt ris og grønnsaker eller Svin i rød curry med bambusskudd, dampet ris og ristede grønnsaker eller coq au vin med røstipotet. *** ost *** jordbærterte Forretten var grei den, litt snodig sammensetning, men greit nok. Her fortsatte jeg med litt spruddel i glasset, og fikk snarlig servert et varmt brød ved siden av. Salaten var egentlig grusom, eneste som kunne løfte den var litt asparges og cherrytomater. Jeg gikk for torsk til hovedrett, da jeg liker å spise fisk når jeg er ute å flyr. Den var helt ok, men ikke noe å rope hurra for. Her gikk jeg for Macon villages 2006 i glasset, og det funket bra. Ostene var balle kjedelige, emmentaler og en helt alminnelig brie, akkompagnet av ostetilbehør alla 1986; druer og paprika. Jeg gledet meg egentlig litt til desserten, men da jeg så at det var en helt alminnelig ferdigkjøpt jordbærkake (typ tjukt med sukkerbunn, krem, og sporadiske jordbærbiter overtrukket med jordbærgelè) valgte jeg faktisk å stå over. tok heller en kaffe og en martell XO, og pluss for deilig filterkaffe. smakte kjempegodt, og martell XO kan jo aldri bli feil. servicen var over og det ble som ofte er vanlig på long-haul delt ut vann og av med lyset. Ble litt skuffet over utvalget av AVOD-filmer, da jeg synes det var lite å rope hurra for på akkurat denne flyvningen. Sist må jeg påpeke at kabinbesetningen hadde en snodig måte å jobbe på, nesten konsekvent så jobbet de seg nedover en midtgang for så å fortsette på den andre istedenfor å ta begge på en gang synkront, men men mulig det er jeg som er rar. Underveis hadde jeg litt problemer å sove, så jeg ble sittende å se på gamle filmer og drikke vin inntil jeg endelig duppet av for et par timer. våknet så igjen og tok et par glass vin, og da jeg hadde lyst på et tredje et smalt det fra den gamle biske dama som jeg beskrev på starten at "now is bleakfast!". Turte ikke annet enn å sette meg å holde kjeft og få servert frokosten som besto av frisk frukt og youghurt som en forrett, så var det tre choice på varmmat; omelett, sopp, bacon, sossiser og grillet tomat ellereggerøre med urter, kyllingpølse, rista sopp og grilla tomat eller Nuddelsuppe med "chinese roast pork". Helt ålreit frokost og jeg fråtset i den gode filterkaffen! Da var det klart for landing på Suvarnabhumi, og alt i alt synes jeg ikke Thai C-klasse er så mye bedre enn SK, da dette er det eneste jeg har å sammenligne med. Har jo ikke prøvd first, men savnet litt in-between servering, småting som tøfler og skopose etc... synes også self service stasjonen hos SK er et pluss. Men en ting skal thai ha; Flott servise og bestikk, ser virkelig lekkert ut! 02.08.09 TG 431 BKK-DPS Avgang 0840 Landing 1400 Fly; B 777-200 Sete; 55 K Smooth connection på BKK, og det var bare å kikke litt rundt før man tuslet bortover til gaten for å vente der. Gikk ombord og ble møtt av et svært hyggelig og ungt kabinpersonale og ble henvist til plassen min som endelig var et vindussete. Veldig positivt at det på et økonomisete ligger en pute som i tillegg er av tøy, det varmer i et norsk hjerte som stadig ser at selskapene her på berget stadig kutter ut mer og mer service, og de 100 smågrisene som flyr rundt hjemme ser ut som noen søplehauger inni. Det gjorde ikke dette flyet! minus for dårlig in-flight entertainment, men så var jo ikke turen så lang heller da. vi tok av litt over tid, og når vi komo i luften begynte serveringen som først besto av vann og juice, før det ble delt ut refreshment towels. mer vann og juice kom på brett, før man fikk utdelt et brett med frukt, youghurt, og litt diverse annet småplukk. Varmmat hadde de to choice på; typ vanlig varm frokost (eggerøre, pølse etc) eller Kyllling med ris. siden jeg allerede hadde fårr en slik frokost for noen timer siden gikk jeg for kyllingen og den var svært velsmakende. Akkompagnert av gulrot og boc choi var jeg riktig fornøyd. Kabinpersonalet var uvanlig blide og service-minded, noe jeg kanskje ikke helt fikk følelsen av på turen før. Landing på DPS litt før tidtabell. Leg nr 2 imponerer! Veldig god økonomiservice! Torsdag blir det Cathay pacific til Hong Kong, fortsettelse følger og håper rapporten faller i smak. ;-)
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Litt overrasket over at stadig flere sier at TG-C ikke er noe raffere enn SK-C.... hmmm, må kanskje revurdere ønsket om TG til BKK neste gang, og hoppe på SK (igjen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
ja jeg ble også litt overrasket! liksom hatt inntrykket av at TG liksom er en av topp 10-ene, men synes ikke det matcher sammenligningsgrunnlaget jeg hadde
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Super rapport! Fikk litt de ja vu her, ettersom du tydeligvis har fått samme mediocre service som jeg fikk sist. Håper jeg kan unngå Thai på min neste Asia tur, for jeg har fått dem langt oppe i halsen!
Som du sier, forrett er merkelig sammensatt. Det er den hver gang. Ble ostene servert fra vogn, eller forhåndsopplagt på tallerken? De jeg fikk var tørre, og bar preg av å ha ligget på tallerken for lenge. Desserten ferdigkjøpt, kjedelig og knusktørr. Hovedretten bare i en liten skål hvor alt er varmet opp sammen. Totalt smakløst! Jeg er faktisk overrasket over at de ville servere deg vin igjen når du våket! Men jeg må si det er postivit hvis de nå har byttet fra Remy XO til Martell XO. Kun det beste er godt nok der! Og det er ikke mange som henger med dem i den klassen! Hvordan hadde de lagt opp kabinfordelingen på 346 maskinen? Brukte de den bakre biz cabinen til Premium Economy? Hadde de sperret av rad 1 og 2 som vanligvis er First? Keep 'em comming!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
jeg var ikke bak og så, men 346`en har jo egen first kabin som er separat fra resten av biz kabinen.
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Glimrende rapport!! Veldig artig å lese. Lurte litt på hvordan belegget var på Oslo-flyet. August er kanskje ikke høysesong til Thailand. Var det mye folk ombord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Flott rapport, alltid morsomt med ID-reiser
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flott og informativ rapport. Vurderer selv også TG OSL - BKK i samme klasse om en stund, men må kanskje revurdere det. At du reiser på ID-bill bekymret ikke meg, flesteparten av mine reiser betales av arbeidsgiver og slik er det sikkert med flere her.
Fortsett gjerne med flere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
TG er bra på bakken, ikke så bra i lufta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
i morgen følger CX DPS-HKG ;-)
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
06.08.09 CX 784 DPS-HKG
ETD 1600 ETA 2045 Fly; B 777-300 Sete 66 A (54K) Ja da var det dags for å forflytte seg til Hong Kong etter 5 fantastiske dager på Bali. Jeg trippet opp på flyplassen og en ID-reise med asiatiske selskaper begynner jo som vanlig med et oppstilt ansikt bak en skranke som sier det er fullt. Men det var det jo ikke. Bortsett fra det elsker jeg å fly asiatiske selskaper! De driver liksom flyselskap som vi gjorde før i tiden før all lavprissøpla kom inn på markedet og krise på krise har skyllt innover verden som aldri før. men men nok om det. Vel ombord på sete 66 a finner jeg ut til min store begistring at jeg har fått en to-seter på bakerste rad helt for meg selv.... vel gleden ble kortvarig da en far kom bort med sin datter som lurte på om de to kunne sitte der så de kunne sitte sammen og om jeg kanskje ville ha et sete lengre fram i flyet. Vel vel..... jeg kan jo ikke være så egotrip at jeg sier nei. på 54 K som jo er et vindu slåre jeg meg ned og finner ut til min store begeistring at både inflight magasin (som var utrolig bra med veldig gode reisetips), duty free katalog OG spypose som var pakket inn i plastikk. Liker sånt. PTV burde jo være standard på en slik vakker fugl, og det var det selvsagt. Men ikke AVOD?!?! hadde nesten forventet det ombord "airline of the year". Vel vel, på en slik "kort" tur holder man ut med det meste og det var bare å lene seg tilbake og nyte brølet fra motorene når flyet tok av 2 minutter over rutetid. Oppe i luften besto servering av fordrink med snacks. I dette tilfellet ble det delt ut en pose peanøtter og jeg gikk for et glass hvitvin som ble skjenket av helflasker - noe jeg ELSKER! det er så mye pissevin som blir dyttet ut på småflasker til random flyselskaper. middagsservering som besto av kylling typ ala cantonese cooking kom etter en lang stund da vi fikk på skiltet med setebeltet fordi man forventet en del turbulens som aldri kom. og det smakte egentlig veldig godt! Brettet inneholdt det meste man trengte, våtserviett, brød og smør, kopp, et lite assortiment av frisk frukt og en ganske tørr kjekssjokolade. Til maten gikk jeg for en rødvin, også denne skjenket fra helflaske (gleder en sjel med fagbrev fra restaurantbransjen) og litt vann på si. alt i alt en helt enkel, men veldig bra service på en flight på litt over 4 timer. Vi landet 2021, godt før rutetabell, og jeg må si HKG international er en fantastisk flott og effektiv flyplass; kl 2120 sitter jeg allerede på hotellet og skriver ¨denne rapporten! Da er det bare å satse på at tyfonen Morakot går klar av Hong Kong og det blir noen fine dager her!
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
og her kommer fortsettelsen....
08.08.09 HKG-NRT JL 732 ETD 1500 ETA 2020 Fly; 744 sete; 67 e etter nok en gang og nesten faatt orgasme av servicen paa og rundt HKG international (man kan feks sjekke in bagasjen fra 24 timer foer avgang paa airport express stasjonen i hong kong) tuslet jeg bort i JAL skranken og forberedet meg paa aa faa den vanlige beskjeden; fullt! men neeeeida.... fikk sete med en gang, kjempesoete mennesker som jobbet der, saa med det unna verden hadde jeg tid til en liten matbit og litt shopping paa HKG. var ikke i det mest avanserte humoeret etter 38 grader og drepende luftfuktighet saa jeg gikk for en italiensk pizza og en liten salat. godt. jeg gikk saa gjennom sikkerhetskontroll og immigration, alt i HKG style; raskt, effektivt og vennlig. rasket med meg litt champagne og rom fra duty free shopen som egentlig var ganske dyr, og ruslet sakte mot gaten hvor boarding var satt til 1430. JAL har tydeligvis et veldig fokus paa on time, for ved alle JAL skranker/omraader sto det skilt om at hvis man ikke var ombord innen ti minutter foer avgang, slapp man heller ikke ombord, noe jeg er helt for saa lenge det ikke skyldes aarsaker som kan lastes et selskap selv. det er ikke hver dag jeg flyr en jumbo, saa brille-jesusen i meg vaaknet fort opp da jeg gikk nedover gaten paa vei inn i flyet. den romslige kabinen vare inndelt i 3-4-3 paa monkey class, noe som vel er helt vanlig. helt grei benplass, men ikke noe aa skrike hurra for. kabinen var innredet i typisk japansk pastell-aktig interior, noe jeg ikke helt klarte aa bestemme meg for om saa grellt ut eller om det saa bra ut nettopp fordi det er japans flag carrier jeg var paa tur med. Ellers saa baerer jo 747-400 av at det ikke er noen "top of the pops" maskin lengre, men her hadde JAL flesket opp med med nytt IFE system med PTV og utloesbar kontroll (ikke de kjipe som boeing leverer som sitter i armlenene).... men dette viste seg da og ikke vaere med AVOD. av en eller annen grunn ble vi staaende og brenne fuel og vente lenge uten at noen sa noe om hvorfor, saa take off ble 10 min over rutetabell, men med en flytid paa 3 timer og 40 skulle jo det kjoeres inn greit og vel saa det. serveringen kom igang og de triveligste vertinnene jeg noensinne har sett kom og delte ut refreshment towels samt ga ut det man ville ha av fordrinks. de kom aldri saa langt som til meg foer vi kjoerte inn i Moroqat og det ble rimelig turbulent en stund (15 minutter el no). For aa komme kjennom servicen kjoerte de bare rett paa maten, og paa oekonomi hos JAL har man faktisk 2 choice og de har en meny, selvfoelgelig med bilder av maten - det er jo tross alt Japan! kylling eller fisk ; jeg gikk for fisk innbakt risdeig, gulrot, okra, soyaboenner ris og ponzu. med paa brikkan fulgte en liten skaal med nudler og typ japansk tofu og fiskepudding, en liten skaal med en slag mais - og potetsalat, ferdig paasmurt baguettskive og et wienerbroed med sjokoladebiter. hva kan jeg si; det maa vaere ferste gang jeg faar metallbestikk og spisepinner paa oekonomiklasse hos et selskap; BRA!!!!!!! jeg tok en asahi (oel) til maten og groenn te. de serverte baade groenn og kinesisk te samt kaffe, men til den slags mat liker jeg best det groennt. jeg fikk sett x men; wolverine under maaltidet, jeg virkelig storkoste meg. selv om jeg hadde midtsete, hadde jeg setet ved siden av meg ledig saa det var nok av plass til aa strekke ut hoyreskulderen paa. flott in between service med sjokolade, vann og juice, og da jeg ikke ville ha noe av det spurte de om det ikke var noe annet jeg ville ha, og jeg hadde i bunn og grunn lyst paa litt hvitvin. vinen kom i smaaflasker, og helt uanmeldt med en pose med kjempegode rissnacks. star trek XI sto for tur, og jeg rakk akkurat ikke aa se slutten foer landing paa narita; 20 minutter foer tidtabell! ikke gaernt! JAL maa vel sies aa hittil vaere en av de beste oekonomiklassene jeg har hatt, tror det overgaar CX og!
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
14.08.09 SK 984 NRT-CPH
ETD 1140 ETA 1605 Fly; A 340-300 Sete; 05 A Sånn.... da var det klart for siste strekka av den lange reisen! Check in på NRT gikk svært smidig, og etter litt tusling rundt og små shopping satte jeg meg ved gaten og ventet på boarding som skulle begynne kl 11. og ganske nøyaktig på slaget 11 begynt ombordstigningen, og jeg gikk ombord og innfant meg på mitt angitte sete. Ca 90 % beegg i dag. I bunn og grunn synes jeg Biz-stolene hos SK er ganske ok, om man ser bort fra aberet at de ikke er full reclinable. Men det er de faktisk ikke hos Thai heller! Etter en liten stund fikk jeg et glass med boblevann, men denne gangen servert i stettglass, noe jeg må si gjorde seg litt bedre enn de vanlige reagensrørene. Push back og avgang litt over rutetid, og med en flytid på ganske nøyaktig 11 timer denne dagen skulle det holde ganske nøyaktig slik at vi skulle parkere litt før rute i CPH. Oppe i lufta ble det delt ut comfort kit, tøfler og headphones. Det Jeg liker godt hos SK er at man får skopose så man har et sted å "gjemme" skoene når man tar de av, vet ikke hvorfor men jeg bare liker det av en eller annen grunn. Menyene ble delt ut og et svært hyggelig kabinpersonale kom ganske snart og tok seg av fordrinks. Kun CPH crew ombord i dag! Jeg gjorde som jeg alltid gjør; Sprudelwasser og bloody mary! I tillegg en pose med røkte mandler og en liten snæck, mens jeg studerte dagens meny; Snack; Spyd med andedumpling, cipollina, soltørket tomat og agurk Grønn salat med dagens dressing *** Røkt red snapper med røg- og grønn tangsalat, rød pepperfrukt og urtemajones. Utvalg av brød, knekkebrød og smør. *** Posjert St. Petersfisk med sukkererter, paprikasaus og potetkake eller Nanban-grillet kylling med purre, aubergine, gresskar og ris med sorte sesamfrø eller Braissert oksekjake, småløk, blandede grønnsaker, potetpurè med bacon og persille, rødvinsaus eller kramellisert sjalottløk og linse-canneloni, soltørkede tomater, sauterte grønnsaker og persillesaus *** Camembert og dansk blåskimmelost med eplechutney og dadler *** sjokoladekake med fruktsalat 2. servering Kanapèer; Coppa skinke med ratatouille og Kyllingsalat med egg og grønnsaker *** Buffet; Sprengt oksebryst i urtesaus, laks - og potetkake med sitron- og smørsaus, poteter med timian og rødløk, sauterte grønnsaker, krydrede bokhvetenudler. *** frisk fruksalat HOT TOWELS!!! (Og pluss til SK at de bruker gode towels i ordentlig kvalitet på long haul... en del har en tendens til å loe noe jævlig, og det er ikke alltid man har en sidepassasjer til å plukke hvite dotter ut av ansiktet ditt) Salat og forrett kommer jo som den sedvanligvis gjør på brett innpakket i plastfilm.... Jeg har sett en del reagerepå den berømte plastfilmen, og jo ja... jeg er iogforseg enig, men jeg prøver å forestille meg hvordan man ellers skal gjøre det når man har valgt porselenet de allerede bruker?!!!? Jeg vet at flycatering vogner ikke er spesielt rene at det gjør noe, så da foretrekker jeg faktisk at maten er tildekket med noe. Vel, back to topic; Salaten er som vanlig ganske kjedelig. Kunne man ikke freshet den opp med noe krutonger eller parmesan eller et eller annet liksom!??! Red snapperen var veldig god!!!!! Den gikk ned på høykant med et glass Sancerre Les Grandmontains Domaine Laport 2007 (som også var virkelig god). Til hovedrett gikk jeg for oksekjake (!??!!?!), og jeg må faktisk si at når man ikke har logistikken til å servere oksekjøtt med stekegrader er dette et glimrende alternativ ; oksekjøtt som er tilberedt over lang tid slik at det er mørt og ikke minst bruke stykningsdeler med en del fett slik at smaken blir fyldig og god. Litt skandinavisk husmannskost-aktig, men jeg liker det! Tull og ha indrefilet på fly uansett, den blir bare ødelagt og seig! Til maten gikk jeg for en Crozes Hermitage Petite ruche 2007 mens jeg prøver å ikke tenke på at salt og pepperbøssene er i plastikk. GOD VIN!!!!!! Liker også veldig godt serveringen av grønn te! Ostene er servert på den måten jeg liker det; med god chutney og søtt tilbehør. Camemberten var om noe litt kjedelig, men jeg blir som Monty muskelmus når jeg får blåskimmelost så da var alt glemt. Noe jeg synes kunne vært en forbedring hos SK er at de konsekvent serverer portvin og rugcrisp til osten. Portvin funker selvfølgelig til blåskimmel, men til kittoster og halvfaste oster er det fullstendig flykrasj! Kjør på med noe hvitt eller sauterne i tillegg til port; og gjerne finn et brød i tillegg til knekkebrødene! Ettersom jeg er så blåskimmelost-hore valgte jeg faktisk å stå over dessert og spurte heller om jeg kunne få enda mere ost. Sjokoladekaka og fruktsalaten føler jeg blir servert på 95 % av flygningene, så her er det rom for litt nytenking. Men pluss for Häägen Dazs iskrem på dessertvognen! Vel, servicen over, flaskevann ble utdelt også var det og titte litt gjennom filmutvalget ombord. Ikke det helt elleville utvalget av filmer, men nå kan jeg ikke si at det har vært så veldig mye bedre hos de andre selskapene jeg har vært borti på denne turen. Endte opp med Watchmen før jeg sovnet, og sov faktisk en 5 timer før jeg våknet opp av at kabinen er for varm, men det er tydeligvis meg det er noe galt med for det gjør jeg 95 % av gangene jeg er ute å flyr. Jeg mener at SK er mye flinkere på in between service enn Thai var, det er alltid noen som kommer på jevnlig basis med soft drinks, frukt, sjokolade, iskrem. Og ikke minst self service buffeten... Jeg er av den typen som vil være til minst mulig bry (jeg er jo norsk), og ikke minst etter å ha opplevd sinnatagg-damene hos Thai når man vil ha noe, er det ganske ok å liste seg litt rundt i gangene og hjelpe seg selv. 2. servering starter med appelsinjuice og hot towels. Kanapèene var veldig gode, og også til dette velger jeg samme hvite som jeg hadde til middagen. Valgte laks- og potetkake med grønnsaker til hovedrett. Høres litt sært ut, men det var faktisk veldig godt, og ikke minst godt utvalg av grønnsaker; sukkererter, babygulrøtter, enoki sopp, okra og squash. Fruksalaten lå i en kopp og besto av forskjellige typer melon, kiwi, mango og druer.... og jeg må si jeg ELSKER japanske druer! De smaker helt fantastisk, føles litt som oregon peaches! Litt deilig (ironisk) Nescafé i koppen, før det var å pakke sammen og den svært omstendige "preparering av kabinen for landing" og videoen som blir vist angående dette. Jeg humrer litt inni meg når damen, som forøvrig har en fantastisk stemme, sier; "we thank you for flying Scandinavian Airlines; The airline connecting northern Europe to the world". For det begynner vel å bli en sannhet med modifikasjoner. vi landet pent og pyntelig 1555, og siden jeg var en av de første ute av flyet gikk transfer security kjapt og greit. 14.08.09 SK 1460 CPH-OSL ETD 1710 ETA 1820 fly; 738 Sete; 08 F Ja... egentlig ikke så mye å si om denne turen, eneste at jeg får claus av å komme til Europa etter å ha vært i Asia hvor wide bodies så og si er det eneste som trafikkerer der borte. Dette var en av de nye -800ene til SK, og det irriterer meg til stadighet at det er installert In-flight entertainment i disse, men at det ikke blir brukt. Flighten tok av litt over rute og landet (som den vanligvis gjør) på rute. Jeg la nemlig merke til at det var noen som ikke var like heldige på CPH, de annonserte nemlig over PA at de som skulle med Norwegians rute til OSL kunne henvende seg hos Novia for å få utdelt meal vouchers. Og jeg må si jeg er veldig glad for å lande på rute, ikke minst fordi turen er lang, men det er også fredag kveld. In-flight ble det tilbudt noe laks, men jeg valgte å avstå og tok heller en ny runde med sjampis og bloody mary da jeg knapt skulle snu i døra når jeg kom hjem før jeg skulle ut på fest. Vel, håper den noe lange rapporten er til glede for noen; det kan nemlig hende det gir meg inspirasjon til å lage fler!
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Veldig bra rapport. Grundig og godt beskrevet. Takk for at du tar deg tid til dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En herlig rapport, JV. Den klarer seg fint uten bilder når du beskriver så bra som du gjør!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Takker for denne meget intressante og morsomme rapport Jarlabanke Vking
![]() ![]() Hvem er cateringleverandør til TG på OSL?
MD11 - King Of The TriHolers Last edited by MD11; 16-08-2009 at 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er jeg faktisk ikke helt sikker på... lurer på om jeg har sett en gate gourmet parkere opp ved bussen til Thai, eller er det et minne jeg har lagd meg?
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takker så mye for rapporten. Godt lesestoff
![]() Tror ikke du trenger å være flau over at du tar noen bilder. Helt normalt det. Bare spør en Japaner ![]() Vet ikke hvor mye catering-levrandøren får utfolde seg når det gjelder samensetning av matretter osv...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
nei det er nå en ting, men har opplevd flere ganger med GG og få muggen mat levert.... det er ikke så veldig snacksy og vitner om kaos og dårlig vareflyt!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK983 CPH-NRT diverter til OSL | jameson82 | Småprat | 12 | 18-05-2017 17:36 |
ZQN-AKL-HKG-TPE-BKK-IST-OSL (2014) | SeatBelt | TripReports | 26 | 07-01-2016 15:44 |
Big in Japan II: OSL-CPH-NRT// HND-HIJ// NRT-CPH-OSL | jb1 | TripReports | 6 | 29-01-2009 17:54 |
OSL-CPH-PEK-HKG-BKK-ARN-OSL Del 1 | Chriscross | TripReports | 4 | 20-01-2009 15:43 |
NRT-CPH-OSL | Holmion | TripReports | 8 | 30-10-2007 12:44 |