![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er overskriften i en ny annonse fra SAS i dagens VG. En litt tøffere annonse enn det vi er vant til fra den kanten. Her prissettes bagasje, setevalg og andre gebyrer...samtidig som de sier/innrømmer at ved en annen anledning så kan SAS være dyrest - men budskapet er helt klart - sjekk flere alternativ!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tøfft! Noen som kan scanne annonsen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Here it is!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Wow - this was daring!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er bra at SAS kommer seg opp av stolen og blir mer på hugget. De må virkelig få frem sitt produkt dersom de skal ha noe som helst å gjøre i det norske markedet i tiden fremover.
MEN, her er det også mye reinspikka piss! SAS har funnet den syreste avgangen av alle de neste dagene. Billigste billett hos DY på følgende dato: 7.juli 498,- (SAS kun flex 1646,-) 8.juli 568,- (SAS 1570,-) 9.juli 698,- (SAS 809,-) 10.juli 568,- (SAS 809,-) (priser hentet kl 14:09 6.juli. SAS booking gebyr på 25,- er ikke tatt med) Denne reklamen er så dårlig spesifisert at det svært enkelt kan bli slått tilbake. Gebyrene det refereres til er "valgfrie" i den forstand at det går ann å booke billett uten disse. Jeg tror SAS her lett kan få en smekk på fingeren da de ikke spesifiserer utgangspunktet for reisen. En annen ting er at det er særdeles lite profft å kjøre en så stor kampanje når prisen SAS refererer til faktisk ikke er å oppdrive når reklamen slippes. Spesielt om man også skal sammenligne prisen de neste dagene så er SAS dyrere selv om du tråkker til med samtlige gebyrer som Norwegian kan bite på deg! Sorry SAS, jeg liker at dere prøver, men denne var for svak!
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 06-07-2009 at 14:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det står ju i annonsen at de har funnet den prisen den 29. juni kl. 1525. Prisene går ju opp og ned, det vet vi ju.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
+kredittkortgebyr+bagasjegebyr+setegebyr..........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Selv 7. juli blir SAS billigere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvordan blir SAS billigere den 7.juli? Klokken 08:00-avgangen den dagen er billigste 1646 kr (Flex) mellom OSL-BGO. DY tar 498 for 08:00-avgangen denne dagen (+ diverse gebyrer selvfølgelig, men likevel...).
Uansett så får SAS fram poenget (og som sikkert er en selvfølge for de fleste her på forumet), sjekk flere alternativer ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 06-07-2009 at 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Skulle vært enda bedre om de hadde slått opp Ryanair også i annonsen. Men da måtte de vel ha en side til for å få plass til alle de gebyrene de farer med.
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() blir billigere enn billigste avgangen til SAS de samme dagene..............
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Såvidt ja, men det er jo hyggelig for de som kun fokuserer på pris........ikke alle er like gniene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Spännande att "bolaget" vågar lite
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Når det er sagt, jeg synes anonsen var veldig bra, SAS får poengtert hva de står for, og sine fordeler ovenfor konkurrenten. Last edited by flyKSU; 06-07-2009 at 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Synes denne var tøff fra SAS sin side. Den stemmer også med de erfaringer jeg har i forhold til priser mellom selskapene. Nå reiser jeg hovedsaklig mellom EVE og OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er dette lovlig reklameføring?
![]() Å sette sitt eget selskap opp mot et annet bestemt selskap? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Forskrift om sammenlignende reklame kan dere lese om her: http://www.forbrukerombudet.no/?id=523
SAS har helt sikkert tatt hensyn til dette, og jeg synes de holder seg innenfor forskriftene. Quote:
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 06-07-2009 at 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Virker som det meste er tillatt når det gjelder reklame for flyselskap.
![]() Men, budskapet får de frem, nemlig sjekk og sammenlign prisen. Som et eksempel husker jeg Fly Nordic hadde en stor kampanje om hvor mye billigere de var enn Sas mellom OSL-ARN V.V. Denne var rettet mot forretningsfolket. Når jeg sjekket deres fly/priser så fant jeg den annonserte prisen tilgjengelig på 1 - en - flygning total i en 3 måneders periode og det var i 2 tiden. Klagde til forbrukerrådet, men de var ikke intr. i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jag tycker att det är ett utmärkt exempel på BRA reklam. Det finns ett budskap om att det inte bara är biljettpriset som ska räknas, det görs på ett pedagogiskt sätt och förklaringen verkar rent av vara riktad till männsikor med eget förstånd.
Möjligen kan man undra varför SAS inte har med sin serviceavgift (om den tillkommer eller är den inräknad)? Definitivt reklam som tilltalar mig. Betydligt bättre än "Nu återinför vi service" (utan att göra det...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767? | LN-KGL | Flyhistorisk forum | 33 | 06-07-2024 18:27 |
hvem er det som flyr..? | Sveinmk | General Aviation og sjøfly | 4 | 20-05-2013 20:57 |
N481JC. Hvem er det?? | erlingjo | Flyforum | 9 | 14-09-2008 14:16 |
VIA - hvem er det | LN-GBM | Flyforum | 6 | 13-09-2007 23:59 |
Hvem var det som skulle kjøpe seg en Hawker 800SP igjen? | ENGM RAMP | Flyforum | 3 | 27-06-2006 17:30 |