![]() |
|
![]() |
#1 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Det må lages en logo for flyplasshistorisk forening. Er det noen som har forslag til hva den bør inneholde av grafiske elementer? Den bør kommunisere noe "Fornebusk", men man behøver slett ikke la seg begrense av det.
Dette er blant idéene akkurat nå: - Veiskilt til Fornebu med flyplasspiktogram. - Gammel type bagasjetag med "FBU" på. - Tegning av den opprinnelige, runde, terminalen på Gamle Fornebu (evt. med tårn) - "Papirflykasteren" som i dag står på Gardermoen - Det trekantede "OLF"-merket til Luftfartsverket - Flymaskiner, typisk Dakota, Caravelle, etc. Slipp kreativiteten løs! ![]() Mvh Kristian |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
noe sånt kanskje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Veldig bra. Godt tenkt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noe mer spesifikt, men bygget på LarsPetterENFBs tema?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har ikke tilgang til noe fancy grafisk grensesnitt for tegning her og nå, men ser et par andre muligheter på det dere har.
1) Kunne eks. flyet og museumslogoen vært separert så museumslogoen var en "kondensstriper" el.l. bak flyet. Avt. at flyet var på vei "inn i logoen". (Mulig det ikke blir pent...?) 2) Og når jeg ser på Kurts forslag ser jeg noe. Museumslogoen har de fleste formene til F, B og U - kanskje de kunne vært enda tettere integrert på en måte... (Hvis F-en uthever senteret i logoen og øverste sirkel på B-en overlapper nederste høyre sirkel i logoen og Uen havner utenfor så får man FBU litt "på skrå" nedover. (Ikke enkelt å forsøke å forklare vage bilder i hodet heller...) Forøvrig likte jeg Kurts forslag best - det andre er kanskje litt for generelt "flymuseum".
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Enig i at det blir litt for generelt flymuseum, vi bør absolutt ha noe mer "fornebusk" til selve museums logoen. tenkte vi kunne bruke mitt skilt ved avkjøringen, da mange assosierer fornebu og flyplasskilt, noe sånn kanskje:
Men har noen tenkt seg ut noe bestemt "lokale" for et evt museum? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dornier
|
![]()
Nå er ikke jeg noe verdensmester på grafiske ting, men prøver meg på et utkast.
Nr. 1: Skiltet, samt med årstall. ![]() Nr. 2: Helt enkel logo. ![]() Nr. 3: Fbu + skilt. ![]() edit: Ble visst tre forslag fra min side når jeg først var i gang, alle gode ting er tre. ![]() Last edited by Fredriksen; 12-10-2009 at 02:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Logo nr. 2 var genial - rett og slett terningkast 6
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ja de to siste var fine!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Enig med EB , logo nr. 2 var genial og godt beskrivende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Helt enig
Nr 2 var meget bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dornier
|
![]() ![]() Hvordan går det med foreningen? Lenge til dere får nettside? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Selv likte jeg nr 3
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Grafisk sett er nr.2 både stilren og elegant, og slik sett liker jeg den meget godt. De andre blir det litt for mange forstyrrense elementer i.
Men det virker merkelig at en forening hvor navnet forkortes til FFF har bokstavene FBU som logoens bærende element. Videre dekker vel begrepet FBU kun en begrenset sektor/epoke (men dog svært vesentlig) av flyplassens historie, mens FFF vel skal omfatte hele historien (også den militære delen, okkupasjonstiden osv.). Nils |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dornier
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Synes fremdeles ditt forrige forslag var det beste og da nr 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Innspill til Jorden Rundt reise 2015 | hanschristian | Reiseforum | 1 | 14-10-2014 21:33 |
Innspill til ruteplanleggere? | Peppep | Flyforum | 5 | 10-06-2014 08:48 |
Innspill til kategorisering av norske GA-flyplasser i forbindelse med masteroppgave | Flybird | Flyforum | 4 | 26-09-2013 17:18 |
Innspill til årets USA-sommerferietur? | Martin | Reiseforum | 10 | 16-01-2012 21:23 |