![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Nettavisen.no: Forbrukerrådet advarer: Se opp for pristillegg på flybilletter!
Hos flyselskapene stiger prisene gjerne mot himmelen mens man bestiller, advarer Forbrukerrådet på sine nettsider. http://www.nettavisen.no/okonomi/article2653492.ece Må si jeg synes dettet var litt merkelig vinkling. AB er vel ikke noen spesiell versting når det gjelder tillegg? Og at et utenlandsk flyselskap operer med priser i euro kan vel ikke overraske eller lure nordmenn? At nettavisen har funnet noen usannsynlig dyre billetter til Berlin (508 euro!!??) og funnet en valutaforskjell på 7,6 prosent, kan ikke jeg si at jeg finner oppsiktsvekkende. Valutakursen svinger og AB er ikke alene om å gjøre slik. ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vel... de "usannsynlig billige" billettene til 1 euro de la ut da de startet opp ble en god del dyrere når alle skatter og avgifter kom til.
Så skjønner godt at dette blir reagert på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
He he, ja ja - de gale har det godt. Uansett skal man være
rimelig "tett i pappen" (etter min mening), dersom man punger ut med nesten 5,000 kroner for å reise med Air Berlin på ruten Oslo-Berlin.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det må være vanskelig å være troverdig for Forbrukerrådet når en advarer mot spesielle aktører i flybransjen så lenge Randi Flesland er direktør
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Når du booker AB kan du velge mellom NOK og EUR. Samme som mange andre steder. Jeg tar nesten alltid lokalvalutaen. Da er det kredittkortselskapet det står på.
Kjøper mye på Amazon og får valget mellom USD og NOK der også.. Edit: De billligste t/r er EUR 58 tot t/r og jeg har booket det to ganger. Ingen gærn pris sammenlignet med DY. Bagasje, check-in på nett, brødblings, brus og kaffe inkludert. Det sier seg selv at hvis de reduserer taxes/charges går sikkert grunnprisen opp. Last edited by SQ 777; 28-06-2009 at 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Booket nettopp en weekendtur (fre-søn) med AB til TXL i desember til 947 NOK pr. pers t/r. Lot WIAS ta seg av EUR-omregningen
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
litt på siden, men EB har lært meg at om du får tilbud (f.eks. i tex-free butikken på Arlanda) å betale i NOK fremfor den lokale valutaen må du alltid velge lokal valuta. Kredittkortselskapenes valutakurs er mye bedre enn den butikken gir... Dagens ferietips
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jepp - fra en annen i "bransjen" også.
Velg alltid den lokale valutaen - ellers blir du lurt! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Advarer mot Norwegian (DY) aksjen! | Seabee | Flyforum | 14 | 23-12-2011 15:15 |
Forbrukerrådet advarer nordmenn mot Ryanair | Concorde | Småprat | 2 | 07-06-2011 15:59 |
Norwegian advarer mot useriøse billettselgere | TG923 | Flyforum | 15 | 30-06-2005 07:12 |
Advarer mot enmotors fly | spitfire | Flyforum | 8 | 21-05-2005 01:20 |
Advarer mot flygelederes overtid | sail4fun | Flyforum | 0 | 23-12-2004 13:46 |