Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-12-2008, 04:59   #1
Utflyttet
Ute på tur

Default God torsdag morgen!

Da er en lang natt snart over håper jeg. Vi har sittet og byttet ut http://www.bt.no og ordnet og styrt. Ser ut som vi ahr kontrol på de fleste tingene og ytelsen er noe lunde der den skalk være, med andre ord jeg får lov å sove snart... men de finner vel garantert en showstopper 10 minutter etter jeg sover dypt.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 06:18   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: God torsdag morgen!

Morgenstund i Helsinki. Byen, gaten utenfor hotellet og lobbyen er beleiret av politi. Toppmöte innen EU om sikkerhet i dag - gir noen utfordringer mht å komme seg rundt i byen og ikke minst ut til flyplassen i ettermiddag. Nå venter frokost og et laaaaangt möte.
EB is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 06:22   #3
Egil
ScanFlyer Gold

Egil's Avatar

God morgen fra MJF!

3 nydelige minusgrader i dag og perfekt vintervær. Måtte det bare vare til langt utti mars.
Flytrafikken går som den skal, ingen slottider å forholde seg til sånn midt i natta og kaffen varmer kropp og holder skjelen våken.
Lang dag på jobb etter kort natt med lite søvn, men sånn blir det når husene er fulle av kakespisende bursdagsgjester til langt på "natt"

Ha en bedre dag!!

E!
Old 04-12-2008, 06:30   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Deilig morgen i stavanger. Snart settes kursen hjemover fra jobb og syv dager med fri ligger klare til fri bruk. Mon tro hva jeg skal finne på?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 07:32   #5
zico77
Developer

zico77's Avatar

God morgon frå FBU

Heimreisedag. Blir nok like hektisk i dag også, så her er det bare å brette opp

Ha ein flott dag alle saman!

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 07:46   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

God morgen fra hovedstaden. Hjemme var det julestemning, her på jobben er kaffen klar. I kveld er første dag med julebordaktige aktiviteter, så blir det to dager til på strak arm og et par dager neste uke. Blir nesten lei julemat bare jeg tenker på det.

Apropos vinter - fikk fornyet førerkort i posten i går. Nå har jeg plutselig fått ny bokstav "S", så de mener sånn plutselig at jeg er kvalifisert til å kjøre snøscooter (realiteten er at jeg aldri tatt på en slik doning.....), men det er vel noen nye regler da.

Old 04-12-2008, 07:52   #7
oddi
Banned

hei

her på sola er det Sørøst bris, økende til frisk bris 10 m/s utsatte steder. Utrygt for enkelte sluddbyger ytterst på kysten, forøvrig stort sett pent vær. Fra i ettermiddag sørøst liten kuling 12, i kveld dreiende østlig, med til dels stiv kuling 15 i sør. Tilskyende, i kveld litt snø i sørlige strøk, regn på kysten. 3° grader

I dag skal jeg ha tentamen i engelsk
men eller så blir det en hapopy day

oddi
oddi is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 08:00   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Oslo. Trøtt, men er ihvertfall på plass på kontoret. Siden hele avdelingen enten er på kurs, reise eller ferie så utroper jeg meg selv til sjef idag Ellers blir det å forsøke å jobbe på 4 rapporter på en gang uten å blande dem i hverandre. Ha en fin dag
Old 04-12-2008, 08:03   #9
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Apropos vinter - fikk fornyet førerkort i posten i går. Nå har jeg plutselig fått ny bokstav "S", så de mener sånn plutselig at jeg er kvalifisert til å kjøre snøscooter (realiteten er at jeg aldri tatt på en slik doning.....), men det er vel noen nye regler da.
I motsetning til vikeplikt når du kjører bil så har du vikeplikt for rein fra både høyre og venstre...

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 08:11   #10
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

God morgen fra Forus. En hektisk start på dagen. Forsov meg, irriterte meg over sakte trafikk og måtte fikse kjappt noen ting på morgenenen ifb. med besøk fra en leverandør.....

Får ta meg 5 minutt før jeg fortsetter! Ha en fin dag alle!
Old 04-12-2008, 08:26   #11
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Da har man installert seg på kontoret. Blir en tur til optiker i ettermiddag, ellers ingen store planer for dagen.

I morgen slippes GET Filmleie der jeg bor så det blir nok litt testing av tjenesten i løpet av morgendagen.

Ha en fin dag alle sammen!

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 09:52   #12
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God morgen fra KRS.

Klarte å forsove meg litt i dag morges. Men da er jeg vel kanskje litt mer våken enn vanlig? Måtte stoppe på veien til jobb for å fylle tanken på bilen. Bensinprisen i dag var på 8.99 for literen! Kan ikke huske sist jeg så bensinpris så lavt her på berget!

Går og lurer på å ta fri i morgen. Kunne vel være like greit det?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 12:14   #13
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Jeg har lov til å kjøre bil med manuelt gir i Norge, til tross for at det er noe jeg aldri har gjort. Tror noen glemte å legge inn en restriksjon i førekortet mitt... (I USA er det jo ingen forskjell...).

Ellers har jeg startet dagen i Oslo Tingrett hos Notary Public - eller Publicus Notarius som det tydeligvis heter på norsk(vi som har bodd i USA tror jo man kan finne en notary public hvorsomhelst på et forværelse, i Oslo finnes EN - i tingretten), og sendt mors bil avgårde til FedEx-mennene på Bryn eller noe i den duren for Overnight til PHX. FedEx skal visst gå raskere enn UPS som firmaet vårt egentlig har avtale med...

Hjemmeeksamen har jeg såvidt fått startet på.... nå settes kursen til Rikshospitalet for noen kutt i kjevebenet.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 12:33   #14
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
og sendt mors bil avgårde til FedEx-mennene på Bryn eller noe i den duren for Overnight til PHX.

Ikke har vi noen "menn" på Bryn, annet enn når sjåførene våre henter der, men de kan også hente overalt i Oslo.. Overnight til PHX har vi heller ikke..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 12:50   #15
JoeW
ScanFlyer Rusty

Jeg legger meg flat, Martin! Vi bruker UPS som vanlig, skjønner dog ikke hvorfor vi måtte levere den på Bryn. Det hele heter "far har ansatt ny sekretær i halv stilling" og hun bare "UPS Fedex, er itte det samma a?" Det kalles vel opplæring.

Og UPS kan visst love pakken der enten lørdag eller mandag by 1030...

Men jeg la dokumentene i en FedEx envelope så det blir nok UPS riktig glade for...

Last edited by JoeW; 04-12-2008 at 13:09.
Old 04-12-2008, 12:56   #16
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen her vestfra. Det er moerkt. Ytterligere info foelger naar jeg kan se noe.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 13:18   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Jeg legger meg flat, Martin! Vi bruker UPS som vanlig, skjønner dog ikke hvorfor vi måtte levere den på Bryn. Det hele heter "far har ansatt ny sekretær i halv stilling" og hun bare "UPS Fedex, er itte det samma a?" Det kalles vel opplæring.

Og UPS kan visst love pakken der enten lørdag eller mandag by 1030...

Men jeg la dokumentene i en FedEx envelope så det blir nok UPS riktig glade for...
Da skjønner jeg... Ser at UPS kan levere halvannen time tidligere enn oss.. Til Phoenix (Altså, Phoenix som by, ingen spesiell Zip), har vi innen noon på mandag, evt. 1:30 PM på lørdag, om man ber om det (og betaler noen kroner ekstra..).

Eneste FedEx-kontor her i Norge, er nok der jeg sitter nå (Gardermoen), så om det var FedEx du skulle levert til på Bryn, så hadde du nok blitt lurt av noen
Old 04-12-2008, 13:26   #18
JoeW
ScanFlyer Rusty

Den skal rent teknisk noen timer opp i fjellet utenfor PHX også, og UPS har faktisk et veldig godt nettverk med biler der. Ikke for det, FedEx kjører rundt de og... UPS kan også garantere pakken alt på lørdag, mens FedEx tydeligvis ikke får til noe før mandag in any case. Jeg skjønner bare ikke hvordan det var mulig å styre så mye som den kjære damen gjorde, men henne om det. Stakkars, hun kommer vel inn i shipping-to-Az-rutinene etterhvert... Men har ikke FedEx noen agentkontorer i Norge i det hele tatt???

Det skal virkelig ikke være lett. Men ups( ), her skal det foretas surgery. Får håpe jeg lever etterpå, i stor nok grad til å fullføre hjemmeeksamen!
Old 04-12-2008, 13:35   #19
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Den skal rent teknisk noen timer opp i fjellet utenfor PHX også, og UPS har faktisk et veldig godt nettverk med biler der. Ikke for det, FedEx kjører rundt de og... UPS kan også garantere pakken alt på lørdag, mens FedEx tydeligvis ikke får til noe før mandag in any case. etterhvert... Men har ikke FedEx noen agentkontorer i Norge i det hele tatt???

Jo, om en krysser av på Saturday Delivery på fraktbrevet, så kan vi garantere det.. Har du zip-coden den skal til, så kan jeg sjekke (sånn for moro skyld..)

Vi har ett eget kobntor, her på OSL.. Vi har et agentfirma som leverer og henter for oss i Oslo, og mesteparten av AKershus mellom OSL og Oslo, samt underagenter av de igjen, som tar Øst- og Vestfold.. Resten av landet, betjenes av posten.. Vi har også en agent som henter pakker for oss i BGO, SVG og TRD, men de leverer ingenting for oss.. Vet også at kunder i de byene kan levere på kontoret hos agenten.. Ellers finnes et firma som heter Mailboxes, som har (minst ett) kontor i Oslo Sentrum, som sender en del med oss, på vegne av sine kunder.. Men vet at de bruker både UPS og DHL også.. Men det er vel mer sånn at de bruker oss, enn at vi bruker de, om du skjønner...
Old 04-12-2008, 13:39   #20
JoeW
ScanFlyer Rusty

85929, Pinetop-Lakeside (nearest airport SOW )
Reply

Posting Rules