Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-07-2009, 22:55   #1
rampen
ScanFlyer Silver

Default Oslo-Miami

For dere reisevante her på forumet, ønsker jeg en anbefaling på reise fra Oslo til Miami i februar 2010. Det er mye å velge i når det gjelder selskaper. Ønsker å reise ut om morgenen fra Oslo, og være fremme i Miami så tidlig som mulig, uten mest mulig stopp/flybytter. Har god erfaring med flyvninger med British Airways, men aldri flydd med de over atlanteren. KLM er visst også bra, har jeg hørt. Continental er vel raskest, mem har vel ikke den beste comforten, eller servicen ombord. Noen som har ideèr, eller forslag for meg tar jeg imot disse med stor takk.
rampen is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2009, 09:15   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Oslo-Miami

Vel, jeg hadde tatt CO uansett, service etc ligger ikke tilbake fra de andre...
Grei forbindesle via EWR..

Men hvis du ikke skal til selve Miami, hadde jeg tatt Fort Lauderdale. Så grei å komme videre fra. Hvis du skal rundt omkring, burde du fly hjem fra en annen plass.. Avh hvor du vil. Sist feb-mars fløy vi inn til FLL og ut fra RSW ( Fort Meyers ). Hvis barn og Disney, fly hjem fra Orlando..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2009, 09:16   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Mye smak og behag når det gjelder den ruten. BA er helt grei på turistklasse over dammen, og hvis du putter i noen ekstra kroner så har de jo premium economy også. Bedre seter og bedre plass. Fordelen med CO er så vidt jeg ser et par ting. Immigrasjon på EWR (MIA kan være en zoo), samt at du våkner opp i OSL på hjemturen og slipper LHR-OSL-legen. Servicemessig er CO på høyde med de andre, minus det at du må betale for alkoholen. CO har et bedre inflight entertainmentsystem enn de fleste andre. Det å fly 757 over dammen er en smakssak. Dersom du skal bevege deg rundt i Florida så kan CO være et alternativ da de jo flyr fra de fleste plassene tilbake til EWR. Transfer får du jo uansett på EWR eller LHR på vinterstid med de utfordringene det kan være.

Tror ikke det er noen klar vinner eller taper - mye kommer anpå personlige preferanser.

NB! BA har salg (økonomi og premium økonom) fra London nå så hvis du er av typen som vil gamble på to billetter kan det være noe å sjekke. Salget slutter 14. juli!

Old 13-07-2009, 10:25   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

MIA er et høl. Vil også anbefale andre flyplasser i området.

Men vil du til MIA er Swiss et godt alternativ. Riktignok fem timers venting i ZRH på returen, men ZRH er en spennende flyplass og innen man kommer hjem er det nesten leggetid - noe jeg synes en stor fordel når man reiser østover. Jeg hater å ankomme om morgenen.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2009, 10:57   #5
rampen
ScanFlyer Silver

Skal dit på Cruise, og da er vel Miami den beste løsningen. Har sjekket litt selv, og den rimeligste løsningen blir SAS til London, og AA derfra direkte til Miami. Men har sett litt på Swiss også, et godt alternativ. BA ligger midt på treet når det gjelder pris.
rampen is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2009, 14:07   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
NB! BA har salg (økonomi og premium økonom) fra London nå så hvis du er av typen som vil gamble på to billetter kan det være noe å sjekke. Salget slutter 14. juli!
Ganske safe gambling, etter mine erfaringer.

Skulle selv fly OSL-LHR/LGW-DUB på separate bookinger. Da flighten OSL-LHR ble kansellert, ble jeg booket om på begge bookingene for å komme meg dit jeg skulle.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2009, 15:27   #7
matsbg
ScanFlyer Blue

matsbg's Avatar

Og selv på to separate BA bookinger så går jo bagasjen rett til siste destinasjon
matsbg is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2009, 15:40   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by matsbg View Post
Og selv på to separate BA bookinger så går jo bagasjen rett til siste destinasjon
Det kan jeg forresten bekrefte, hvertfall om Matsbg sitter i skranken
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2009, 16:01   #9
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

I Reidars lille verden er CO alltid raskest, men sjekker man tidtabellen er det Lufthansa via Frankfurt som er raskest til Miami, total reisetid 12 timer og 55 minutter. Det skjer dog med deres 747 uten AVOD. Alkohol er dog gratis hos LH mens CO tar betalt for det. CO tar 14 timer og 18 minutter og foregaar med B757. Du har mange alternativer. Swiss flyr ogsaa til Miami med Airbus som ogsaa er raskere enn CO. US Airways har jo ogsaa sommerrute til OSL med 757, men det er jo snakk om at dette blir helaarsrute.
Ett alternativ er ogsaa Virgin Atlantic. VS har en flight kl. 1035 fra LHR. Har du litt ekstra kroner aa bruke, har BA og VS ett veldig bra Premium Economy produkt som gir brede seter med veldig god benplass, samt oppgradert service, bedre mat, drikke etc.

Vet ikke om KLM flyr til Miami, faar ikke opp en connection i Amex sin reiseguide ihvertfall. Air France kommer derimot opp med connection paa CDG og alt det medfoerer.

Enig at Miami flyplass ikke er himmelen, men det er verdt aa legge merke til at FLL har blitt redusert til en skygge av seg selv i denne depresjonen. UA har forlatt, CO og AA har redusert kraftig. Miami har nettopp aapnet 1/3 splitter ny terminal der bl.a. CO, LH, US og UA holder til. Aa fly inn til Miami fra internasjonal destinasjon gjorde jeg sist i fjor og det tar ikke lengre tid enn andre steder i USA. Det som kan ta tid er sikkerhetskontrollen, saa beregn litt ekstra der.

Last edited by Tommy777; 13-07-2009 at 16:04.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules