![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flyselskap X skulle ha fløyet meg mellom A og B til et bestemt tidspunkt. Nå har selskapet kansellert denne flighten og booket meg om til en annen carrier, hvilket gjør at jeg kommer frem 3 timer senere, noe som igjen gjør at jeg ikke rekker min togforbindelse videre - som forøvrig er dagens siste.
Kan jeg kreve at selskap X, som jeg altså opprinnelig bestilte hos, får meg frem i tide, eller må jeg rett og slett heve kjøpet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det enkleste er å ta kontakt med selskapet, og spørre om å få en tidligere avgang, evt. med en annen carrier. Bare å si at denne ankomsten ikke passr deg. Dette har alltid ordnet seg for meg når jeg har prøvd, uansett selskap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Rettighetene er avhengig av hvor lang tid i forveien du får beskjed, men som det sies - ta kontakt med selskapet. Som Hickok har jeg selv opplevd å få gunstigere reise ved å legge frem problemet på en saklig måte.
Lesestoff: http://www.sas.no/upload/SAS%20Norwa...019_01M_NO.pdf http://en.wikipedia.org/wiki/Europea...4#Cancellation
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takker for gode innspill.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS: Ny selvbetjent ombooking ved irrops | mcduck | Reiseforum | 3 | 29-09-2016 18:09 |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
Re-ruting og ombooking ved innsjekk? | VirreVapp | Reiseforum | 25 | 26-04-2014 22:54 |
Ombooking ved forsinkelser | blazius | Reiseforum | 6 | 25-02-2011 05:14 |
Bonuspoeng ved ombooking | VoiceCom | Flyforum | 8 | 15-12-2006 11:12 |