![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,391
|
![]()
Ca kl 11.10 kom en 738W rett over hustaket mitt her ved Lillestrøm/Fjerdingby retning Fetsund/Øyeren. Kom meget lavt og tok noen runder over Fetsund MED hjulene ute før den fortsatte mot OSL.
Merklig flyvning, aldri sett noe lignende. Dumpet den fuel før landing? Noen som vet? Den landet ca kl 11.15 vil jeg anta.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
dumper 737-800 fuel ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
LN-RRE kom fra CPH som SK1464 landet 11:19 , eneste -800 rundt den tiden (?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]()
Boeing 737 kan ikke dumpe fuel.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,391
|
![]()
Rart den fløy med hjulene ute hele tiden, det er jo ikke normalt.
Kan det ha vært noe feil med hjulene etter avgang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Kan jo ha vært en test/teknisk flight etter vedlikehold hvor de fløy noen runder mens de testet ut forskjellige systemer.
Og hva er "meget lavt"? Antakeligvis høyt nok siden de faktisk lå i den høyden de gjorde ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,391
|
![]()
Nå er jeg ikke Pilot, så vanskelig å anslå høyde.
Men jeg vil tippe på ca 4000 fot.... Litt lavere en normalt ved landing på 01R synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Tror jeg setter mine $ på LN-RRE
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Kan rett og slett ha fått en klarering som har medført at de måtte gjøre en 360 graders sving eller to for å komme ned i energi før resten av innflygingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]()
Flyet måtte brenne litt ekstra fuel, da det var overweight før landing. Ikke unormalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,391
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,909
|
![]()
Hjul nede = Mer motstand = Mer fuel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Hvis de skal ha høyere fuel-burn, få ned fart m.m. så vil alt som skaper motstand hjelpe til å få gjort det raskere. Har selv sittet på fly hvor de har kastet ut "alt av drivankere" for å få ned hastighet og høyde.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Sliter ikke det unødig på hjul og hjulstell?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,391
|
![]()
Takk for oppklaring, det må være årsaken ja.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Understellet er den mest effektive "speed braken" på Boeing 737, når man er under makshastigheten for å slippe det ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Det som kalles en Green Approach?
![]()
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: BGO
Posts: 149
|
![]()
SAS's grønne landinger
![]() Lest om de i SAS magasinet osv ![]() Last edited by steel; 02-06-2009 at 01:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Problemer med innsjekk på sas.no | Dash | Småprat | 24 | 28-04-2012 22:02 |
SAS sin norske website (sas.no) med kroniske HTTP/HTTPS-problemer (m.m.) | Utflyttet | Småprat | 41 | 07-01-2012 16:58 |
SAS-problemer med bestilling 15. mai | gustavf | Reiseforum | 10 | 16-05-2010 11:05 |
SAS med problemer på Mallorca | MD11 | Flyforum | 3 | 20-07-2008 17:54 |
Nyt SAS fly med problemer | Jan | Flyforum | 2 | 14-09-2007 13:19 |