Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-03-2009, 08:34   #1
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

City Airline City Airline vil til Stavanger

Ser ut som at selskapet fra Gøteborg vil åpne "air Stavanger".
Welcome Air har etter min mening til nå holdt godt ut på ruten og markeds potensialet burde være til stede.

Quote:
Svenske City Airline vil starte flyvninger fra Stavanger lufthavn. En delegasjon fra det gøteborgbaserte flyselskapet var tirsdag på Sola for å presentere planene om er flyrute mellom den svenske vestkystbyen og den norske oljehovedstaden.
http://boarding.no/art.asp?id=35754
Old 25-03-2009, 08:44   #2
Lennart
ScanFlyer Rusty

Lennart's Avatar

Default Re: City Airline vil til Stavanger

gammelt nytt, Martin , http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=43507
Old 25-03-2009, 08:55   #3
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Tread in disguise
Old 26-03-2009, 08:06   #4
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

City Airline fløy tidligere på BGO, men det holdt ikke så lenge. Men, om jeg ikke husker helt feil fra mine network-dager, var det en on annen passasjer som fløy Vestlandet-GOT via OSL. Stavanger-området er vel hele tiden i beit for ingeniører (eller hva Ole Johan?), og i Göteborgsområdet er det vel en og annen ingeniør eller annen fagarbider som er ute etter ny jobb skulle en tro.

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 09:22   #5
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Stemmer det. City fløy en kort periode til BGO.
Old 26-03-2009, 10:40   #6
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Dette er vel samme opplegg som "Air Oslo" fra Rygge (sic!). Meget spent på om noe av dette blir en realitet...
Old 27-03-2009, 13:27   #7
OJB
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by CK View Post
City Airline fløy tidligere på BGO, men det holdt ikke så lenge. Men, om jeg ikke husker helt feil fra mine network-dager, var det en on annen passasjer som fløy Vestlandet-GOT via OSL. Stavanger-området er vel hele tiden i beit for ingeniører (eller hva Ole Johan?), og i Göteborgsområdet er det vel en og annen ingeniør eller annen fagarbider som er ute etter ny jobb skulle en tro.
Stemmer det CK. Ruten kan fort bli lønsom for City Airline i tilegg til Welcome Air.
Nå som Trollhattan har flere overflødige og høyt kvalifiserte ingeniører bilindustrien kan det tenkes at disse får muligheter i vår region innen servicenæringen til oljeselskapene.
Mange vil benytte seg av å pendle slik tilfellet er fra andre steder også idag.
Det er allerede flere svenske ingeniører innen vår bransje i ingeniørselskapene østpå. I prosjektet vårt har vi 3 svenske kvinnelige ingeniører som er dyktige og gir et friskt innslag blant manlige kolleger.
DAT lever jo blant annet godt på folk som pendler fra Esbjerg og Billund regionen til SVG og BGO ojleindustrien.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2009, 14:51   #8
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Er denne ruten virkelig lønnsom for Welcome Air da? Jeg føler meg i alle fall sikker på at det ikke vil være lønnsomt for to mindre flyselskaper uten connections til andre byer, å fly på denne ruten.
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2009, 03:16   #9
Lamox
ScanFlyer Silver

Lamox's Avatar

Det skal jo litt mer til enn 3 kvinnelige ingeniører (eller 3000 ingeniører av begge kjønn for den del) til å gjøre en slik rute lønnsom. Mange har prøvd med div ruter fra KRS-SVG-BGO til GOT, men det har vært for tynt grunnlag.

Fra jylland til SVG/BGO er det så vidt nok pax til nisjeoperatører, men det er også mye p.g.a. danske rederier som har skifte av sjømenn i BGO, anlegg på Mongstad etc hvor danske entreprenører er sterkt inne, jyder som skal til de danske fjorder, samt at Danmark tross alt har en oljeindustri som Sverige ikke har.

Men en kan jo alltids prøve...
Lamox is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2009, 18:20   #10
OJB
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by KapteinKrok View Post
Det skal jo litt mer til enn 3 kvinnelige ingeniører (eller 3000 ingeniører av begge kjønn for den del) til å gjøre en slik rute lønnsom. Mange har prøvd med div ruter fra KRS-SVG-BGO til GOT, men det har vært for tynt grunnlag.

Fra jylland til SVG/BGO er det så vidt nok pax til nisjeoperatører, men det er også mye p.g.a. danske rederier som har skifte av sjømenn i BGO, anlegg på Mongstad etc hvor danske entreprenører er sterkt inne, jyder som skal til de danske fjorder, samt at Danmark tross alt har en oljeindustri som Sverige ikke har.

Men en kan jo alltids prøve...
Joda, dette har du helt rett i , mitt innlegg var kun svar på deler av CK sitt sitt innlegg i tråden over.
En rute må selvfølgeligg ha bredt grunnlag for å være lønsom utover oljeindustrien's behov.
OJB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules